PracaGrupypl.praca.dyskusje › odliczenie internetu od podatku

  • 11. Data: 2002-03-05 21:50:17
    Temat: Re: odliczenie internetu od podatku
    Od: "Paweł" <p...@l...bmj.net.pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <n...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:a63b4p$905$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > Ile wynoszą te zryczałtowane koszty ???
    20% lub 50% w przypadku "prac twórczych" (programowanie, tłumaczenia,
    wykłady itp)

    > Czy to muszę samemu odliczyć w zeznaniu podatkowym, czy dostanę obliczone
    > pit-x od pracodawcy ?
    Przepisujesz z PIT8B na swój PIT roczny, obliczasz podatek należny
    odejmujesz zapłacony i dostajesz zwrot. No chyba że przekroczysz próg
    podatkowy to dopłacasz. W przypadku umów zleceń/dzieło przy pierwszym progu
    podatkowym zawsze dostaniesz zwrot podatku, chociażby dlatego, że nie jest
    odliczana ulga podatkowa i umowy sa opodatkowane na 20% a pierwszy próg to
    19 % podatku.

    > Chodzi mi o przyszły rok, a nie ten i nie wiem co jest w tym dokumencie,
    > który się dostaje od pracodawcy.
    Prawdopodobnie się nic tu nie zmieni. Od kilku lat jest tak samo.

    > Marcin Lubojanski

    Paweł

  • 12. Data: 2002-03-05 22:33:35
    Od: "Marcin Lubojański" <n...@p...pl>

    > 20% lub 50% w przypadku "prac twórczych" (programowanie, tłumaczenia,
    > wykłady itp)

    Czyli jak dostanę na ręke powiedzmy 300 zł to 150 odliczam od podstawy
    podatku ???
    Są jakieś ścisłe kryteria na "prace twórcze" ?
    Czy podchodzi pod to pisanie tekstów do strony www (napisałem faq,
    instrukcję obsługi itp.) ?

    Marcin Lubojanski
    odpowiadając usuń nospam z adresu e-mail
    ------
    www.tramping.slask.prv.pl - niusy turystyczne ze Śląska, relacje z wypraw

  • 13. Data: 2002-03-06 05:21:58
    Od: Krzysztof Krajewski <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl>

    Dnia Tue, 5 Mar 2002 18:08:38 +0100, "Cezary Farynowski"
    <c...@i...pl> napisał(a):

    >Kolega chyba żartuje.
    >Koszt uzyskania przychodu z tytułu
    >stosunku pracy określa art 22 ust 2.
    >(...)
    Zgodze sie z tym. Koszty z tytulu pracy nakladczej sa zryczaltowane.
    Niemniej jednak jesli twoje koszty przekraczaja te powiedzmy 20%, i
    jestes w stanie je uzasadnic, mysle, ze mozesz odliczyc je w wysokosci
    powyzej 20%. Jak uwazasz?

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 14. Data: 2002-03-06 16:08:55
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > Niemniej jednak jesli twoje koszty przekraczaja te powiedzmy 20%, i
    > jestes w stanie je uzasadnic, mysle, ze mozesz odliczyc je w

    Uważam, że nie,
    ale mogę się mylić.

    CEZ