PracaGrupypl.praca.dyskusje › poszukiwanie pracy

  • 1. Data: 2003-11-25 08:32:41
    Temat: poszukiwanie pracy
    Od: Patrycja <i...@p...fm>

    Witajcie,

    Zwracam się do Was z pytaniem. Czy w naszym kraju można dostać pracę tak
    normalnie, bo posiada się odpowiednie kwalifikacje, czy tez trzeba mieć
    znajomości? Od dwóch miesięcy szukam pracy. Wysyłam aplikacje do tych
    firm, których wymagania spełniam i najczęściej nawet nie jestem
    zapraszana na rozmowę.Nie miałabym pretensji gdybym nie dostała pracy,
    bo był ktoś lepszy, ale jeżeli spełniam wszystkie wygania zawarte w
    ogłoszeniu, a mnie nie zapraszają, to chyba coś jest nie tak. Co mam
    myśleć? Czy obecnie liczą się tylko układy, a gdy się ich nie ma trzeba
    zadowolić się pracą w telemarketingu czy akwizycji?
    --
    Zdeterminowana coraz bardziej,
    Patrycja

  • 2. Data: 2003-11-25 09:22:06
    Temat: Re: poszukiwanie pracy
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Patrycja"
    <icia23_wytnij_to_wszystko_bo_nie_napiszesz__@poczta
    .fm> napisał w
    wiadomości news:bpv43v$gl5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > myśleć? Czy obecnie liczą się tylko układy, a gdy się ich nie ma trzeba
    > zadowolić się pracą w telemarketingu czy akwizycji?

    Wiem że to denerwujące tak szukać bez żadnej reakcji z tamtej storny.
    Ale ze znajomościami nie do końca tak chyba jest. Jeżeli już to działają
    one w końcowym etapie rekrutacji.
    A na rozmowę często zapraszają po 1 miesiącu albo dłużej.
    Jeśli jest stanowisko na którym trzeba coś umieć to byle kogo nie wezmą na
    gębę.
    Być może coś w Tobie im nie podpasowałi. Proponowałbym odczekać pewien czas
    i dzwonić.
    Wg mnie to nic złego jeśli w sensownym czasie nie nawiążą z Tobą kontaktu to
    tak się powinno robić.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 3. Data: 2003-11-25 09:27:21
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > firm, których wymagania spełniam i najczęściej nawet nie jestem
    > zapraszana na rozmowę.Nie miałabym pretensji gdybym nie dostała pracy,

    1. Bardzo duża część ogłoszeń w Gazecie Wyb., to fikcja! Firmy po prostu
    korzystają z taniej formy reklamy jaką jest dodatek "Praca".
    2. Bardzo często duże firmy (a zwłaszcza tzw. budżetówka) są zobligowane
    przez zarząd do poszukiwania kandydatów poprzez ogłoszenia a najczęściej
    dane miejsce pracy jest już dawno zajęte przez jakiegoś kuzyna/znajomego
    pani księgowej.
    3. Duża część ogłoszeń w internetowych portalach jest już dawno nieaktualna
    i służy wyłącznie do naganiania internautów dzięki czemu reklamodawcy
    chętniej umieszczają swoje oferty w na ich stronach (utrzymują te portale).

    Ażeby nie było zbyt beznadziejnie: bardzo istotną częścią aplikacji jest
    list motywacyjny. Im bardziej oryginalny tym większe szanse na, choćby
    rozmowę kwalifikacyjną.
    Pzdr
    yamma

  • 4. Data: 2003-11-25 09:33:59
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    Patrycja wrote:

> [...]
    > myśleć? Czy obecnie liczą się tylko układy, a gdy się ich nie ma trzeba
    > zadowolić się pracą w telemarketingu czy akwizycji?
    Pewnie zraz dostanies zodpowiedz ez bez znajomsoci sie nie da itp. OK,
    ja zostalem zwolniony niedawno - _BEZ_ZADNYCH_ znajomosci, tylko dzieki
    swojemu CV, doswiadczeniu itp dostalem w ciagu miesiaca 2 oferty
    zatrudnienia na w miare dobrych warunkach (pewnie ze moga byc lepsze) z
    dwoch firm i w tej chwili juz pracuje.

    Tak ze cale to gadanie o znajomosciach itp jest bez sensu. Poprzednie
    moje miejsca rpacy tez zdobylem bez znajomosci wiec ....

