PracaGrupypl.praca.dyskusje › kiedy należy się urlop?

  • 1. Data: 2007-05-24 15:53:00
    Temat: kiedy należy się urlop?
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Witam.
    Interesuje mnie kwestia urlopu przy umowie o prace na czas określony (3
    miesiące), kiedy się on należy?
    --
    >Ever heard of .cshrc?
    That's a city in Bosnia. Right?
    -- Discussion in comp.os.linux.misc on the intuitiveness of commands

  • 2. Data: 2007-05-24 16:46:07
    Temat: Re: kiedy należy się urlop?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 May 2007 17:53:00 +0200, "Robert W."
    <d...@o...pl> zakodował:

    >Interesuje mnie kwestia urlopu przy umowie o prace na czas określony (3
    >miesiące), kiedy się on należy?

    Czy to Twoja pierwsza praca w życiu (na umowę o pracę)?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-05-24 20:16:48
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Kaizen wrote:

    > Czy to Twoja pierwsza praca w życiu (na umowę o pracę)?
    Pytam się w imieniu kogoś innego.
    Nie, nie jest to pierwsza praca.
    --
    <dark> Turns out that grep returns error code 1 when there are no matches.
    I KNEW that. Why did it take me half an hour?

  • 4. Data: 2007-05-24 20:52:19
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-24 22:16 [Robert W.] napisał(a):

    > Nie, nie jest to pierwsza praca.

    Jeżeli pracownik nabył już wcześniej prawo do urlopu to urlop
    przysługuje od pierwszego dnia zatrudnienia bez względu na długość umowy
    o pracę. Określoność umowy w tym wypadku ma tylko wpływ na wymiar urlopu.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 5. Data: 2007-05-24 21:52:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 May 2007 22:52:19 +0200, "Pe.Ka"
    <c...@t...cy> zakodował:

    >Jeżeli pracownik nabył już wcześniej prawo do urlopu

    Właśnie pytanie jest o to, kiedy nabywa się prawo do urlopu.

    Dla jasności - jeżeli pierwsza praca na umowę o pracę była w
    poprzednim roku kalendarzowym (albo dawniej) to prawo do urlopu nabywa
    się 1 stycznia każdego kolejnego roku.
    Jeżeli wiadomo, że stosunek pracy nie będzie trwał całego roku, to
    urlop przysługuje proporcjonalnie i można go wykorzystać już od
    pierwszego dnia pracy (niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę i
    niepełny dzień urlopu również w górę - ale nie więcej niż 100% urlopu
    przysługującego za dany rok).

  • 6. Data: 2007-05-24 22:44:33
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kaizen nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > pierwszego dnia pracy (niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę i
    > niepełny dzień urlopu również w górę - ale nie więcej niż 100% urlopu

    Prawo do urlopu nabywa się w 1 roku pracy (w całym życiu) po
    _przepracowaniu_ miesiąca w wysokości 1/12 wymiaru czyli 20 dni. Tak jest
    od _2004_ roku.

    Jeżeli ktoś wcześniej pracował, a nie nabył prawa do kolejnego urlopu, to
    prawo do urlopu nabywa dopiero po przepracowaniu 6 miesięcy w wysokości 1/2
    wymiaru, i natępną połówkę po przepracowaniu kolejnych 6 mies. Prawo do
    kolejnego urlopu nabywa potem dopiero od stycznia następnego roku ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --