PracaGrupypl.praca.dyskusje › programista PHP - cały etat - ile zażądać

  • 31. Data: 2004-02-26 15:23:10
    Temat: Re: programista PHP - cały etat - ile zażądać
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    Użytkownik:

    [...]

    masz racje - cena, ktora podalem dotyczy obecnie raczej mieszkan o
    podwyzszonym standarcie i dobrej lokalizacji

    --
    sjopa

  • 32. Data: 2004-02-26 16:00:47
    Od: "Gmork" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl> napisał w wiadomości

    > oj, mylisz dwa pojecie - po pierwsze zarobki nauczycieli sa nie
    > ustalane dowolnie a dyrektor (czy kto tam decyduje o zatrudnianiu)

    Oczywiście, tutaj się z Tobą zgadzam ;)

    > moze co najwyzej przyznac glodowe premie - my tu mowimy o wolnym
    > rynku, gdzie ceny nie sa ksztaltowane przez ustawe tylko przez podaz
    > i popyt na dana usluge - powtorze sie - to co "proponuje" Ani to
    > upadlanie sie i psucie rynku a takie zachowanie szkodzi nie jej a
    > przede wszystkim osobom, ktore naprawde cos wiedza

    Tutaj także nie mogę się nie zgodzić ;)
    Jest jednak jedno ale... często pojawiają się pytania "Ile można żądać?",
    ale to nie jest takie proste, bo przecież to zależy właśnie od miejsca
    pracy (duże/małe miasto) jak również od firmy, a w szczególności jej
    pozycji na rynku. Dwie osoby o równorzędnych umiejętnościach i mających
    identyczne obowiązki, a pracujący w dwóch różnych firmach mogą mieć
    diametralnie różne zarobki.

    Co do popytu i podaży, to ja rok temu ukończyłem anglistykę i również
    miałem ambicje. Jak się później okazało nieco wyolbrzymione. Gdy poszedłem
    na dwie pierwsze rozmowy kwalifikacyjne, to zaproponowano mi umowę o
    dzieło i płacę w wysokości 600 zł na rękę. Myślałem, że kogoś śmiechem
    zabiję... jednak później się okazało, że te posady zostały zajęte przez
    bardziej zdesperowane osoby i ja nie miałem już czego szukać. Efekt jest
    taki, że teraz prowadzę kursy za 900 zł na rękę, a że do pracy muszę
    dojechać, to jeszcze 130 zł tracę na bilet. Wprawdzie jest to umowa o
    pracę, ale po przeliczeniu zastanawiam się czy przypadkiem nie lepiej było
    przyjąć tamtą propozycję za 600 zł, ale przynajmniej na miejscu. Poza tym
    również czytałem w Gazecie Wyborczej (listy płac) o osobach niewiele
    starszych ode mnie, wykonujących podobną lub identyczną pracę, którzy
    twierdzą, że zarabiają 3000 zł lub więcej. Problem w tym, że zależy gdzie
    się mieszka i jakie są możliwości lokalne albo co się akurat trafi, ale to
    nie jest tak, że mając takie lub inne kwalifikacje, należy żądać tyle lub
    tyle. Żądać można, ale roboty można równie dobrze nie dostać wcale. Na
    korepetycjach, wbrew pozorom, nie dorobi się drugiej pensji. W mieścinie,
    w której mieszkam, stawka 25 zł/godz. to już dużo (dla płacących), ale
    oczywiście na grupach dyskusyjnych można przeczytać, że niektórzy kasują
    50 czy 60 zł. Cóż z tego, skoro za tyle nie miałbym ani jednego chętnego.

    Z w/w względów twierdzę, że owo "ile" zależy od pozycji firmy i miejsca
    pracy, a nie od posiadanych kwalifikacji. W tym kraju tak niestety jest i
    nie zanosi się aby coś w najbliższej przyszłości się poprawiło.

    --
    Gmork

  • 33. Data: 2004-02-26 17:15:49
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl> napisał(a):

    > na całe szczęście mam pracę
    tak to dużej klasy szczęście

    > ale ta praca nie daje mi satysfakcji, a za byle co nie warto sie
    > przeprowadzać do Krakowa.

    hmm ciekawa teoria w zestawieniu z rosnącym bezrobociem

    > Zażądać bo za pracę żąda się zapłaty, jeśli ktoś nie chce Ci zapłacić to
    > do sądu pracy z nim. A jeśli Ty masz zamiar pracować za psie pieniądze
    > to Twój problem albowiem każdy ma swoją cenę :-)

    W sytuacji gdy jest ponad 3,5 mln bezrobotnych, a za chwilę po negatywnej
    weryfikacji rencistów może być ponad 5 mln. bezrobotnych pytanie:
    ile mogę żądać - to co najmniej jakieś żarty. Ktoś chyba sobie jaja robi,
    albo żyje w wirtualnej rzeczywistości.
    Istotne jest to, ile potencjalny pracodawca będzie chciał dać, a nie to
    ile się komuć marzy, że dostanie.
    Zwłaszcza na informatycznym rynku w sytuacji gdy już 12-latek potrafi
    złożyć komputer, a niewiele starsi administrują sieciami i piszą programy.

