PracaGrupypl.praca.dyskusje › sąd

  • 1. Data: 2002-02-04 00:22:54
    Temat: sąd
    Od: "ania" <p...@f...onet.pl>

    Czy ktoś wnosił kiedyś sprawę do sądu pracy, ponieważ pracodawca nie płacił
    mu pensji od dłuższego czasu? Jesli ktoś wygrał taką sprawę, to ile trwało,
    zanim komornik ściągnął od pracodawcy te pieniądze i jak ten proces
    wyglądał?
    Dziękuję za wszystkie informacje

    Ania

  • 2. Data: 2002-02-04 11:32:18
    Temat: Re: sąd
    Od: "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl>

    Użytkownik "ania" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trwało,
    > zanim komornik ściągnął od pracodawcy te pieniądze i jak ten proces

    Proszę zwrócić się do Państwowej Inspekcji Paracy.
    To bardzo nieprzyjemna instytucja i w większości sytuacji
    wystarczy wspomnieć pracodawcy, że PIP może go
    odwiedzić...

    ____________
    TeXXaS (Michał Zaborowski)
    ICQ# 48130462

  • 3. Data: 2002-02-04 15:07:57
    Od: "ania" <p...@f...onet.pl>

    >Proszę zwrócić się do Państwowej Inspekcji Paracy.
    >To bardzo nieprzyjemna instytucja i w większości sytuacji
    >wystarczy wspomnieć pracodawcy, że PIP może go
    >odwiedzić...

    Znajomy, dla ktorego pytam, bo on nie ma dostępu do internetu, już się
    zwrócił. A firma niewiele sobie z tego robi, poza tym prawie wszystkim
    pracownikom wypłaca pensje z kilkumiesięcznym opóźnieniem i nie w całości.
    Znajomy chce już złożyć pozew do sądu i wie, że w końcu wygra, ale jak to
    wygląda w praktyce? Tzn. jak wyegzekwować pieniądze po takiej wygranej
    sprawie i jak długo może to trwać?

    Ania

  • 4. Data: 2002-02-04 15:22:46
    Od: "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl>

    > Znajomy, dla ktorego pytam, bo on nie ma dostępu do internetu, już się
    > zwrócił. A firma niewiele sobie z tego robi, poza tym prawie wszystkim
    > pracownikom wypłaca pensje z kilkumiesięcznym opóźnieniem i nie w całości.

    Pewnie dlatego, że jeszcze nie mieli kontroli...

    > Znajomy chce już złożyć pozew do sądu i wie, że w końcu wygra, ale jak to
    > wygląda w praktyce? Tzn. jak wyegzekwować pieniądze po takiej wygranej
    > sprawie i jak długo może to trwać?

    Czas: jeżeli złoży pozew dzisiaj to kase będzie miał na święta -
    te w grudniu oczywiście... No może trochę wcześniej, ale
    bankowo po wakacjach....

    Co do egzekucji - Polsat dla przykładu ma stado prawników do trzymania
    komornika na dystans - z bogatymi ciężko się walczy ...

    ____________
    TeXXaS (Michał Zaborowski)
    ICQ# 48130462

  • 5. Data: 2002-02-04 15:47:14
    Od: b...@t...pl (Bartek)

    : >Proszę zwrócić się do Państwowej Inspekcji Paracy.
    : >To bardzo nieprzyjemna instytucja i w większości sytuacji
    : >wystarczy wspomnieć pracodawcy, że PIP może go
    : >odwiedzić...
    : >
[...]

    Z prawomocnym wyrokiem do komornika i komornik zacznie działac, ale
    z praktyki wiem, ze róznie z tym bywa. Raz im sie chce raz nie. Ale to
    jedyna prawna droga. Jest szansa, ze sam pozew skłoni ich do wypłacenia
    zaległosci.

    pzdr
    B.

  • 6. Data: 2002-02-04 15:50:11
    Od: "Marcin" <m...@b...com.pl>

    Użytkownik "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > Czas: jeżeli złoży pozew dzisiaj to kase będzie miał na święta -
    > te w grudniu oczywiście... No może trochę wcześniej, ale

    Tu kolega zaprezentował wersję daleko optymistyczną. Tak naprawdę to w
    znacznej mierze zależy od miasta w którym bedzie rozprawa. W Warszawie
    sprawa trwa (łącznie z oczekiwaniem na wejście na wokandę) jakieś 1,5 - 2
    lat. Natomiast egzekucja to od kilku miesięcy do wieczności.
    Szczególnie jeśli w międzyczasie firma ulegnie likwidacji.

  • 7. Data: 2002-02-05 10:15:04
    Od: Pilot <p...@M...polbox.com>

    Bartek <b...@t...pl> wrote:
> [...]
    > z praktyki wiem, ze róznie z tym bywa. Raz im sie chce raz nie. Ale to
    > jedyna prawna droga. Jest szansa, ze sam pozew skłoni ich do wypłacenia

    A czy nie lepszym posunieciem jest zgloszenie wniosku o ogloszenie upadlosci
    firmy? Wiele firm woli uniknac problemow z tym zwiazanych.

    Pozdrawiam,
    Pilot p...@p...cc

  • 8. Data: 2002-02-05 23:56:45
    Od: "Altheea" <A...@w...pl>

    Nie bylabym taka pewna z tymi swietami. Kumpela zlozyla pozew w lutym 2001.
    W marcu odbyla sie rozprawa, na ktorej nie zgodzila sie na ugode (bo byla
    nie do przyjecia) i od tej pory sprawa umarla. Podobno odbyla sie rozprawa w
    sierpniu, ale niestety nikt nie raczyl mojej kumpeli o tym powiadomic...
    Tak dziala PIP i tym podobne instytucje. Mimo to jestem za tym, zeby
    pracownicy wreszcie sie przebudzili i zaczeli walczyc o swoje, bo pracodawcy
    dalej robia co chca.

  • 9. Data: 2002-02-09 14:01:34
    Od: "l...@o...pl" <f...@o...pl>

    " Tu kolega zaprezentował wersję daleko optymistyczną. Tak naprawdę to w
    znacznej mierze zależy od miasta w którym bedzie rozprawa....."..

    > witam
    "w olsztynie"
    moja sprawa w PIPie trwala jakies 3 - 4 tygodnie .... milo sympatycznie i
    skutecznie .. kase mialem na koncie po miesiacu...
    faktem jest ze wszyscy mowili ze nie bedzie tak latwo..
    moim zdaniem wszystko zalezy od tego jak napiszesz pozew..
    pozdrawiam
    marcin

  • 10. Data: 2002-02-11 08:48:28
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Znajomy chce już złożyć pozew do sądu i wie, że w końcu wygra, ale jak to
    > wygląda w praktyce? Tzn. jak wyegzekwować pieniądze po takiej wygranej

    jeżeli problem dotyczy grupy pracowników, to gorąco polecam pozew zbiorowy.
    skuteczność naprawdę większa (mam w rodzinie doświadczonego procesowicza, 3
    wygrane procesy + 1 ugoda). podobnie zbiorowo można potem składać skargi na
    przeciągające się postępowanie (jeżeli pracodawca jest firmą 1-osobową, będzie
    pewnie notorycznie przebywał na zwolnieniu lek., na przemian ze swoim
    adwokatem...)
    powodzenia
    ste