PracaGrupypl.praca.dyskusje › niewywiązanie się z umowy

  • 1. Data: 2005-02-22 11:05:58
    Temat: niewywiązanie się z umowy
    Od: "Bikej" <k...@w...pl>

    pracuje na promocjach
    1szy dzień byłam na promocji
    2gi dzień miałam iść - ale nie poszłam, bo się pochorowałam
    i w 3 dzień również mam iść promować- ale pewnie nie pójdę
    ze wzgledu na gorączke itp..to chyba grypa
    byłam na promocji mimo nie podpisanej umowy
    firma - pośredniak wysłała listem dopiero dzień przed moją promocją umowę
    także pewnie w poniedziałek dopiero dostanę umowę
    jedyny kontakt jaki do mam do Pani z firmy X - to e-mail
    więc wysłałam jej maila, że nie mogę stać na promcji itp że jestem chora itd
    a jakaś inna kobieta z tej firmy mi odpisała w mailu tekst następującej treści:
    "(... to jest niewywiązanie się z umowy, proszę natychmiast kontynuować pracę lub
    znaleźć zastępstwo,
    w przeciwnym razie poniesie Pani karę finansową...)"
    czy firma z którą nie podpisałam póki co umowy może mi jakąś karę przywalić???

  • 2. Data: 2005-02-22 20:31:57
    Temat: Re: niewywiązanie się z umowy
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

    Zależy jaką to umowę będziesz podpisywać. Jeżeli umowe zlecenie - to zależy
    czy w treści umowy przewiduje się jakieś kary.

    Generalnie w myśl KC to kara groziłaby Ci jedynie wtedy, jeśli firma wykaże
    przed sądem, że poniosła jakieś straty z powodu Twojej nieobecności.

    To, że umowa nie została dotychczas podpisana, nie ma wiekszego znaczenia.
    Umowa zawarta ustnie ma taką samą wartość jak ta na piśmie - jeśli potrafi
    się tylko udowodnić jej istnienie. Firma zapewne będzie potrafiła
    przedstawić świadków, którzy potwierdzą, że zobowiązałaś się do wykonania
    zlecenia.

    pozdr
    Andrzej

    P.S. Skonfiguruj sobie czytnik. Na grupy dyskusyjne piszemy czystym
    tekstem - bez HTML-a.