PracaGrupypl.praca.dyskusje › premia uznaniowa

  • 1. Data: 2007-08-28 19:20:44
    Temat: premia uznaniowa
    Od: "edi" <n...@m...com>

    Witam

    Czy jest szansa na wygraną z pracodawcą o uznanie premii uznaniowej jako
    stały element pensji? Umowa o pracę jest sformułowana następująco: minimalna
    krajowa plus do 200 % premii uznaniowej. Oczywiście na te 200 % nie można
    liczyć, bo co miesiąc na konto wpływa ta sama stała kwota niemająca nic
    wspólnego z jakimiś wynikami w pracy. Czy w przypadku, jeśli pracodawca
    postanowi ukarać pracownika i wypłaci mu tylko podstawowe wynagrodzenie, są
    szanse ma odzyskanie premii, którą we wcześniejszym okresie zawsze była w
    tej samej kwocie.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-28 20:50:20
    Temat: Re: premia uznaniowa
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    edi wrote:

> [...]
    > szanse ma odzyskanie premii, którą we wcześniejszym okresie zawsze była w

    "do 200%" oznacza zakres od 0 do 200%, brak premii to 0, a 0 jest
    zgodne z ta umowa

  • 3. Data: 2007-08-28 23:26:38
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

> [...]

    > szanse ma odzyskanie premii, którą we wcześniejszym okresie zawsze była w

    Jest taka szansa, należy to tylko wykazać przed sądem pracy, w szczeglności
    wykazać brak powiązania pomiędzy wynikami pracy a premią. Sąd może uznać że
    z uwagi na stałą wysokość wypłaty premii miała ona charakter regulaminowy a
    nie uznaniowy i nakazać jej wypłacenie. Generalnie nie ma czegoś takiego jak
    premia uznaniowa- jest to nagroda.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-08-29 09:31:22
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-29 01:26 [Jackare] napisał(a):

> [...]
    > nie uznaniowy i nakazać jej wypłacenie. Generalnie nie ma czegoś takiego jak

    Mylisz się. Po pierwsze jedną z cech premii uznaniowej jest to że nie ma
    ona żadnego związku z wynikami w pracy. Pierwszy Twój argument poszedł
    do śmieci. Za wyniki w pracy dostaje się prowizję lub wynagrodzenie
    akordowe. Po drugie jeśli pracownik zgodził się na fakt, że to
    pracodawca decyduje czy i w jakiej wysokości wypłaci premię (a zgodził
    się podpisując umowę) to sąd nie ma tu nic do gadania. A nagrodę wypłaca
    się za coś.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 5. Data: 2007-08-29 19:45:51
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > Mylisz się. Po pierwsze jedną z cech premii uznaniowej jest to że nie ma
    > ona żadnego związku z wynikami w pracy. Pierwszy Twój argument poszedł
    > do śmieci.

    No to odsyłam do orzeczeń sądów i przeglądu praktyk wielu firm aby premie
    uznaniowe nie miały stałej powtarzalnej comiesięcznej wysokości
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2007-08-30 13:48:39
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    edi napisał(a):
> [...]
    > podstawowe wynagrodzenie, są szanse ma odzyskanie premii, którą we
    > wcześniejszym okresie zawsze była w tej samej kwocie.

    powalczyć zawsze można. U mnie w byłej firmie było tak że wszyscy
    pracownicy dostawali jak jeden mąż najniższe wynagrodzenie + sumę która
    wyrównywała do kwoty ustalonej przy zatrudnianiu. Oczywiście ta kwota
    była wpisywana jako premia. Czyli np. ja bez względu na wyniki zawsze
    dostawałem co miesiąc 1800 zł(najniższe wynagordzenie+premia). Więc
    jeśli przed sądem udowodnisz że taki zapis miał tylko na celu ominięcia
    albo nadużycia prawa (np. na wypowiedzeniu dostajesz tylko podstawę lub
    przy chorobie) to kto wie czy sąd nie przychylił by się do tego.
    pozdrawiam
    marcin jan