PracaGrupypl.praca.dyskusje › regulamin pracy + konkurencja + watpliwosci

  • 1. Data: 2004-10-09 06:32:48
    Temat: regulamin pracy + konkurencja + watpliwosci
    Od: Magda <m...@k...pl>

    Zatrudnilismy nowego prawnika.
    Prawnik taki jaki jest, nie o to chodzi.
    Siedze sobie z nim w pokoju i ciagle slysze, ze zalatwia swoje prywatne
    sprawy, czyli wg mnie pracuje konkurencyjnie. kazdy z nas ma jednak
    zapis o tym, ze konkurencja jest zakazana.
    Po czym slysze, ze ow prawnik ma zamiar zdawac egzaminy radcowskie -
    niby dlatego, by sie przydaly u nas w firmie. Swoja droga nie wiem, czy
    sa potrzebne.. Ale z drugiej strony wiem, ze chce miec na boku swoja
    dzialanosc. Znow mi sie to kloci z konkurencja. Nie wiem czy slusznie.
    Pytam tego prawnika jak to bedzie wobec tego wygladac - uslyszalam, ze
    nie bedzie prowadzic spraw podobnych do spraw naszej firmy (czy sprawy
    inne nie sa dzialalnosci akonkurencyjna???).

    Inna sprawa: prawnik opracowuje regulaminy. M.in. pracy i wynagrodzen.
    Juz kilka razy zlaplam go na tym, ze regulamin jest pisany pod neigo./
    Rowniez jesli chodzi o te nieszczesna konkurencje.

    Niech ktos mi wyjasni - co w przypadku prawnika bedzie prowadzeniem
    dzialalnosci konkurencyjnej. Czy tylko prowadzenie spraw zblizonych
    "tematyka" do spraw firmowych czy ogolnie dzialalnosc prawnicza??
    Dodam, ze prawnik u nas zatrudniony jest na umowe o prace.

  • 2. Data: 2004-10-09 07:25:26
    Temat: Re: regulamin pracy + konkurencja + watpliwosci
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Niech ktos mi wyjasni - co w przypadku prawnika bedzie prowadzeniem
    > dzialalnosci konkurencyjnej.

    Jak sam nazwa wskazuje, będzie to wszelka działalność korzystna dla firmy,
    która jest waszym konkurentem na rynku.

    vertret

  • 3. Data: 2004-10-09 09:30:10
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Niech ktos mi wyjasni - co w przypadku prawnika bedzie prowadzeniem
    > dzialalnosci konkurencyjnej. Czy tylko prowadzenie spraw zblizonych
    > "tematyka" do spraw firmowych czy ogolnie dzialalnosc prawnicza??

    Witam
    Z mojego doswiadczenia wynika, ze "Twój" prawnik wykazuje cechy typowe dla
    swojego gatunku :)
    Jedyne co moge Ci powiedziec:
    - zyj z nim w zgodzie.
    - za kazda przysluge która mu wyswiadczysz zadaj kasy natychmiast, nawet
    jezeli nie dokonczylas owej przyslugi.
    - Jezeli dowiesz sie ze on chwilowo nie ma kasy - to jest równoznaczne z
    tym, ze nigdy jej nie dostaniesz :)
    - Jezeli wyswiadczysz mu uprzejmosc - nie licz na rewanz z jego strony !!!
    Pracowalem z wieloma, ciezka to byla praca, ale mozna przywyknac. Moze
    mialem pecha trafiajac na samych takich....nie tego.
    Lekcewazenie przepisów, ustalanie regulaminu pod siebie jest rzecza
    normalna, a juz totalny brak odpowiedzialnosci i lekcewaznie terminów mnie
    przerazil.
    Nie szukaj dowodów ze lamie zakaz konkurencji - w udowodnieniu ze tak nie
    jest - on jest znacznie lepszy :)

    Powodzenia. Reksio

  • 4. Data: 2004-10-09 15:35:19
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

    > Nie szukaj dowodów ze lamie zakaz konkurencji - w udowodnieniu ze tak nie
    > jest - on jest znacznie lepszy :)

    No a do tego on NIE MUSI niczego udowadniać.
    To pracodawca musi udowodnić że pracownik łamie
    zakaz.

    A to w tym przypadku jest baaardzo trudne,
    bo nawet jesli pracuje dla firmy konkurencyjnej,
    to wcale nie znaczy, tak jak to ktoś błędnie tu napisał,
    że łamie zakaz konkurencji.
    Teoretycznie ma prawo się zatrudnić u konkurencji
    jako sprzątaczka :-).
    Udowodnienie czegokolwiek bez współpracy
    firmy konkurencyjnej zatrudniającej pracownika
    jest tutaj raczej niewykonalne :-).

    Nawet jeśli pracownik założy własną firmę, teoretycznie
    konkurencyjną dla pracodawcy, trudno jest
    udowodnić że rzeczywiście jest ona konkurencyjna,
    bo trzeba pokazać wtedy konkretne straty
    (np. konkretnie odebranych klientów - którzy to
    potwierdzą). Też raczej trudne.

    No ale jeśli pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę,
    a zajmuje się własnymi interesami w godzinach pracy,
    to już inna sprawa - można mu tego zabronić,
    a jeśli się nie dostosuje, to może zostać nawet
    zwolniony dyscyplinarnie.

    Mario.