PracaGrupypl.praca.dyskusje › prosba o pomoc - chetnie zplace za rade ;)

  • 1. Data: 2004-03-15 16:59:01
    Temat: prosba o pomoc - chetnie zplace za rade ;)
    Od: "netcomp" <n...@g...pl>

    potrzebuje rzeczowych wskazowek, najlepiej na przykladzie, zeby samodzielnie
    i do tego prawidlowo rozliczac sie z podatku dochodowego, vatu i zusu. forma
    opodatkowania - podatkowa ksiega przychodow i rozchodow.

    bede wystawial jedna fakture miesiecznie, przewidywane koszty - benzyna do
    auta (auto z homologacja).

    posiadam dobra wole i otwarty umysl jednak nie na tyle zeby studiowac 500
    stronicowe ksiazki ktore zaproponowano mi na stoisku w urzedzie skarbowym

    za konstruktywny i skuteczny kurs sklonny jestem zaplacic.

    r...@o...pl

  • 2. Data: 2004-03-15 19:49:11
    Temat: Re: prosba o pomoc - chetnie zplace za rade ;)
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "netcomp" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opodatkowania - podatkowa ksiega przychodow i rozchodow.
    >
    > za konstruktywny i skuteczny kurs sklonny jestem zaplacic.

    Nie jest to mozliwe. Rozliczanie sie z US w Polsce nie jest oparte na
    logice, więc nie da sie tego raz nauczyć i już.
    Musisz zdecydowac, czy poświęcisz swój czas na zarabianie pieniędzy czy na
    sledzenie nowinek prawno-skarbowych.
    Nie da sie jednoczesnie robic dobrze jednego i drugiego.
    Proponuje rozliczac sie przy pomocy biura rachunkowego i wieczorem przy
    lampce wina myslec przez godzine jak zarobic 10000 zł więcej, niż przez tą
    godzinę zastanawiac się na jakie konto zaksiegowac bilet tramwajowy za 2 zł.

    andrzej

  • 3. Data: 2004-03-15 20:11:03
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > godzinę zastanawiac się na jakie konto zaksiegowac bilet tramwajowy za 2 zł.

    w xiazce przychodow i rozchodow nie ma kont - to uproszczona ksiegowosc.

    Tym niemniej zgadza sie z przedpiszca w 100% - same korzysci:
    - dasz zarobic fachowcom,
    - sam nie stracisz czasu na rzeczy niezwiazane z podstawowa dzialalnoscia,
    - zapewnisz sobie wieksza szanse na bezkonfliktowa koegzystencje z US i ZUS.

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2004-03-15 21:18:59
    Od: "netcomp" <n...@g...pl>

    a korzysta ktos z Was z serwisu http://www.ifirma.pl ?
    w zasadzie to wyglada na to czego szukam
    czy ktos moze potwierdzic czy mozna miec pelne zaufanie do generowanych
    przez ten serwis danych dla US ?

  • 5. Data: 2004-03-15 22:26:45
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-15 22:18, osoba przedstawiająca się jako "netcomp" napisała
    co następuje:
    > a korzysta ktos z Was z serwisu http://www.ifirma.pl ?
    > w zasadzie to wyglada na to czego szukam
    > czy ktos moze potwierdzic czy mozna miec pelne zaufanie do generowanych
    > przez ten serwis danych dla US ?

    Nie szkoda 45 pln-ów ;) ?

    Ja korzystam z programu Rzeczpospolita - Mała Księgowość (był dołączony.
    Robi wszystko za darmo. Pilnuje aktualnych wskaźników (np. stawek za km,
    tabel podatkowych), drukuje PIT-5 w wersji zwykłej i rozszerzonej,
    VAT-7. Nie robi DRA ale tego i tak robić nie trzeba. Do ZUSu płacisz
    tylko kasę papierów sie nie składa (no chyba że będziesz zawieszał,
    chorował albo inaczej przerywał opłacanie składek). Drukuje przelewy
    US/ZUS/zwykłe, wystawia faktury (można prowadzić magazyn), kontroluje
    terminy zapłaty, prowadzi ewidencję przebiegu pojazdów i środków
    trwałych... W sumie wszystko co potrzeba w wygodnej i ładnej formie.
    Przy takim rozmiarze papierów o jakim wspomniałeś całe księgowanie
    zajmie Ci nie więcej jak 0.5-1 godzinę w miesiącu. I chyba wygodniejsze
    i bezpieczniejsze to niż przez net bo jak łącze padnie to nie masz
    dostępu do swoich ksiąg.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 6. Data: 2004-03-15 22:31:19
    Od: "arek" <a...@...pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > zajmie Ci nie więcej jak 0.5-1 godzinę w miesiącu. I chyba wygodniejsze
    > i bezpieczniejsze to niż przez net bo jak łącze padnie to nie masz

    można to skądyś zassać?

  • 7. Data: 2004-03-15 22:44:13
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-15 23:31, osoba przedstawiająca się jako "arek" napisała co
    następuje:

    > można to skądyś zassać?

    Płyta z programem była dołączona do gazety. W sieci w tej chwili jest
    tylko uaktualnienie http://www.rzeczpospolita.pl/mala_ks/
    Przy poprzedniej wersji uaktualnienie było jednocześnie instalką ale
    teraz już chyba tak nie jest. Możesz się skontaktować albo z autorami
    biuro(at)jaslan.pl albo z gazetą. Może gdzieś jeszcze mają. Ostatnia
    płyta była w listopadzie więc nie tak calkiem dawno.

    _ _ _

  • 8. Data: 2004-03-15 22:45:36
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "arek" <a...@...pl> wrote in message news:c35as2$esa$1@news.onet.pl...