PracaGrupypl.praca.dyskusje › przestroga

  • 11. Data: 2002-08-28 23:26:28
    Temat: Re: przestroga
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Piotr pisująca spod adresu

    > Widać że jesteś jeszcze młody i nie zaprawiony w bojach z
    > pryncypałami ;-) Na etacie robi się tylko tyle żeby nie zwolnili
    > (zawsze to dobrze jak ktoś inny zapłaci ZUS, poza tym czasem przydaje
    > się jakieś wyposażenie, sprzęt itp. rzeczy które marnują się u
    > pracodawcy ;-)) a swoje kreatywne pomysły realizuje się _PO_ pracy
    > jako wolny strzelec. Wtedy sprzedajesz swoje pomysły albo realizujesz
    > je jako prywatna firma ewentualnie na umowę zlecenie i zarabiasz na
    > tym naprawdę dużo więcej, co zresztą sam już wielokrotnie
> [...]

    A nie sądzisz, że to po prostu kradzież?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 12. Data: 2002-08-29 15:36:52
    Od: "Piotr" <p...@p...gazeta.pl>

    "Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message
    > A nie sądzisz, że to po prostu kradzież?

    Jeśli niczego się nie pożycza/wynosi z pracy/wykorzystuje służbowego
    sprzętu do prywatnych celów itp. to jest jak najbardziej w porządku.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2002-08-29 16:20:25
    Od: "Toms" <t...@p...onet.pl>

    > Jeśli niczego się nie pożycza/wynosi z pracy/wykorzystuje służbowego
    > sprzętu do prywatnych celów itp. to jest jak najbardziej w porządku.
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    A Ty myślisz, że każdy pracodawca to głąb? Rozpozna Twoje cwaniactwo i
    będziesz pierwszym, który wyleci pod byle pretekstem.
    A taki pretekst wbrew pozorom znaleźć jest łatwo. To co opisujesz nie jest
    powodem do dumy.
    Nie wiem ile lat pracy masz za sobą ale postawę masz iście "oryginalną". Nie
    radzę nikomu cwaniactwem iść do przodu. To w z czasem się zemści.
    To po prostu widać. Ktoś taki więcej straci niż zyska. Mam na to wiele
    przykładów.

    Tomasz
    t...@p...onet.pl
    www.tomserwis.com.pl

  • 14. Data: 2002-08-29 19:29:15
    Od: "Piotr" <p...@p...gazeta.pl>

    "Toms" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > radzę nikomu cwaniactwem iść do przodu. To w z czasem się zemści.
    > To po prostu widać. Ktoś taki więcej straci niż zyska. Mam na to wiele

    Nie wiem jakie są Twoje doświadczenia, może trafiałeś na inne (lepsze) firmy
    i kierownictwo. Moim zdaniem sedno sprawy leży gdzie indziej - w Polsce
    nadal w bardzo niewielu firmach wynagrodzenie naprawdę uzależnione jest od
    wyników wykonanej pracy i mało któremu menedżerowi zależy na promowaniu
    ponadprzeciętnych pracowników. Wolą miernych, biernych ale wiernych, takich
    którzy nie stanowią zagrożenia. Zresztą poczytaj jak pracodawca obszedł się
    z autorem tego wątku.
    Więc jakie mają wyjście osoby pomysłowe i kreatywne? Albo przepadną w
    wyścigu szczurów albo próbują się uniezależnić. A to w ostatnich czasach nie
    jest łatwe, trzeba zdobyć doświadczenie, kontakty a to daje właśnie praca na
    etacie. I co najważniejsze - mało kogo stać na rozpoczynanie od zera
    jakiejkolwiek działalności, trzeba mieć jakieś pomocnicze źródło dochodów.
    Wśród osób które znam i którym udało się osiągnąć jakiś sukces większość
    zaczynała właśnie w ten sposób... Wiem że to co piszę jest nieetyczne,
    niewychowacze itp. itd. ale niestety tak to wygląda. Swoją drogą - skoro
    pracodawcy nie mają skrupułów czemu pracownicy mają być lepsi?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2002-08-29 22:15:18
    Od: "Toms" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > niewychowacze itp. itd. ale niestety tak to wygląda. Swoją drogą - skoro
    > pracodawcy nie mają skrupułów czemu pracownicy mają być lepsi?

