PracaGrupypl.praca.dyskusje › pozdrowienia dla GC + ThomasO

  • 1. Data: 2002-03-12 22:27:44
    Temat: pozdrowienia dla GC + ThomasO
    Od: "Beny" <b...@a...de>

    "klimb@" <k...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
    news:a6dv45$1kc$1@news.tpi.pl...
    > Witam !!!
    > Mo?na powiedzieae ?e jestem pocz?tkuj?cym informatykiem i chcia?bym
    zasi?gn?ae
    > opinii grupowiczów w co nale?y zainwestowaae je?li chodzi o nauk?:
    > my?la?em o programowaniu w javie i c++ a tak?e o nauce tworzenia stron www
    > html, dhtml, php
    > co wy o tym my?licie je?li macie jakie? propozycje lub rozeznanie w ryku
    > w nauk? czego warto inwestowaae ???
    > dzi?ki z góry z odpowiedzi!!!

    Nie obraz sie ale ty jeste dupa, a nie informatyk. A co najwyzej adept nauk
    informatycznych. Podobnie jak reszta (ale sie naraze) ludzi ci
    odpowiadajacych. kazdy z nich zasugerowal to na czym sie sam zna (albo
    wydaje mu sie ze zna).
    Jezyki programowania to jeden z elementow informatyki. To co Ci proponowali
    to poznanie glownie semantyki i sntaktyki tudziez otoczenia jakiegos jezyka
    co nawet nie gwarantuje prawidlowego napisania 100 linijek kodu.

    Tak, tak mam na mysli te stare dobre czasy, gdzie Dijkstra i Wirth byl
    podstawa. Do tego jesli dolozyc zalozenia pracy w grupie i podstawy
    zarzadzania projektami. Dorzucic troche wiedzy z (do wyboru specjalizacji)
    OSow, baz, lub sieci to w tedy zaczniemy mowic ze jestesmy informatykami a
    nie koderami.

    Pomijajac fakt, ze mozesz sie wyspecjalizowac w administracji ktoregos z
    OSow lub innych Baz tudziez BC ERP i jedynie z podstawami programowania (tak
    aby sobie poradzic ze skryptami) calkiem niezle sobie w swiatku informatyki
    radzic.

    Ktos calkiem madrze zauwazyl, ze swiat PCtami nie stoi i mikroinformatyka to
    potega. Nie wierzycie sprawdzcie czego wiecej sie sprzedaje PCtow czy
    pralek, kuchenek mikrofalowych, samochodow, komorek, itd. we wszystkich tych
    urzedzeniach brac informatyczna maczala swoje paluszki.

    Nie przejmuj sie co bys nie wybral teraz to i tak sie okaze ze jak juz
    opanowales to w wystarczajacym poziomie masz za plecami calkiem duza
    konkurencje i uwiklasz sie w projekt w ktorego temacie ledwie plywasz - ALE
    jak jestes Informatykiem (takim przez duze I) to dzieki temu czegos sie
    kiedy nauczyl pewnie sobie dasz rade.

    Powodzenia
    Beny

  • 2. Data: 2002-03-13 08:59:10
    Temat: Re: pozdrowienia dla GC + ThomasO
    Od: "Grzegorz Z." <k...@p...onet.pl>

    Pawel Hadam <P...@c...pl> wrote:
    > A tak zapytam jeszcze z ciekawosci. Ile swoich ofert wyslales do firm do
    > tej pory ??? Bo jak wyslales 200 (dwiescie) i zadnego odzewu to owszem
    > krucho. A jak 3 (trzy) to...
    swojego czasu wyslalem okolo 20 cv+list (nie odpowiedzi na konkretne oferty
    ale kilka slow o sobie), wszystko w Polsce. dostalem 3 odpowiedzi, z czego
    2 pozytywne. w jednej mnie wyru.... i to byla porazka ale w drugiej jest
    luksik.
    Lukasz

    --
    "... az w jedna krotka chwile, pojmiesz po co zyjesz ..."
    Perfect "Kolysanka dla nieznajomej"

  • 3. Data: 2002-03-13 10:01:11
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    >Ani do nauki Oracla, SAPa, Novela, Lotusa, SQLa, PHP, ASP czy JAVY nie
    >potrzeba żadnej sieci żeby coś stworzyć. I nie ma się co tłumaczyć, że się
    >nie da.

