PracaGrupypl.praca.dyskusje › sprzatacz

  • 1. Data: 2003-01-21 23:02:10
    Temat: sprzatacz
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Ano sobie posprzatalem w urzedzie Y. Przetarg wygrala firma X i okazalo
    sie, ze policzyla za malo, zreszta najwyzsza oferta w tym przetargu tez
    na moje oko wyglada jak na granicy oplacalnosci, a jest 2 razy wyzsza. W
    efekcie pierwszego dnia pracownice "szczesliwcy" poplakaly sie i trzeba
    bylo dolozyc troche luda. No i jeszcze trzeba bylo kupowac jakies srodki
    czystosci, specjalistyczne tez (nie do dostania w zwyklym markecie), bo
    "wychodzily" - nikt ich nie kradl i nie wynosil do domu! W efekcie od
    pewnego czasu w calkiem fajnej robocie zaczelo sie "udawanie glupa"
    przez pracodawce, ktory chcialby umowe zerwac, ale nie mogl bo mialby
    trzyletnie "wakacje" od zamowien publicznych - wszelkie informacje (i
    srodki) pracownicy musieli wyszarpywac, a i tak byly to jakies szczatki.
    Dobrze jezeli wzajemnie sie nie wykluczaly (informacje) ;).

    Skladajac dwa fakty - ile zajmuja gospodyniom domowym tzw. swiateczne
    porzadki w mieszkaniu i metraz urzedu, w ktorym stan czystosci
    permanentnej powinien istniec codziennie, moge sie tylko domyslac, ze do
    szczescia brakowalo jeszcze conajmniej 2 razy wiekszej obsady osobowej.
    Przynajmniej ja, solo-wyjatkowo, potrafilem tam obrabiac codzienne
    porzadki ponad 11 h, a i tak nie bylem zadowolony i nie robilem
    wszystkiego. W duecie bylo szybciej, ale tylko dlatego, ze podzielilem
    sie obowiazkami z kolezanka i musialem przed nia "uciekac".

    Na marginesie zauwazylem pewna zabawna prawidlowosc, znana mi z mojego
    zycia prywatnego, ale niestety nieosiagalna w chwili obecnej. Otoz w
    odnowionych pomieszczeniach z nowymi meblami panowal prawie swietny
    porzadek --> zadnych papierow na biurkach i innych przeszkod terenowych.
    W pomieszczeniach starych, z poobklejanymi biurkami panowal ZAWSZE
    balagan. I nie trzeba bylo nawet Feng-Shui, zeby to zrozumiec i wysnuc
    odpowiedni wniosek.

    Flyer