PracaGrupypl.praca.dyskusje › uchylanie się pracodawcy od wypłaty zasiłku

  • 1. Data: 2003-04-16 16:32:00
    Temat: uchylanie się pracodawcy od wypłaty zasiłku
    Od: "Ewelina" <w...@o...pl>

    Witam,
    Pracodawca uchyla się od wypłaty wynagrodzenia chorobowego i 8 miesięcznego
    zasiłku chorobowego. Nie odpowiada na moje listy polecone z żądaniem wypłaty
    za poszczególne okresy zwolnienia lekarskiego. Jakie powinnam podjąć kroki?
    Czy jak powiadomię o tym ZUS, to będzie on w stanie wymóc na pracodawcy
    wypłatę zaległych pieniędzy?
    Proszę o poradę i pomoc. Jestem już w "czarnej" rozpaczy.
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i może dysponować informacjami jak
    postępować w takim przypadku?.
    Z góry dziękuje.
    Ewelina

  • 2. Data: 2003-04-16 17:43:37
    Temat: Re: uchylanie się pracodawcy od wypłaty zasiłku
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "Ewelina" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z góry dziękuje.
    > Ewelina
    > To tyle czasu pozwoliłaś sobie czekać na pieniądze?
    Pracodawca powinien wypłacić Ci wynagrodzenie wówczas jeszcze za okres 35
    dni po tym czasie przechodzisz na świadczenie z ZUSu zasiłek chorobowy.
    Musisz podjąć działania skieruj się do pracodawcy osobiście listy nie
    pomogą.Jeżeli odmówi Ci musisz dowiedzieć się czy były składki odprowadzane
    jeżeli okazałoby się że nie byłaś ubezpieczona to on poniesie koszta.Kieruj
    sprawę do Sądu pracy czy inspekcji.
    jeżeli masz umowę to masz i pieniądze tylko dlaczego z tym zwlekasztyle
    czasu?

  • 3. Data: 2003-04-16 18:00:14
    Od: "Ewelina" <w...@o...pl>

    Gotex wrote:
> [...]
    > ubezpieczona to on poniesie koszta.Kieruj sprawę do Sądu pracy czy
    > inspekcji. jeżeli masz umowę to masz i pieniądze tylko dlaczego z tym

    Wiem, że długo zwlekałam. Chciałam sprawę załatwić polubownie. Po pierwszym
    pismie ponaglającym zostałam zwolniona z pracy. Kontakt osobisty z
    pracodawcą jest utrudniony, bo mieszkam 250 km od siedziby firmy. Dzwoniłam
    do firmy (po dwa razy dziennie, szef mnie unikał, sekretarka zbywała mnie w
    zależności od swojego nastroju, miło lub jak natrętną muchę, nie udało mi
    się ani razu z nim porozmawiać).
    Firma liczy ponad 20 osób i obowiązek wypłaty zasiłku chorobowego przeszedł
    na pracodawcę. Odpisuję sobie mój zasiłek od należności firmy wobec ZUS-u.
    Może są jakieś akty prawne regulujące zaistniałą sytuację? Czy pismo do
    ZUS-u nie załatwiłoby sprawy? Sąd Pracy z tego co się zorientowałam nie jest
    władny tej sprawy rozstrzygać, bo nie dotyczy to stosunku pracy w ujęciu
    Kodeksu Pracy. Państwowa Inspekcja Pracy może jedynie nałożyć karę grzywny,
    a nie ma możliwości administracyjno nakazowej do realizacji moich roszczeń.