PracaGrupypl.praca.dyskusje › obliczanie przyslugujacego urlopu - studia bez dyplomu

  • 1. Data: 2003-01-28 15:41:35
    Temat: obliczanie przyslugujacego urlopu - studia bez dyplomu
    Od: "Slawek Pelka" <s...@w...pl>

    W jaki sposob powinno liczyc sie przyslugujace dni urlopu w przypadku
    studiow bez obrony dyplomu ?
    Czy i ile lat do stazu pracy mozna dodac w takim przypadku?
    --
    Slawek Pelka

  • 2. Data: 2003-01-28 16:21:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 28 Jan 2003 16:41:35 +0100, "Slawek Pelka"
    <s...@w...pl> zakodował:

    >W jaki sposob powinno liczyc sie przyslugujace dni urlopu w przypadku
    >studiow bez obrony dyplomu ?

    Nie ma dyplomu, nie ma wyższego wykształcenia. Czyli jak po szkole
    średniej (a to zależy od rodzaju szkoły).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-29 12:04:06
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:p...@4...com..
    .

    > Nie ma dyplomu, nie ma wyższego wykształcenia. Czyli jak po szkole
    > średniej (a to zależy od rodzaju szkoły).

    A tutaj to nie musi mieć znaczenia? W przepisach napisane jest (nie wiem
    dokładnie w których, bo ta sytuacja już na szczęście mnie nie dotyczy), że
    liczy się nie wyższe wykształcenie, ale ukończone studia wyższe. A czy to są
    tożsame pojęcia to już jest sprawa dyskusyjna.
    I to nie jest to samo co "problem kwaśniewskiego". Bo tam było pytanie o
    wykształcenie wyższe. A tutaj jest pytanie o ukończone studia.

    Powiem tylko, że jak miałem ten problem jakiś czas temu i pytałem 3
    prawników o interpretacje tego przepisu, to 2 stwierdziło, że ukonczone
    studia (w rozumieniu przepisów o stażu pracy), to inaczej absolutorium, a
    jeden stwierdził, że to oznacza tytuł magistra.
    Zapytałem również w PIPie. 2 razy. Dostałem dwie różne odpowiedzi -jedną, że
    wymagana jest obrona, a drugą, że nie.

    Tak więc sprawa jest dyskusyjna. Na szczęście pracodawca poszedł mi na rękę
    i zinterpretował przepis na moją korzyść.
    Ale sprawa i tak powróci przy wyliczaniu staży pracy przy przejściu na
    emeryturę...

    Rafał

  • 4. Data: 2003-01-29 12:27:30
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Z tego co wiem, nawet licencjaci są uważani jako ci, którzy skończyli szkołę
    wyższą.

    Z drugiej strony jednak oni bronili jakiś prac licencjackich, więc już sam
    nie wiem.

    BS

  • 5. Data: 2003-01-29 12:40:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 29 Jan 2003 13:04:06 +0100, "Rafal" <?@?.?>
    zakodował:

> [...]
    >studia (w rozumieniu przepisów o stażu pracy), to inaczej absolutorium, a
    >jeden stwierdził, że to oznacza tytuł magistra.

    Obydwie odpowiedzi IMO nie są prawidłowe. Szkołę wyższą kończy się
    obroną pracy - może to być licencjat, inż albo magister. Nie masz
    dyplomu ukńczenia szkoły wyższej = nie ukończyłeś jej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-01-29 14:40:15
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@4...com..
    .

    > Obydwie odpowiedzi IMO nie są prawidłowe. Szkołę wyższą kończy się
    > obroną pracy - może to być licencjat, inż albo magister.

    Ten trzeci właśnie mówił o obronie - to ja sobie w poście zrobiłem skrót
    myślowy.
    Ale jednak dwóch stwierdziło, że w kontekście przepisu o stażu pracy obrona
    nie jest konieczna.

    >Nie masz
    > dyplomu ukńczenia szkoły wyższej = nie ukończyłeś jej.

    Masz może konkretny przepis, który to precyzuje?

    Rafał