PracaGrupypl.praca.dyskusje › nowe obowiązki służbowe a zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2007-05-25 12:46:41
    Temat: nowe obowiązki służbowe a zwolnienie z pracy
    Od: "p4oj" <p...@U...pl>

    Witam;
    Mój pracodawca chce dolożyć mi obowiązków służbowych i nic ni było by
    dziwnego, ze te obowiązki nie są związane z moim zatrudnieniem. To tak jak
    bym był portietem a chcieliby mi dołożyć obowiazek przygotowywania no np
    "przetargów". Nie znam sie na tym i nie chce tych nowych obowiązków bo wiem
    ze nie dam rady, bo sie zwyczajenie do tego nie nadaje. Jak sie w miare
    wybronić? Muszę je przyjąć? Co mi grozi? Jakie wypowiedzenie?

  • 2. Data: 2007-05-25 13:45:25
    Temat: Re: nowe obowiązki służbowe a zwolnienie z pracy
    Od: "Wuj Tom" <g...@o...pl>

    Użytkownik "p4oj" <p...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze nie dam rady, bo sie zwyczajenie do tego nie nadaje. Jak sie w miare
    > wybronić? Muszę je przyjąć? Co mi grozi? Jakie wypowiedzenie?

    W związku z zaistniałą sytuacją, poproś o podwyżkę, a jak Ci nie da, to
    przynajmniej bedziesz miał powód do rozwiązania umowy (więcej pracy tylko za
    większą kase)

    pzdr

  • 3. Data: 2007-05-25 14:01:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    To nie Tobie, ale twojemu pracodawcy grozi odejście twojej osoby z pracy :)
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-05-25 14:15:30
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Wuj Tom wrote a message concerning to following matters on 2007-05-25 15:45:

    > W związku z zaistniałą sytuacją, poproś o podwyżkę, a jak Ci nie da, to
    > przynajmniej bedziesz miał powód do rozwiązania umowy (więcej pracy tylko za
    > większą kase)

    lub przynajmniej nowa umowa z nowym zakresem obowiazkow - ktorej jesli nie
    podpiszesz to sie zwalniasz ...
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 5. Data: 2007-05-27 16:05:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f36lst$5f6$1@atlantis.news.tpi.pl p4oj <p...@U...pl>
    pisze:

> [...]
    > "przetargów". Nie znam sie na tym i nie chce tych nowych obowiązków bo
    > wiem ze nie dam rady, bo sie zwyczajenie do tego nie nadaje. Jak sie w
    Nie.

    > Co mi grozi? Jakie wypowiedzenie?
    Zmiana zakresu obowiązków pracowniczych zmieniających rodzaj pracy oznacza
    zmianę warunków pracy.
    <cit>
    Jak podkreśla Sąd Najwyższy (wyrok z 7 listopada 1974 r. - I PR 332/74,
    OSNCP 1975/6/103), zmiany zakresu wykonywanych czynności na danym stanowisku
    pod warunkiem, że nowe czynności nie wykraczają poza obowiązki związane z
    pełnioną funkcją i kwalifikacjami pracownika, nie wymagają wypowiedzenia
    zmieniającego. Zatem wypowiedzenie zmieniające wymagane byłoby wówczas,
    gdyby zmiana zakresu obowiązków pociągała za sobą zmianę rodzaju pracy.
    </cit>
    Cytat pochodzi stąd:
    http://www.gazetaprawna.pl/abc_przedsiebiorcy/?dok=1
    759.119.704.2.18.1.0.1.htm

    Tak naprawdę możliwe jest to na dwa sposoby:
    - porozumienie zmieniające (czyli się zgadzasz, wówczas wystarczy aneks do
    umowy o pracę),
    - wypowiedzenie zmieniające (wówczas masz czas do połowy obowiązującego cię
    okresu wypowiedzenia na pisemną decyzję o przyjęciu, lub odrzuceniu nowych
    warunków; jeśli jej nie podejmiesz oznaczać to będzie, że je przyjąłeś).

    --
    Jotte