PracaGrupypl.praca.dyskusje › problemy w przedsiębiorstwie- referat

  • 1. Data: 2002-05-04 19:12:38
    Temat: problemy w przedsiębiorstwie- referat
    Od: "Mircia" <M...@i...pl>

    Witam.Część z was na pewno pracuje i styka się z problemami w pracy na
    codzień ,więć proszę was o pomoc. :) Potrzebuję konkretnych przykładów
    problemów w firmie,których definicje podaję niżej.
    Szukałam już w internecie jakichś przykładów, ale nic nie znalazłam.Może
    możecie polecić mi chociaż jakąś stronę.Z góry bardzo dziękuję.M.

    PROBLEMY PROSTE ( bieżące, zwyczajne) - mające charakter operatywny, których
    rozwiązanie nie jest specjalnie pracochłonne, trudne oraz kosztowne i nie
    wymaga dużej ilości informacji.

    PROBLEMY ZŁOŻONE (podstawowe, zasadnicze) - mające charakter
    ogólnozakładowy; są one czasochłonne, skomplikowane pod względem rzeczowym i
    organizacyjnym, wymagają wielostronnych informacji i poważnych nakładów
    finansowych;

    PROBLEMY BARDZO ZŁOŻONE (wyjątkowe) - zawierające dużą liczbę zmiennych, nie
    dające się rozwiązać jednocześnie w całości i wymagające dłuższego czasu na
    rozwiązanie.Rozwiązywanie tych problemów wymaga przewidywania przyszłych
    wydarzeń;

    PROBLEMY DEWIACYJNE(dysfunkcji) - powstają wtedy, gdy w obiekcie pojawia się
    defekt, a jego przyczyny nie są znane.

    PROBLEMY OPTYMALIZACYJNE - powstają w wyniku wprowadzania w
    przedsiębiorstwie zmian o charakterze adaptacyjnym (modyfikacyjnym),
    wymuszanych najczęściej przez zmiany w otoczeniu.Chodzi o udoskonalenie lub
    modernizację organizacji (zbytu, zaopatrzenia, badań i rozwoju itp.),
    racjonalizację wykorzystania zasobów pracy, usprawnienie logistyki przepływu
    informacji...

    PROBLEMY INNOWACYJNE (twórcze) - będące konsekwencją zmian innowacyjnych w
    otoczeniu oraz rozwoju samego przedsiębiorstwa.

  • 2. Data: 2002-05-08 09:05:46
    Temat: Re: problemy w przedsiębiorstwie- referat
    Od: "Mircia" <M...@i...pl>

    Dlaczego nikt mi nie chce pomóc? :(