PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na statkach zagranicznych

  • 1. Data: 2002-02-07 20:25:03
    Temat: praca na statkach zagranicznych
    Od: "ant" <h...@u...net>

    zdarzaja sie ogloszenia drobne w gazetach, a czasem nawet i wieksze,
    ramkowe, graficzne, sprawiajace na pierwszy rzut oka wrazenie opublikowanych
    przez powazne, solidne firmy... ale to tylko wrazenie i pozory..

    - ogloszenia typu "praca na platformach wiertniczych", "praca na promach
    pasażerskich na Karaibach" etc.
    to w 99 % przypadkow "oferty" sprzedazy wysylkowej "za zaliczeneim
    pocztowym", za kilkadzisiat zlotych, cienkich broszurek z zestawem
    bezwartosciowych, nierzetelnych informacji i "porad" majacych pomoc w
    uzyskaniu pracy na morzu, u zagranicznych armatorow oraz z lista adresow,
    pod ktorymi rzekomo mozna sie kontaktowac i zglaszac do pracy; sa to czesto
    adresy nieaktualne badz niewlasciwe (np.adresy biur turystycznych / agentow
    handlowych prowadzonych przez lub zwiazanych z armatorami statkow
    wycieczkowych - biura takie absolutnie nie zajmuja sie rekrutacja zalog, a
    jedynie sprzedaza wycieczek na statkach i pakietow turystycznych. listy w
    sprawie pracy skierowane pod takie adresy wedruja automatycznie do kosza,
    tym bardziej, ze jezeli nawet rzeczywiscie taki armator chce rekrutowac
    zaloge w Polsce - czyni to aktywnie kontaktujac sie z profesjonalnymi
    firmami w Polsce zajmujacymi sie posrednictwem pracy marynarzy, etc.;
    natomiast wspomniane porady i podane na tacy "sposoby" zdobycia posady na
    zagranicznym statku sa czesto wyssane z palca i tak naiwne, ze przyprawiaja
    o kolke ze smiechu osoby choc odrobine zorientowane w realiach pracy na
    morzu i organizacji przedsiebiorstw zeglugowych.
    zdesperowani bezrobotni i zwiedzeni mitem o dobrych zarobkach marynarzy a
    takze mlodzi ludzie rzadni przygody i nie zdajacy sobie sprawy z realiow
    wspolczesnego biznesu zeglugowego, techniki okretowej, etc., daja sie
    oszukac firmom typu "krzak" wysylajacym za pobraniem zestawy adresow do -
    rzekomo - zainteresowanych zatrudnianiem "ludzi z ulicy" armatorow statkow i
    operatorow platform wiertniczych

    trzeba podkreslic, ze w dzisiejszych czasach praktycznie nie ma mozliwosci
    zatrudnienia sie na statku bez odpowiednich kwalifikacji (i nie mozna tak
    ot, pojsc sobie do portu i zaokretowac "zalatwiajac" prace u kapitana, jak
    to bywalo w dawnych czasach, moze nawet krotko po wojnie, i co widzimy na
    filmach czy w literaturze)

    jezeli jednak ktos chce poznac adresy firm w Polsce posredniczacych w
    zatrudnieniu na statkach zagranicznych i polskich przedstawicielstw
    armatorow zagranicznych (jest to oferta praktycznie wylacznie dla
    wykwalifikowanych marynarzy i oficerow) - najpelniejsza i najaktualniejsza W
    CHWILI OBECNEJ liste takich firm (z danymi teleadresowymi i innymi
    informacjami) moze kupic nie jak "kota w worku", za kilkadziesiat zlotych za
    zaliczeniem pocztowym od firmy legitymujacej sie jedynie n-rem skrzynki
    pocztowej, a za jedyne kilka zlotych - za cene jednego z najnowszych numerow
    czasopisma NAMIARY na MORZE i HANDEL (dodatek "MARYNARSKI RYNEK PRACY")
    dostepnego w normalnej ksiegarni - szczegoly ponizej

    Poszukiwany "Marynarski Rynek Pracy"
    ============================
    W związku z dużym zainteresowaniem dodatkiem specjalnym "Marynarski Rynek
    Pracy" do "Namiarów na Morze i Handel" Nr 2/2002, prezentującym
    najpełniejsze informacje o możliwości zatrudnienia oficerów i marynarzy,
    informujemy, że wydanie to jest do nabycia:
    - w księgarni "Róża Wiatrów" przy ul. Starowiejskiej w Gdyni
    - w kiosku w Akademii Morskiej (dawna WSM) w Gdyni
    - w siedzibie wydawcy Promare Sp. z o.o., ul. Przebendowskich 29/3 w
    Gdyni-Orłowie ( http://www.promare.com.pl )