    Są dwie strony medalu. To co piszesz to jedna. Druga niestety jest taka, że
    obecnie zatrudniani ludzie młodzi bardzo często reprezentuję niski poziom
    wiedzy tej faktycznie przydatnej, praktycznej, cennej z punktu widzenia
    pracodawcy. Oczywiście o doświadczeniu nie ma mowy w ogóle, bo skąd. I
    wszystko byłoby jeszcze do przyjęcia, gdyby nie fakt, iż większość z nich ma
    niesamowicie wysokie mniemanie o sobie, swojej wiedzy i talencie. Po prostu
    myślą, że są "the best". Mówimy o takich żartobliwie "the beściaki" wcale
    nie w zabarwieniu pozytywnym. Jak takich sprowadzić na ziemię. Czasem po
    prostu życie ich weryfikuje i dojrzewają, pokornieją i z takich jest w końcu
    całkiem wartościowy pracownik. Chętnie się takiego docenia. Przynajmniej u
    mnie. Gorzej jest z takimi właśnie cwaniakami. Którzy chcą zawojować świat
    na plecach pracodawcy. Takich się tępi i pomija w nagradzaniu. Nie z powodu
    zazdrości czy obawy, że nas przerosną, lecz ze wściekłości, że nas chcą
    wykorzystać, wydoić i na koniec oczernić. Prawo daje im sporą przewagę nad
    pracodawcą. Oni to chętnie wykorzystują. Wtedy w myśl Twojej teorii jest
    dopiero dobrze i sprawiedliwie. Otóż nie. U nas dawno zatraciliśmy gdzieś
    poczucie tworzenia wspólnego dobra, jakim jest firma. U nas w pojęciu
    pracownika to tylko wyzyskiwacz prywaciarz się bogaci, a biedny pracownik
    jest wykorzystywany i marnie opłacany. Ta mentalność musi się zmienić. W
    świecie dalej od nas rozwiniętym już się zmieniła. U nas niestety psuła się
    przez 45 lat i nie tak łatwo ją naprawimy.
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 16. Data: 2002-08-30 17:03:10
    Od: "Piotr" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    się
    > przez 45 lat i nie tak łatwo ją naprawimy.

    Czytam to co piszesz i zupełnie się z Tobą zgadzam, z tą różnicą że
    poprzednich postach pisałeś jak powinno być a ja jak _niestety_ jest.
    Chociaż nie można uogólniać, w niedużych firmach znacznie częściej relacje
    pracownik-pracodawca opierają się na zdrowych zasadach, prawdopodobnie
    dlatego że w małej firmie bardziej widoczny jest osobisty wkład każdego
    zatrudnionego w wyniki firmy. Najgorsze pod tym względem są wielkie
    koncerny. Ja w takim wielkim przedsiębiorstwie przejętym przez zachodni
    koncern zmarnowałem ładnych kilka lat i właśnie to nauczyło mnie takiego a
    nie innego podejścia. Chociaż może i wyszło mi to na dobre bo zmobilizowało
    mnie do usamodzielnienia się, początkowo właśnie takimi mało etycznymi
    metodami. Potem już jako "wolny strzelec" mający na swym koncie trochę
    osiągnieć (zdobytych właśnie !po pracy! ) którymi mogłem się pochwalić
    trafiłem na rozsądną firmę dla której do dziś pracuję.
    Wracając do dużych firm (nie wszystkich, miejmy nadzieje że są pozytywne
    wyjątki): tam nie tępi się jak to nazwałeś "the beściaków" a wręcz promuje
    ich. I wygląda to na celową politykę nakręcania "wyścigu szczurów". Możliwe
    że taki pracodawca wychodzi z założenia że zyska na przepychankach i
    rywalizacji między pracownikami ale IMHO zwykle efekty są odwrotne. A już
    najgorzej jest gdy "the beściak" zajmie jakieś decyzyjne stanowisko. Wtedy
    zaczyna się to o czym pisałem wcześniej, taki osobnik dostrzega wszystkie
    bardziej zaangażowane w pracę, pomysłowe, zdolne osoby jako potencjalnych
    konkurentów i zwalcza je. Natomiast chętnie otacza się miernotami i ślepo
    posłusznymi "włazidupkami" Podłącza się do cudzych pomysłów a
    odpowiedzialność za własne błędy zrzuca na podwładnych i kogo się tylko da.
    Tomasz napisał o "the beściakach" jako o młodych fanfaronach - większość
    takich jest, niektórzy się docierają i wychodzą na ludzi ale niektórym to
    już zostaje, zwłaszcza jak trafią na sprzyjające otoczenie.
    Ja właśnie popracowałem kilka lat w takiej firmie. Zapał i chęć do pracy
    powoli mijały gdy okazywało się że gdy tylko chciało się zrobić coś dobrego
    dla firmy kierownictwo od razu zaczynało patrzeć podejrzliwie a gdy mimo
    wszystko coś się udało zrobić to całe zasługi w sukcesie przypisywali sobie
    dobrze ustawieni karierowicze a rzeczywistym pomysłodawcom i wykonawcom
    psuto opinię przez szukanie zastrzeżeń nawet do najdrobniejszych błahostek.
    Zupełnie inną sprawą jest nazwijmy to po imieniu wyzysk pracowników w takich
    firmach (nieprzestrzeganie przepisów prawa pracy, próby oszukiwania na
    czasie pracy i wynagrodzeniach) i traktowanie ludzi jak śmieci. Gdy trafi
    się w takie otoczenie a co najgorsze nie ma perspektyw na zmianę
    zatrudnienia szybko dochodzi się do wniosku że nie warto się angażować bo na
    pomysłach i zaangażowaniu skorzysta ktoś inny, lepiej robić wszystko na
    odwal się i mieć swięty spokój. A gdy ktoś nie chce poprzestać na
    bylejakości naturalne stają się próby uniezależnienia i wykorzystywania
    swoich pomysłów i zaangażowania z korzyścią dla siebie.
    Masz rację że powinna się zmienić mentalność ale dotyczy to obu stron.
    Pracodawcy powinni sobie uświadomić że uczciwe traktowanie pracowników i
    wynagradzanie ich w zależności od wyników pracy daje w efekcie korzyści dla
    firmy.

    pozdrawiam
    Piotr