PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem z umowa o dzielo › problem z umowa o dzielo
    From: d...@s...uci.agh.edu.pl (Ryszard Karnia)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: problem z umowa o dzielo
    Date: Mon, 1 Sep 2003 14:14:39 +0000 (UTC)

    Witam ponownie.
    Juz pisalem na liste w tej sprawie, pare osob mi odpisalo, ale i tak zabardzo
    nie wiem co mam zrobic. Wykonalem pewne zlecenie dla firmy z Warszawy.
    Podpisalem umowe ktora przewidywala, ze 3 miesiace temu powinienem dostac
    calosc pieniedzy a do dzis dostalem tylko polowe.

    Firma urwala ze mna kontakt.
    Pomijajac kwestie tego, ze jestem stratny ta polowe kwoty, to nie
    wiem co w takiej sytuacii za kwestia podatkowa. Jesli bede musial z
    wlasnej kieszeni odprowadzic podatek z calej kwoty to praktycznie
    wyjde na 0. Nie stac mnie by isc z tym do prawnika. Podajcie jakies
    namiary na miejsca gdzie mozna uzyskac darmowa porade prawna lub
    napiszcie co o tym myslicie.
    Z tego co dostalem do tej pory , moge wywnioskowac, ze mam dwie mozliwosci:

    1) moge zerwac umowe i wtedy firma nie ma praw autorskich do dziela,
    tylko czy wtedy musze zwrocic im czesc pieniedzy ktora mi przyslali i
    czy moge sprzedac dzielo innej firmie

    2) moge isc do sadu - tylko jakiego, gdzie, z czym ....

    Pozdrawiam
    Licze na jeszcze kilka odpowiedzi.