    Marynarski przewodnik

    Po raz pierwszy publikujemy [ "NAMIARY" - http://www.promare.com.pl ]
    przewodnik po agencjach załogowych i firmach pośrednictwa pracy marynarzy,
    który pozwoli chociaż na częściowe porównanie efektów ich działalności. Nie
    wszyscy właściciele i szefowie firm chcieli poddać się takiej analizie.
    Niektórzy uznali, że są tak znani na rynku, iż nie jest im potrzebna żadna
    informacja, inni nie byli zainteresowani ujawnianiem swoich dokonań i
    pozycji na rynku.
    Przewodnik po agencjach nie jest rankingiem firm crewingowych, nie ma
    również na celu przedstawienia najlepszych i najgorszych firm. W naszym
    zamyśle ma on służyć przede wszystkim marynarzom poszukującym pracy na
    odpowiednim stanowisku i statku, aby mogli oni dopasować swoje kwalifikacje
    i możliwości psychofizyczne do konkretnej oferty rynkowej.
    Z danych przedstawionych w przewodniku wynika, że prawie wszystkie firmy
    starają się podnieść jakość swoich usług, zdecydowana większość posiada
    licencję na działalność kontraktową, a także jest członkiem zawodowych
    organizacji środowiskowych. Świadczy to również o powstawaniu na rynku pracy
    nowej, zorganizowanej grupy pracodawców, którzy w istotny sposób oddziałują
    na niego i są w stanie kształtować politykę zatrudnienia na marynarskim
    rynku pracy oraz występować w roli znaczącego partnera w rozmowach z
    administracją państwową.
    W przyszłości mamy zamiar kontynuować prace mające na celu udoskonalenie
    niniejszego przewodnika tak, aby znalazły się w nim wszystkie funkcjonujące
    w Polsce agencje żeglugowe i firmy pośrednictwa pracy marynarzy. Pierwsze
    tego próby będą miały miejsce w końcu lutego i w maju br., kiedy - jak co
    roku - wydamy polską i angielską edycję "Informatora Gospodarki Morskiej", w
    którym jeden z obszerniejszych rozdziałów poświęcamy właśnie agentom
    załogowym i firmom pośrednictwa pracy marynarzy. Możemy już teraz zdradzić,
    że będzie tam wiele szczegółów, których nie ma w omawianym przewodniku.

  • 2. Data: 2002-02-11 15:56:25
    Temat: Re: praca na statkach zagranicznych
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "ant" <h...@u...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > pocztowym", za kilkadzisiat zlotych, cienkich broszurek z zestawem
    > bezwartosciowych, nierzetelnych informacji i "porad"

    [...]

    > za jedyne kilka zlotych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]

    IMHO to jedyna różnica.

    Chester EM

  • 3. Data: 2002-02-13 15:43:45
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Moje namiary:
    tel.: 633-50-80
    tel. kom.: 609-724-816

    Nazywam sie Malgorzata Warda. Jestem absolwentka Akademia Ekonomiczna w
    Poznaniu, wydzialu Towaroznawstwa, o kierunku: Kształtowanie i ochrona
    jakości artykułów spożywczych.

    Poszukuje pracy w Warszawie w dziale sprzedazy, obslugi klienta, w biurze
    itp.
    Posiadam doswiadczenie zawodowe:
    - sporządzanie faktur dla marketów i indywidualnych klientów;
    - sporządzanie WZ i PZ;
    - przeprowadzanie inwentaryzacji magazynu;
    - utrzymywanie kontaktów handlowych z dostawcami i odbiorcami.
    - wystawianie faktur i rachunków sprzedaży kredytowej;
    - sporządzanie rejestru dokumentów przychodzących i wychodzących;
    - raportowanie działalności punktów gastronomicznych;
    - praca w zespole na targach i promocjach różnych produktów.

    UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE:
    a.. wiedza z zakresu marketingu, towaroznawstwa, ekonomii;
    b.. znajomość języka angielskiego i rosyjskiego w stopniu średnim;
    c.. umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
    d.. znajomość aplikacji pakietu Microsoft Office;
    e.. obsługa programu magazynowo-ksiegowego EKS;
    f.. łatwość nawiązywania kontaktów, kreatywność, umiejętność pracy w
    zespole.

    Kontakt ze mna: tel.: 633-50-80
    tel. kom.: 609-724-816
    s...@w...pl

  • 4. Data: 2002-11-30 15:37:57
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > za granicą:
    >
    > "Prywatni pośrednicy mają tysiące ofert dla osób z branży morskiej:
    > Norwegowie szukają 4,5 tys. rybaków, niewielu mniej Szkoci i Hiszpanie.
    > W ostatnim roku za granicę do pracy wyjechało około 28 tys. polskich
    > marynarzy, oficerów i rybaków. "
    >
    > Źródło: http://www.wprost.pl/index.php?opcja=news&id_newsa=8
    985

    > Jak do tych liczb mają się Wasze propozycje pracy? (Nie mylić z
    > ofertami).
    > Myślę, że taka informacja mogłaby zainteresować kilka osób na grupie.

    Witam nazywam się Andrzej Bartoszek. Mieszkam w Słupsku, mam 43lata i chciałbym
    się zapytać czy mam szansę na podjęcie pracy w państwa firmie. Posiadam
    następujące dokumenty:
    Seaman's Book nr.0220883 wydana 2002.05.13
    Passport nr.AA9400206 wydany 1996.07.08 ważny do2006.07.08
    Deck Hand Certificate wydany 2002.05.10 nr.SUM-40-003662-00334/02

    Certificate of Basic Safety Training In Personal Survival Technigues nr.12867
    wydany 2002.02.15 ważny do 2007.02.14
    Certificate of Basic Training In Fire Prevention & Fire Fighting
    nr.12807 wydany 2002.02.13 ważny do 2007.02.12
    Certificate of Basic Safety Training In Elementary First Aid
    nr.13021 wydany 2002.02.25 ważny do 2007.02.24
    Certificate of Basic Safety Training in Personal Safety & Social Responsibility
    nr.12970 wydany 2002.02.23 ważny do 2002.02.22

    Certificate of Training In Oil Tankers Familiarization nr.13284 wydany
    2002.0321 ważny do 2007.03.20
    Certificate of Proficiencv In Survival Craft and Rescue Boats Other Than Fast
    Rescue Boats nr.2212R wydany 2002.03.06
    Medical Certificate nr.264/2002 ważne do 2004.05.08
    Jestem byLym Zołnierzem zawodowym, praktyka na morzu 2.5 roku
    Marynarka Wojenna "ORP HYDROGRAF" (st. marynarz na pokładzie)
    Z zawodu elektryk. Bardzo proszę o odpowiedż z góry dziękuję.
    Z poważaniem
    Andrzej Bartoszek