PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypadek w pracy

  • 1. Data: 2002-02-04 00:20:30
    Temat: wypadek w pracy
    Od: "ania" <p...@f...onet.pl>

    Czy ktoś wie, czy jeśli pracownik skręcił nogę w pracy i wskutek tego
    spędził miesiąc w gipsie, a nastepny w domu na zwolnieniu, to należy mu się
    jakieś odszkodowanie? Jeśli tak, to jak to się załatwia. Od razu odpowiadam
    na ewentualne pytania- nie chodzi o mnie, tylko o kolegę, który nie ma
    dostępu do internetu.
    Z góry dziękuję za informacje

    Ania

  • 2. Data: 2002-02-04 11:30:00
    Temat: Re: wypadek w pracy
    Od: Piotr <s...@b...pl>

    W dniu Mon, 4 Feb 2002 01:20:30 +0100, "ania" <p...@f...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    >na ewentualne pytania- nie chodzi o mnie, tylko o kolegę, który nie ma
    Pracownik ma "szanse" dostać odszkodowanie teoretycznie z dwóch
    źródeł. Po pierwsze pracodawca winien sporządzić protokół powypadkowy
    (robi to zwykle inspektor bhp wraz z komisją) wysłać go do ZUSu - i po
    tzw. komisji jest nikła szansa.
    Po drugie pracownicy przeważnie są ubezpieczenini od nieszcęsliwych
    wypadków na terenie zakładu pracy )PZU i inne firmy ubezpueczeniowe -
    tu też należy wypelnic odpowioedni protokół i juz.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 3. Data: 2002-02-04 15:04:53
    Od: "ania" <p...@f...onet.pl>

    Piotr napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >wypadków na terenie zakładu pracy )PZU i inne firmy ubezpueczeniowe -
    >tu też należy wypelnic odpowioedni protokół i juz.

    Czy ten protokól powypadkowy z inspektorem bhp i komisją może być wypełniony
    ponad miesiąc po tym wypadku? Czy istnieje jakiś termin, przed upływem
    którego trzeba się zmieścić? Jaki? I do kogo w pracy zwrócić się w tej
    sprawie? A może od razu do ZUSu?

    Ania

  • 4. Data: 2002-02-04 15:53:44
    Od: "Marcin" <m...@b...com.pl>

    Użytkownik "ania" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponad miesiąc po tym wypadku? Czy istnieje jakiś termin, przed upływem
    > którego trzeba się zmieścić? Jaki? I do kogo w pracy zwrócić się w tej

    Tak jest termin 10 lat.
    Zwrócić się musisz do pracodawcy najlepiej na piśmie. Piszesz coś takiego "w
    związku z moim wypadkiem przy pracy, który miał miejsce w dniu ......... o
    godz. ....... proszę o wszczęcie postępowania powypadkowego. Pracodawca ma
    14 dni na sporządzenie dokumentacji.
    Jeśli pracodawca nie reaguje należy złożyć skargę do PIP.
    Marcin

  • 5. Data: 2002-02-04 20:01:10
    Od: Piotr <s...@b...pl>

    W dniu Mon, 4 Feb 2002 16:53:44 +0100, "Marcin" <m...@b...com.pl>
    napisał:

    >wypełniony
    >Tak jest termin 10 lat.
    >Zwrócić się musisz do pracodawcy najlepiej na piśmie. Piszesz coś takiego "w

    W przypadku braku nadzoru bhp należy pisemnie powiadomic pracodwacę o
    wypadku. Niech on się martwi jak to załatwić. Może komóś zlecić, a jak
    umie to zrobi to sam ;).
    Nieprzektraczalny - powtarzam niprzekraczalny termin to JEDEN ROK od
    daty zaistnienia wypadku.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski