PracaGrupypl.praca.dyskusje › sad pracy

  • 1. Data: 2012-10-02 00:49:39
    Temat: sad pracy
    Od: "D.P." <d...@g...com>

    Witam,

    Czy ktos wie jakie sa kolejne kroki. Po pozytywnym roztrzygnieciu dla
    mnie w sadzie pracy o odszkodowanie z tytulu niezgodnego z prawem
    zwolnienia z mnie z pracy podczas choroby. Sad orzekl "natychmiastowa
    wykonalnosc" i wyrok nieprawomocny i ze ja moge sie odwolac. Ale nie
    wiem od czego mam sie odwolywac jak orzeczenie i wyrok byl takie jak w
    pozwie chcialem. I tyle zasadzil odszkodowania co chcialem czyli 3
    miesieczne wynagrodzenie.
    Powiedzial coś czego nie zrozumialem o miesiecznym wynagrodzeniu na
    poczatek nawet jeżeli nie bedzie jeszcze uprawomocienia? Czy ktoś mial
    coś takiego lub wie ?
    Czy mam czekac na list z sadu z potwierdzeniem wyroku czy czekac na
    urpawomocnienie sie ? czy pracodawca przeleje mi srodki jakie zasadzilem
    mu i kiedy ma na to czas ? Kto wie jak to wyglada ? Prosze o wskazówki,

    Dzieki

    Daniel

  • 2. Data: 2012-10-02 08:11:00
    Temat: Re: sad pracy
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "D.P." <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > urpawomocnienie sie ? czy pracodawca przeleje mi srodki jakie zasadzilem
    > mu i kiedy ma na to czas ? Kto wie jak to wyglada ? Prosze o wskazówki,

    Ty na tej rozprawie to chyba byłeś pijany albo naćpany. Przecież sędzia Ci
    tłumaczył co i jak, a jak nie zrozumiałeś to trzeba było sie pytać.
    Noramlnie jest tak że od wyroku sądu mogą sie odwołać obie strony czyli
    zarówno Ty jak i pracodawca w terminie dwóch tygodni od otrzymania
    uzasadnienia. Jeżeli zadna strona sie nie odwoła to wyrok staje sie
    prawomocny. To Ty masz złożyć wniosek o odpis wyroku z klauzulą, Z takim
    wyrokiem idziesz do pracodawcy i ustalasz kiedy Ci wypłaci, jak nie będzie
    chciał to idziesz do komornika.

    pozdr

  • 3. Data: 2012-10-02 12:27:00
    Od: "D.P." <d...@g...com>

    W dniu 2012-10-02 08:11, Emeryt pisze:
> [...]
    > wyrokiem idziesz do pracodawcy i ustalasz kiedy Ci wypłaci, jak nie będzie

    Masz rację może byłem zakręcony bo jak się pierwszy raz jest w sądzie i
    staje przed pracodawcą którego nawet sąd nie chciał słuchać jak
    argumentował to może człowiek nie wiedzieć jak się zachować. Ale
    pomijajac, sędzia nic nie mowił ani nie wyjaśniał ale dobrze że są osoby
    ktore wiedzą jak w tej sprawie postąpić tu na grupie.
    Czyli żebym dobrze zrozumiał odczekać 2 tygodnie pojść do sądu po odpis
    i wtedy będę wiedział czy stał się prawomocny przy odbieraniu ospisu ? i
    poprosić o tą klauzulę. ? czy tak ?

    Czy mogę pracodawcę poinformować o tym za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru pocztą ? Czy jeżeli nie odpowie to ile mam czekać żeby móc
    sprawę zglosić do komornika ?

    Przepraszam za te pytania ale nie każdy jest prawnikiem i nie każdy
    dobrze się czuje gdy musi walczyć z nieuczciwą polityką pracodawców.

    Dzieki

    Daniel

  • 4. Data: 2012-10-03 02:09:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-02 12:27, D.P. pisze:
> [...]
    > Czyli żebym dobrze zrozumiał odczekać 2 tygodnie pojść do sądu po odpis
    > i wtedy będę wiedział czy stał się prawomocny przy odbieraniu ospisu ? i

    Od razu po sprawie zamawiaj wyrok z uzasadnieniem. Po co 2 czy 3 razy
    tam chodzić?

    --
    animka

  • 5. Data: 2012-10-03 09:28:48
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Od razu po sprawie zamawiaj wyrok z uzasadnieniem. Po co 2 czy 3 razy tam
    > chodzić?

    Nie zrozumiałeś dokładnie. Termin 14 dni na złożenie odwołania dotyczy dnia
    w którym otrzymujesz wyrok z uzasadnieniem. Oznacza to że sędzia ma czas i
    może napisać uzasadnienie nawet po miesiącu.
    Najlepiej jest wziąść numer telefonu z sekretariatu z grzecznym pytaniem czy
    na ten numer mozna dzwonic w celu uzyskania informacji. Zazwyczaj mozna
    podając nr akt sprawy.
    Dowiesz sie czy pracodawca złozył wniosek o odpis wyroku z uzasadnieniem
    (może nie - ma na to 14 dni), wtedy sędzia nie będzie pisał uzasadnienia.
    Gdy wyrok sie uprawomocni składasz wniosek o odpis wyroku z klauzulą
    wykonalnosci. Na odpisach wyroku wcześniejszych klauzuli nie będzie.
    No a dalej tak jak już pisałem (nie listem tylko osobiście) do pracodawcy i
    uzgadniasz termin przelewu kasy. Grzecznie i bez awantury, bo jak nie to
    mówisz że idziesz do komornika który za swoje usługi pobiera dużą prowizje
    którą ściąga z kont lub majątku pracodawcy - więc mu sie to absolutnie nie
    opłaca.
    Tobie też sie nie opłaca bo przelew od opracodawcy możesz mieć w dwa
    tygodnie, od komornika to może trwać nawet rok.

    pozdr