PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem z pracodawca - delegacja a nie delegacja › problem z pracodawca - delegacja a nie delegacja
    From: "Maestro" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: problem z pracodawca - delegacja a nie delegacja
    Date: Thu, 1 Mar 2007 17:51:10 +0100

    witajcie!

    jestem zatrudniony w miejscu X na stanowisku Y
    od poniedzialku wysylaja mnie w delegacje (choc delegacja nie bedzie-zaraz
    napisze dlaczego) na inna lokalizacje - nazwe ja Z
    mam pelnic role kierownika oddzialu, poniewaz kolege ktory pelnil ta funkcje
    przeniesli w inne miejsce

    pomyslowy pracodawca doszedl do wniosku ze skoro mieszkam w poblizu to nie
    bedzie mi placil delegacji no bo nie bede wynajmowal mieszkania
    (delegacja ma trwac ok 1 m-ca, dokladnie nie wiadomo bo chca sie pozbyc tej
    filii, a do poki nie klepna tego ktos tam musi byc i pilnowac wszystkiego,
    mam powiedziane - ustnie ze wroce spowrotem jak tylko sprawe zamkna, ale to
    moze potrwac tydzien, a moze i pare m-cy. pewnosci zadnej nie mam)

    tylko ze problem jest taki ze teraz place sam za mieszkanie, no bo to ponad
    100 km od miejsca zamieszkania i ponosze koszty, a ze pewnosci nie mam ze ta
    delegacja potrwa tydzien lub 2 czy 3 m-ce to dalej bede placil za to
    mieszkanie

    czyli generalnie bede wyciulany (sory za wulgaryzm, ale irytuje mnie to) no
    bo raz ze delegacji nie bedzie, dwa koszty mieszkania i tak ponosze dopoki
    sie sprawa nie wyjasni, no i trzy - bede pelnil powaznejsze stanowisko bo
    zarzadzal cala jednostka, teraz jestem pod kierownikiem.

    powiedzcie mi, jak pracodawca moze rozwiazac sprawe tak jak by chcial, czyli
    tak jak napisalem powyzej, skoro mam obecnie umowe o prace, gdzie mam jasno
    okreslone miejsce wykonywania pracy no i stanowisko jakie pelnie. A tu
    zachodzi zmiana miejsca wykonywania pracy, no i stanowiska - a zeby tak bylo
    to wydaje mi sie ze trzebaby podpisac aneks do umowy, no bo jesli nie bedzie
    aneksu to musi mnie rozliczyc tak jak bym pojechal na delegacje w
    zastepstwie za kogos - dobrze mysle???

    musze to wiedziec, bo jutro sprawa sie wyjasni jak to formalnie chce
    zalatwic, a ja nie mam zamiaru byc wy..... przez niego

    czy moze sa jeszcze jakies inne kruczki, np. czasowe przeniesienie w inna
    lokalizacje, itp.
    niebardzo mi sie wydaje ze chcialby podpisywac aneks, no bo po sprzedaniu
    filii musialby mi znowu zmieniac angaz

    a apropo mieszkania, jak mu powiedzialem ze i tak bede musial w tym ukladzie
    wynajmowac mieszkanie to mi powiedzial, ze jak wroce to napisze pisemko do
    zarzadu, ktore on poprze (jako dyr. regionu) i dostane zwrot kasy za wynajem
    podczas odbywanie a-delegacji, ale nie wierze w to, pozniej powie "sorry
    macieju, ale zarzad nie wyrazil zgody..." i zostane wy..........

    biorac pod uwage powyzsze, doradzcie grupowicze jak sie przed takimi
    zagrywkami obronic
    na co sie przygotowac i jak to wszystko rozegrac, abym nie zostal oszukany

    reasumujac (wg mojej obecnej wiedzy):
    1. jesli nie delegacja - to aneks do umowy i zmiana lokalizacji i stanowiska
    (tylko czy mozna taki aneks czasowo zawrzec - do czasu do poki nie
    sprzedadza filii, a po sprzedazy przestanie on obowiazywac)
    2. a jesli delegacja - no to pelna dieta i zwrot kosztow za noclegi
    3. jakas inna opcja o ktorej nie wiem??? - jesli tak to napiszcie jaka

    ps. dodam tylko ze w obecnej lokalizacji X, ktora jest znacznie wieksza od
    lokalizacji Z, na swoim stanowisku odpowiadam za swoja dzialke i tyle, a w
    lokalizacji Z pomimo ze jest mniejsza bede odpowiadal za wszystko, z kazdych
    kosztow bede sie musial rozliczac i tlumaczyc-duzo wieksza odpowiedzialnosc
    za ludzi i koszty.
    teraz mam to wszystko w D, bo moj zwierzchik za to odpowiada, a gdyby mnie
    pracodawca wyslal w ta a-delegacje to nie dosc ze mase wiecej obowiazkow i
    odpowiedzialnosc wieksza, to kasa i tak ta sama - a to by byla zenada z jego
    strony

    pozdr.
    Maestro