PracaGrupypl.praca.dyskusje › nieobecność w pracy z uwagi na rozprawę w sadzie

  • 1. Data: 2007-03-23 08:40:10
    Temat: nieobecność w pracy z uwagi na rozprawę w sadzie
    Od: "Dispari" <k...@g...com>

    Witam,

    mam w wyznaczonym dniu stawic sie do sadu na rozprawe, troche mi sie
    nie che ale jak trzeba to trzeba. Pytanie mam takiej tresci.

    Czu musze brac urlop czy tez jest to ustawowo dzien wolny i pracodawca
    musi mnie puscic na rozprawe po okazaniu wezwania. Czy ten dzien jest
    platny jakbym byl w pracy czy tez bezplatny z uwagi na nieobecnosc?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-23 09:26:32
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Dispari nabazgrolił na ekranie:
    > Czu musze brac urlop czy tez jest to ustawowo dzien wolny i pracodawca
    > musi mnie puscic na rozprawe po okazaniu wezwania. Czy ten dzien jest
    > platny jakbym byl w pracy czy tez bezplatny z uwagi na nieobecnosc?

    Pracodawca powinien udzielić ci dnia wolnego, ale bezpłatnego. Jeżeli jesteś
    wezwana jako świadek to w sądzie powinni ci za to kasę zwrócić (tylko nie
    jestem pewna, czy liczą dniówkę z najniższej krajowej, czy po przedstwieniu
    od pracodawcy że tyle i tyle w ten dzień byś zarobiła).

    Podstawa prawna to Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia
    15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy
    oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy:

    http://www.dymek.martel.pl/prawo_pracy/praca/Akty/pr
    a0410.html

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]