PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem z pracą jako freelancer (fl) › problem z pracą jako freelancer (fl)
    From: "igor " <i...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: problem z pracą jako freelancer (fl)
    Date: Sun, 15 Oct 2006 22:03:57 +0000 (UTC)

    Witajcie,

    mam pewien problem który chciałbym rozstrzygnąć bo mnie mocno gryzie.
    Kilka miesięcy temu skończyłem pracę w agencji reklamowej(br informatyczna),
    aktualnie pracuje jako fl w branzy informatycznej, podpisuje umowy o dzieło i
    nie. Moje zarobki miesięczne są zróżnicowane, czasem 6 tys czasem 2 tys a
    czasem inne. Obecnie jestem studentem zaocznym.

    pytanie jest takie:
    Czy pracując jako fl który posiada taki ruch na koncie, ze co miesiąc wpływają
    pieniądze, czasem z umów czasem z prywatnych umówień pomiędzy klientami
    (czarno), muszę płacić składki emerytalne?,czy muszę opłacać jakieś zusy od
    tego co zarobiłem miesięcznie?, co się dzieje z moim ubezpieczeniem? z tego co
    sie orientuje mam je ze szkoły.
    Czy mogę spodziewać sie jakiejkolwiek kontroli us, zus (konto bankowe
    prywatne, oprogramowanie?) za to że mam takie wpływy będąc pracującym na umowy
    lub nie, studentem?

    proszę poradźcie, chce to wszystko sobie jakoś poustawiać, a nie wiem czy moje
    działania nie doprowadzą mnie do klęski (kary pieniężnej).
    nawet nie wiem co robię źle w tych papierkach. Jeśli jesteście może w podobnej
    sytuacji napiszcie proszę jak sobie z tym radzicie.

    ps. fl - freelancer