  • 5. Data: 2003-11-25 09:38:01
    Od: "Moralistka M." <m...@o...pl>

    Patrycjo,

    po moim doświadczeniu i obserwacji innych stwierdzam, że same kwalifikacje
    nie wystarczają.
    Próbowałam znaleźć jakieś zależności, prawidłowości związane ze zdobywaniem
    pracy (np. zależność: odpowiednie kwalifikacje=minimalne prawdopodobieństwo
    zatrudnienia) ale wszystko to mnie przerosło.
    Zastanawiam się nawet czy nie opisać gdzieś tego wszystkiego, co widziałam,
    na co mam dowody (np. w pewnym w ośrodku pracują całe rodziny, np. sztygar
    otrzymał stanowisko dyrektorskie, bo jest narzeczonym itp.), nie wiem tylko
    do kogo się zwrócić ale to tylko kwestia czasu.
    Może inni wyciągną z tego jakieś wnioski? A może ktoś zna dobrego
    dziennikarza ze śląska?

    M.

  • 6. Data: 2003-11-25 10:12:56
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Onyszko" <T...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Tak ze cale to gadanie o znajomosciach itp jest bez sensu. Poprzednie
    > moje miejsca rpacy tez zdobylem bez znajomosci wiec ....

    A można wiedzieć na jakim stanowisku pracujesz? Są takie stanowiska gdzie
    zatrudnienie wyłącznie na podstawie jakichś koligacji rodzinnych jest wysoce
    ryzykowne. Np. (z mojej branży) administracja serwerami, programowanie.
    yamma

  • 7. Data: 2003-11-25 10:27:09
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    > znajomości? Od dwóch miesięcy szukam pracy. Wysyłam aplikacje do tych
    > firm, których wymagania spełniam i najczęściej nawet nie jestem

    2 miesiace to bardzo krotki czas na szukanie pracy, a co do pracodawcow to
    nie ma reguly.
    Jedni odzywaja sie po kilku miesiacach inni nigdy.
    Nie licz, ze po 2 tygodniach od wyslania CV ktos sie odezwie - male szanse,
    choc zdarza sie.
    Np. w zeszlym tygodniu wyslalam cv emailem na oferte z p.p.o. i po godzinie
    zadzwonila kobieta, zeby umowic sie na rozmowe :) - to tak optymistycznie
    podalam :)
    Co do samego niezapraszania na rozmowy, to obecnie jest swiadkiem
    przeprowadzania takiego "castingu" w jednej z firm. HR-owcy w pierwszej
    fazie odrzucaja wszystkie nadeslane oferty za:
    - brak podpisu na liscie motywacyjnym,
    - adresowanie listu na inna firme,
    - bledy ortograficzne,
    - fatalny uklad cv lub brak jakiegokolwiek ukladu - wszystko pisane jendym
    ciagiem, czasem enter wcisniety.
    Dobrze wyglada:
    - czytelne, przejrzyste, wyrozniajace sie, kolorowe CV,
    - podpis piorem (jeden z HR jest grafologiem amatorem),
    - dolacznie zdjecia do CV,
    - oryginalny list mot. - bez powielanych formulek.
    Nie oceniam tego, ot przygladam sie.

    mag.

  • 8. Data: 2003-11-25 10:36:35
    Od: Patrycja <i...@p...fm>

    Użytkownik magia/maggie napisał:
> [...]
    > - podpis piorem (jeden z HR jest grafologiem amatorem),
    > - dolacznie zdjecia do CV,
    > - oryginalny list mot. - bez powielanych formulek.

    Super, że miałaś tak szybko odpowiedź:-)) Dziękuję za dobre rady staram
    się je zawsze stosować. Na robienie takich błędów nie moge sobie
    pozwolić, bo będę jadła niedługo tynk ze ścian..:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Patrycja

  • 9. Data: 2003-11-25 10:41:54
    Od: "Konrad Inglot" <k...@g...pl>

    magia/maggie <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał(a):

> [...]
    > przeprowadzania takiego "castingu" w jednej z firm. HR-owcy w pierwszej
    > fazie odrzucaja wszystkie nadeslane oferty za:

    Obecnie chyba większość zgłoszeń idzie mailem. I jak w takim przypadku
    podpisać się na liście? :)

    pzdr
    konlin

  • 10. Data: 2003-11-25 10:44:18
    Od: Patrycja <i...@p...fm>

    > Obecnie chyba większość zgłoszeń idzie mailem. I jak w takim przypadku
    > podpisać się na liście? :)
    >
    > pzdr
    > konlin

    Cóż, wówczas raczej nie odręcznie, ale podpis musi być:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Patrycja