PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rekrutacje do "renomowanych" firm

  • 1. Data: 2006-10-14 19:04:07
    Temat: Rekrutacje do "renomowanych" firm
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    Wertując juz chyba z przyzwyczajenia Wybiórczą i zlapalem sie na pytaniu...
    Właściwie nie widać żadnych ogłoszeń z co bardziej znanych na rynku firm,
    weźmy na przykład takiego BASFa czy Bayera... Właściwie nigdy nie widziałem
    ofert pracy, poza może jakimś stanowiskiem kierowniczym, ale żadnego "entry
    level" nie uświadczysz. Co oni mają zerową rotację i totalny brak awansów (jak
    ktoś dostaje kopa w górę to trzeba go zastąpić na starym stanowisku) że nikogo
    nie potrzebują?

    Coraz częściej odnoszę wrażenie że na strony gazet i serwisów rekrutacyjnych
    trafiają jedynie ochłapy które nie rozeszły się bez ogłoszeń.

    W tym momencie statystyczny Kowalski zada pytanie "jak dobrać sie do takiej
    firmy, żeby się tam zatrudnić???"...

    Pzdr,

    CDD

  • 2. Data: 2006-10-14 19:08:53
    Temat: Re: Rekrutacje do "renomowanych" firm
    Od: jerry <...@i...pl>

    Clouddancer napisał(a):
> [...]
    > weźmy na przykład takiego BASFa czy Bayera... Właściwie nigdy nie widziałem

    No to żeś podał przykłady - firm yznane jak szlag!
    Poza tym może czas dostrzec inne media jak tylko zasraną wyborczą?
    Ktoś to jeszcze czyta?

  • 3. Data: 2006-10-14 19:09:44
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    Użytkownik " Clouddancer" <c...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:egrcb7$1j1$1@inews.gazeta.pl
    > W tym momencie statystyczny Kowalski zada pytanie "jak dobrać sie do
    > takiej firmy, żeby się tam zatrudnić???"...

    czasami jest tak, ze zewnetrzna firma zajmujaca sie rekrutowaniem publikuje
    ogloszenia w mediach, ale nie podaje w nich nazwy pracodawcy...

    pozdr
    pioter

  • 4. Data: 2006-10-14 19:29:05
    Temat: Re: Rekrutacje do
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    Pioter <p...@S...pw.edu.pl> napisał(a):

    > czasami jest tak, ze zewnetrzna firma zajmujaca sie rekrutowaniem publikuje
    > ogloszenia w mediach, ale nie podaje w nich nazwy pracodawcy...

    Niby tak, ale sądzę że jeżeli przedstawiają się w ogłoszeniach na wyższe
    stanowiska, które bardzo rzadko ale się jednak pojawiają, to nie będą się
    wstydzić przy niższych o ile takie się pojawią. Gdzieś czytałem że podanie
    nazwy pracodawcy w ogłoszeniu zwiększa liczbę odpowiedzi o około 20%, więc po
    co zawężać sobie grupę z której można wybierać? W końcu w większej grupie jest
    wyższe prawdopodobieństwo wystąpienia jednostek bardzo dobrych i wybitnych...

    Pzdr,

    CDD

  • 5. Data: 2006-10-14 19:38:06
    Od: Ata <a...@w...pl>

    > czasami jest tak, ze zewnetrzna firma zajmujaca sie rekrutowaniem publikuje
    > ogloszenia w mediach, ale nie podaje w nich nazwy pracodawcy...

    "Renomowane" firmy maja tak rozdete dzialy HR, ze raczej nie maja powodu
    korzystac z pomocy zewnetrznych firm rekrutacyjnych. Wrecz przeciwnie,
    prowadzenie wielomiesiecznych i wielostopniowych rekrutacji jest chyba
    glowna racja bytu dzialow HR w tych "renomowanych" firmach, wiec
    rzeczywiscie ciekawe czemu nie ma tych ogloszen.
    Networking?

  • 6. Data: 2006-10-14 19:42:02
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Clouddancer wrote:

    > Coraz częściej odnoszę wrażenie że na strony gazet i serwisów rekrutacyjnych
    > trafiają jedynie ochłapy które nie rozeszły się bez ogłoszeń.

    chyba nie widzisz w tym nic dziwnego, ogloszenie to raczej jeden
    z ostatnich sposobow na znalezienie pracownika

  • 7. Data: 2006-10-14 20:08:26
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    Ata <a...@w...pl> napisał(a):

    > Networking?

    Uhm... dokładnie to samo przeszło mi przez myśl, ponoć najskuteczniejsze
    narzędzie, chociaż... Jeżeli mam opierać się na własnych doświadczeniach, to
    byłem już świadkiem jak firma w momencie gdy przestała publikować ogłoszenia,
    i zaczęła korzystać z networkingu/polecanych pracowników, doprowadziła do
    kompletnego rozpieprzenia zgranego i sprawnie funkcjonującego zespołu gdy
    dostali się do jego składu "poleceni".

    W takim przypadku ponownie pojawia się pytanie: po co zawężać sobie grupę z
    której wybiera się osoby do zatrudnienia.

    Pzdr,

    CDD

  • 8. Data: 2006-10-15 09:30:43
    Od: Ata <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > W takim przypadku ponownie pojawia się pytanie: po co zawężać sobie grupę z
    > której wybiera się osoby do zatrudnienia.

    Racja. Tez to widzialem. W polskich warunkach networking zawsze
    nieuchronnie dryfuje w strone sitwiarstwa. Z podobnego powodu niewiele
    sa u nas warte wszelkie rekomendacje i referencje stanowiace podstawe
    funkcjonowania pracownikow na rynku pracy w krajach anglosaskich.

  • 9. Data: 2006-10-15 16:10:20
    Od: "Pioter" <p...@S...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Ata" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rekrutacji jest chyba glowna racja bytu dzialow HR w tych
    > "renomowanych" firmach, wiec rzeczywiscie ciekawe czemu nie ma tych

    pracuje w firmie, o ktorej mozna powiedziec chyba "renomowana", zatrudnia
    grubo ponad 1tys. osob i posiada rozbudowany dzial HR... mimo to korzysta z
    uslug zewnetrznej firmy...
    wiec to co piszesz nie jest regula...
    to co ja napisalem rowniez, ale jest to jedna z odpowiedzi na zadane
    pytanie...

    pozdr
    pioter

  • 10. Data: 2006-10-15 16:29:45
    Od: Ata <a...@w...pl>

> [...]
    > grubo ponad 1tys. osob i posiada rozbudowany dzial HR... mimo to korzysta z

    Sprytnie sie HR-owcy ustawili. Ale czym sie w takim razie zajmuje ten
    dzial HR? Tylko paski wyplat, urlopy i appraisale?
    Ale skoro jest rozbudowany, to przynajmniej dzieki jest mniejsze
    bezrobocie wsrod HR-owcow. Dobre i to. :)