PracaGrupypl.praca.dyskusje › samowolka urlopowa( lista obecności + korektor)

  • 1. Data: 2002-06-19 10:36:51
    Temat: samowolka urlopowa( lista obecności + korektor)
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Witam!!!
    Jak z punktu widzenia pracownika ukrócic proceder samowolnego dysponowania jego
    urlopem przez kierownika?. Lista obecności podpisywana codziennie pod koniec
    miesiaca jest korektorowana i w miejsce podpisu wpisywany jest urlop bez wiedzy
    i zgody pracownika. Urlop do odebrania na tzw." później", w rzeczywistości
    nigdy nie można go odebrać w całości. Czy ktoś może mi wyłumaczaczyć jaki jest
    tego sens skoro pracownik przychodzi do pracy i pracuje? ( rozumiem gdyby nie
    było pracy, jakiś tymczasowy przestój, a i to chyba należałoby powiadomić o tym
    pracownika). Czy mając czerwiec można wypisywać urlop na poczet przyszłego
    roku??? Czy ktoś spotkał się z tego typu sytuacją? Jak to rozegrać, (myśle że
    sprawa znana jest i tolerowana przez tzw. &#8220;górę&#8221;),
    może mała kontrola PIP-u?

    Pozdrawiam!!!

  • 2. Data: 2002-06-19 13:19:42
    Temat: Re: samowolka urlopowa( lista obecności + korektor)
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Jak to rozegrać, (myśle że
    > sprawa znana jest i tolerowana przez tzw. &#8220;górę&#8221;),
    > może mała kontrola PIP-u?
    >
    > Pozdrawiam!!!
    >
    > --
    Ale przedtem ksero listy ostatniego dnia...przed zmianami.

    Wspolczuje, akurat takiego numeru nie przerabialem, chociaz np mnie denerwuje
    szefa i mam informacje, ze zgoda, podpisal. Ale nie mam w reku nic..i np jakby
    ktos sie uparl....po prostu nie przyszedlem do pracy danego dnia, lub pare
    dni..na pismie nic nie mam. Akurat nic nigdy w zadnej firmie nie przypominam
    sobie, zeby sie zdazylo, ale....nie podoba mi sie ten schemat obiegu dokumentow

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-20 05:53:06
    >Czy ktoś może mi wyłumaczaczyć jaki jest
    >tego sens skoro pracownik przychodzi do pracy i pracuje? ( rozumiem gdyby
    nie

    zadaj "trudne" pytanie a co sie stanie gdy bedziesz mial wypadek w pracy
    (tfu przez lewe ramie -
    zeby nie zapeszyc :)). Teoretycznie przeciez Cie nie ma bo jestes na
    urlopie...
    Czarek

  • 4. Data: 2002-06-20 07:10:53
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > (tfu przez lewe ramie -
    > zeby nie zapeszyc :)). Teoretycznie przeciez Cie nie ma bo jestes na

    Tak...ale im te korekty na koniec miesiaca robia.....w dniu wypadku lista jest
    jak najbardziej podpisana i ok....

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-06-20 07:25:28
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Cezary Stypulkowski na pl.praca.dyskusje:
    > zadaj "trudne" pytanie a co sie stanie gdy bedziesz mial wypadek w pracy
    > (tfu przez lewe ramie -
    > zeby nie zapeszyc :)). Teoretycznie przeciez Cie nie ma bo jestes na
    > urlopie...

    nie. jesteś na liście. Jesteś. Korekta następuje potem. To jest
    fałszerstwo. Ale akurat na takie rzeczy/nagłą kontrolę są tym kryci.

    --
    ziemek

  • 6. Data: 2002-06-21 06:37:11
    Od: "Spirit Horse" <r...@p...onet.pl>

    fałszowanie listy obecności jest przestepstwem !
    i to łatwym do udowodnienia jesli pracownicy chcą mowić

  • 7. Data: 2002-06-27 10:32:02
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Dzięki za informacje.Spróbuje cos wymyślić, tylko nie wiem czy gra warta
    świeczki.
    Z tym mówieniem pracowników to różnie bywa , bo żeby cos powiedzieć trzeba
    sobie załatwic wcześniej inną pracę. Przecież wiadomo jak to jest. Tym bardziej
    żeby szarpac się za pare groszy??? W końcu nerwy też wazna rzecz.
    Co do listy to mysle że dałoby sie to jakoś udowodnić(w końcu korektor to
    korektor), a co myślicie z wypisywaniem urlopu na przyszły rok?
    Jakie kompetencje ma Panstwowa Inspekcja Pracyw tego typu sprawach?