1. Data: 2007-05-24 15:53:00
Temat:kiedy należy się urlop?
Od:"Robert W." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Interesuje mnie kwestia urlopu przy umowie o prace na czas określony (3
miesiące), kiedy się on należy?
--
>Ever heard of .cshrc?
That's a city in Bosnia. Right?
-- Discussion in comp.os.linux.misc on the intuitiveness of commands

2. Data: 2007-05-24 16:46:07
Temat:Re: kiedy należy się urlop?
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Thu, 24 May 2007 17:53:00 +0200, "Robert W."
<d...@o...pl> zakodował:

>Interesuje mnie kwestia urlopu przy umowie o prace na czas określony (3
>miesiące), kiedy się on należy?

Czy to Twoja pierwsza praca w życiu (na umowę o pracę)?
GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

3. Data: 2007-05-24 20:16:48
Od:"Robert W." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaizen wrote:

> Czy to Twoja pierwsza praca w życiu (na umowę o pracę)?
Pytam się w imieniu kogoś innego.
Nie, nie jest to pierwsza praca.
--
<dark> Turns out that grep returns error code 1 when there are no matches.
I KNEW that. Why did it take me half an hour?

4. Data: 2007-05-24 20:52:19
Od:"Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-05-24 22:16 [Robert W.] napisał(a):

> Nie, nie jest to pierwsza praca.

Jeżeli pracownik nabył już wcześniej prawo do urlopu to urlop
przysługuje od pierwszego dnia zatrudnienia bez względu na długość umowy
o pracę. Określoność umowy w tym wypadku ma tylko wpływ na wymiar urlopu.

--
: Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

5. Data: 2007-05-24 21:52:32
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Thu, 24 May 2007 22:52:19 +0200, "Pe.Ka"
<c...@t...cy> zakodował:

>Jeżeli pracownik nabył już wcześniej prawo do urlopu

Właśnie pytanie jest o to, kiedy nabywa się prawo do urlopu.

Dla jasności - jeżeli pierwsza praca na umowę o pracę była w
poprzednim roku kalendarzowym (albo dawniej) to prawo do urlopu nabywa
się 1 stycznia każdego kolejnego roku.
Jeżeli wiadomo, że stosunek pracy nie będzie trwał całego roku, to
urlop przysługuje proporcjonalnie i można go wykorzystać już od
pierwszego dnia pracy (niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę i
niepełny dzień urlopu również w górę - ale nie więcej niż 100% urlopu
przysługującego za dany rok).
GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

6. Data: 2007-05-24 22:44:33
Od:"Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kaizen nabazgrolił na ekranie:
> [...]
> pierwszego dnia pracy (niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę i
> niepełny dzień urlopu również w górę - ale nie więcej niż 100% urlopu

Prawo do urlopu nabywa się w 1 roku pracy (w całym życiu) po
_przepracowaniu_ miesiąca w wysokości 1/12 wymiaru czyli 20 dni. Tak jest
od _2004_ roku.

Jeżeli ktoś wcześniej pracował, a nie nabył prawa do kolejnego urlopu, to
prawo do urlopu nabywa dopiero po przepracowaniu 6 miesięcy w wysokości 1/2
wymiaru, i natępną połówkę po przepracowaniu kolejnych 6 mies. Prawo do
kolejnego urlopu nabywa potem dopiero od stycznia następnego roku ;)

Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--