    Do SAP R3, bracie, potrzeba duzo wiecej niz poprostu siec. Nawet jezeli chodzi
    o dokumentacje i informacje nieraz jedynym sposobem dowiedziec sie czegos
    wiecej jest praca w firmie SAP. Masa dokumentow jest dostepna tylko i
    wylacznie na wewnetrznych serwerach, a maniakow ktorzy dzioba dla sportu (tak
    jak Linuxowcy i Unixowcy) i sie kluca na grupach dyskusyjnych ktory jest
    lepszy prawie niema (na szczescie).

    A do tego ze sie da, to sie zgodze.

    Pozdr.
    R-nee.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-13 10:13:31
    Od: "Grzegorz Z." <k...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mam takie statystyczne pytanie do informatykow szukajacych pracy:
    Czy zdarzylo sie (ew. jak czesto ) ze odpowiedzilicnie na "normalna" oferte
    o prace.
    A podczas rozmowy zaoferowano wam nie umowe o prace, a wspolprace na
    zasadzie prowadzenia wlasnej dzialanosci gospodarczej, z tym, ze "umowa
    hanlowa" zawarta pomiedzy stronami, gwarantowala by wam maks. podobne
    warunki jak pracownikom "normalnym" (tj. okres wypowiedzenia umowy itp.).

    Ciekaw jestem czy staje sie to coraz popularniejsze i czy nie bedzie to
    modelowe rozwiazanie w przyszlosci dla informatykow

    Pozdr.
    --
    math

  • 5. Data: 2002-03-13 10:42:15
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

> [...]
    > 2 pozytywne. w jednej mnie wyru.... i to byla porazka ale w drugiej jest

    No widzisz. I tak trzeba, wlasnie do skutku.
    Ja szukalem pracy w jesieni 1998 jako student 3 roku. Wyslalem co
    najmniej 30 listow+cv. Roznie, albo odpowiedzi na wszelkie znalezione
    ogloszenia, albo po prostu oferty.
    Nienegatywnie odpowiedzialo kilka (<5) firm. 3 byly sklonne mnie
    zatrudnic. Wybralem jedna i jestem do dzis.

    Jesli ktos wysle 100 czy 200 listow w ciagu roku i nic nie znajdzie to
    wtedy wierze, ze jest ciezko.

    Tez sadze, ze jako informatycy i tak mamy niezle, porownuja z innymi
    zawodami.

    Pozdrowka
    Pawel

  • 6. Data: 2002-03-13 18:51:00
    Od: "Beny" <b...@a...de>

    On Wed, 13 Mar 2002 12:49:58 +0100, "Praca" <h...@o...pl> wrote:

    Multi Level Marketing - czyli sprzedaz oparta na mechanizmie piramidy.
    Porownaj np. Zepter

    Pzdr
    Limfo

  • 7. Data: 2002-03-14 01:10:07
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    > Witam
    >
    > Mam nastepujacy problem - czy w zwiazku z smiercia dziadka zony przysluguje
    > mi prawo do urlopu okolicznosciowego?
    > Prosze opinie szanownych grupowiczow, najchetniej poparte odsylaczem do aktu
    > prawnego.
    >
    > Z góry dziekuje
    > Jacek
    ============================
    Par.15 rozporzadzenia MPiPS z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu
    usprawiedliwiania nieobecno?ci w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnie? od
    pracy (Dz.U. nr 60, poz.281).

    (-) Mariusz Smigiel
    http://www.prawo.pracy.prv.pl

    --
    Wys?ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

  • 8. Data: 2002-03-14 08:56:49
    Od: Krzysztof Ingram <k...@g...net>

    > ........... a jak mu szczescie nie dopisze to zginie w swiecie zer i
    > jedynek - bo IT to nie branzna gdzie mozesz sciemniac jak w
    marketingu,albo
    > wiesz albo nie wiesz

    wlasnie "sciemniania" jest tu baaardzo duzo - sprzedac system, program,
    ktorego nikt nie widzial, nie mogl dotknac, wyprobowac (tak jak np.
    samochodu), naobiecywac, naobiecywac, aby wygrac przetarg, a potem nie
    dotrzymywac terminow i zarobic na tym jeszcze mnostwo pieniedzy (patrz ZUS,
    Prokom)

    tacy prostaczkowie, co sciemniac nie potrafia zostaja programistami, czyli
    robotnikami XXI wieku - zwyklymi wyrobnikami...

    pisze to jako praktyk i czlowiek z branzy

    M.

  • 9. Data: 2002-03-14 11:02:43
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    > Niemcy widac wielki kraj... ;o)

    7 razy wiekszy niz Polska ;)

  • 10. Data: 2002-03-14 17:18:58
    Od: "Beny" <b...@a...de>

    W poniedzialek jestem na Cebicie, moze ktos z was tez ?
    Beny
    b...@p...gazeta.pl