PracaGrupypl.praca.dyskusjerozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju..... › rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    From: "pracownik" <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    Date: Sun, 26 Aug 2007 13:44:11 +0000 (UTC)

    Witam wszystkich

    W tym poście będzie sporo narzekania, więc jak ktoś nie lubi tego to proszę
    nie czytać :)
    Otóż jestem programistą i piszę w Java Enterprise Edition. Moim największym
    błędem życiowym było to, że na studiach zacząłem ową specyfikację mocno
    studiować i się jej po prostu uczyć i w ten sposób przed pójściem do pracy już
    sporo umiałem. Jednak jest drugie dno bo mimo wiedzy najważniejsze jest
    doświadczenie i nikt na projekty studenckie w EJB, Hibernate, Struts, JSF itp
    nie patrzy, a przez moje niewielkie doświadczenie zawodowe (ok 1,5 roku)
    nigdzie nie chcą mi dać ile ja chcę. Przez tą moją naukę na studiach wiem co
    chciałbym robić a czego nie chcę robić. Ale to nie jest to co mnie najbardziej
    denerwuje w tym zawodzie - najgorsza jest MONOTONIA - cały czas piszę jakieś
    pieprzone widoki - a to servlety, a to portlety. Jak słyszę, że mam coś
    takiego napisać to mnie za przeproszeniem cholera bierze. OK jest sporo
    frameworków - ale mi znajomość 3-4 wystarcza. Chcę zostać architektem i
    pisanie widoków ani trochę mnie do tej pozycji nie przybliża. Uważam, że
    ciekawym jest pisanie back-endów, czyli EJB, JMS, JTA, JAAS i jeszcze kilka
    oraz programowanie w PL/SQL (co bardzo lubię) - jednak tutaj nie mam wielkiego
    doświadczenia. Na rozmowie kwalifikacyjnej w mojej obecnej firmie
    powiedziałem, że chciałbym pisać rzeczy, których user nie widzi, jednak do tej
    pory napisałem co najwyżej kilka EJB.... Dobra - wiem nie mogę sobie roboty w
    firmie wybierać bo projekty jakie są - takie są. Pytanie moje brzmi - czy
    faktycznie w tym kraju człowiek nie ma wpływu na swoją karierę? Z powodu
    poczucia braku rozwoju rozpoczynam ścieżkę certyfikacyjną, ale jakoś uczenie
    się ponownie tego czego się uczyłem 4 lata temu nie bawi mnie.... Może ktoś ma
    podobne doświadczenia i przemyślenia?
    Co mogę zrobić w obecnej sytuacji? Nie mam ochoty po raz kolejny zmieniać
    pracy , ale jeszcze z miesiąc takiej roboty i pewnie to zrobię - tylko co
    wtedy - znowu pisanie widoków? Myślałem o przekwalifikowaniu się na
    programistę Pl/SQL - łatwo jest zrobić OCP i na studiach byłem w Oracle i
    Pl/SQL najlepszy - w pracy trochę pisałem ale niedużo :/ I czy warto zmienić
    zawód? Ja po prostu bez ustawicznego rozwoju nie czuję się dobrze....