    > Jak mam dobrze wykonywać swoją pracę za 1000PLN miesięcznie? jeśli dla
    > ciebie to jest pensja motywująca to gratuluję.

    pracę masz wykonywać zawsze tak, żeby pracodawca był zadowolony,
    a jak będzie trzeba, to będziesz pracować i za 500PLN za 40h tygodniowo,
    no chyba, że masz taki komfort psychiczny, że w razie czego możesz liczyć
    na utrzymania rodziców.

    Marek

  • 34. Data: 2004-02-26 19:17:14
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl>

> [...]
    > no chyba, że masz taki komfort psychiczny, że w razie czego możesz liczyć

    ale pieprzysz, prawdę powiedziawszy przez 3 lata wolałem mieć wolność i
    dorywczo coś zarobić niż zapierdalać za 500PLN dla jakiegoś fiuta po 7
    dni na tydzień i 14 godzin i więcej dziennie

    bo wbrew temu co się sądzi pracodawca ma obowiązki wobec pracownika

    > Marek

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 35. Data: 2004-02-27 09:04:32
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > dorywczo coś zarobić niż zapierdalać za 500PLN dla jakiegoś fiuta po 7
    > dni na tydzień i 14 godzin i więcej dziennie

    no właśnie tak przypuszczałem! dopóki się nie ma założonej własnej
    rodziny, to można zgrywać twardziela: nie będę zapierdalać ...

    > bo wbrew temu co się sądzi pracodawca ma obowiązki wobec pracownika

    przypominam, że skrócony kodeks pracy obowiązujący zwłaszcza w fimach
    niepaństwowych brzmi:
    1. Szef ma ZAWSZE rację.
    2. Nawet gdyby nie miał, to patrz punkt pierwszy.

    Marek

  • 36. Data: 2004-02-27 09:17:09
    Temat: Re: Odp: programista PHP - cały etat - ile zażądać
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-02-26 00:55, Użytkownik Sodom napisał:

    > Bogu, niema za co dziekowac, bo jesli wogole istnieje to raczej niema wplywu
    > na to co kazdy
    > osiaga ciezka praca, edukacja, zaradnoscia, sprytem, cialem czy jeszcze
    > czyms innym.

    Milcz człowieku bo nie wiesz co mówisz. Bluźnisz. Gdyby nie łaska Boga
    to nie miałbyś zdrowych rąk, może urodziłbyś się z upośledzeniem
    psychicznym, może nie udałoby Ci się dostać na studia, bo inni daliby w
    łapę i dla Ciebie miejsc by zabrakło.

    Jesteś bardzo pyszny przypisując wszystko sobie. Tak naprawdę, to na nic
    nie mamy wpływu - możemy jedynie się starać, ale to nie gwarantuje nam
    sukcesu. Do sukcesu jeszcze potrzeba tego czegoś co się nazywa "szczęście".

    --
    Witiia

  • 37. Data: 2004-02-27 11:50:30
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > no właśnie tak przypuszczałem! dopóki się nie ma założonej własnej
    > rodziny, to można zgrywać twardziela: nie będę zapierdalać ...

    dlatego właśnie póki mogę chcę zdobyć odpowiednie stanowisko i
    odpowiednie wynagrodzenie żeby potem swobodnie móc utrzymać rodzinę :-)

    a poza tym jeśli pracodawca nie może płacić więcej pracownikowi jak
    500PLN to lepiej chyba by było gdyby nie robił biznesu bo najwyraźniej
    się do tego nie nadaje

    > przypominam, że skrócony kodeks pracy obowiązujący zwłaszcza w fimach
    > niepaństwowych brzmi:
    > 1. Szef ma ZAWSZE rację.
    > 2. Nawet gdyby nie miał, to patrz punkt pierwszy.

    wiesz, pracowałem w 2 firmach prywatnych, i w żadnej z nich taki kodeks
    nie obowiązywał, we obydwu starano się szanować pracownika. Być może
    dlatego że nie szefami nie byli ludzie po zawodówkach którym się wydaje
    że mogą innymi pomiatać

    > Marek

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 38. Data: 2004-02-27 19:54:33
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Marek wrote:

    > przypominam, że skrócony kodeks pracy obowiązujący zwłaszcza w fimach
    > niepaństwowych brzmi:
    > 1. Szef ma ZAWSZE rację.
    > 2. Nawet gdyby nie miał, to patrz punkt pierwszy.

    Zwłaszcza ? Taki "kodeks" obowiązuje zwłaszcza w firmach i instytucjach
    państwowych, i czasem - w źle zarządzanych - firmach i instytucjach
    prywatnych, jak to w zyciu, jedne są lepiej zarządzane, inne gorzej. To
    wynika i z teorii i z praktyki.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz