PracaGrupypl.praca.dyskusje › nagroda jubileuszowa - problem

  • 1. Data: 2004-01-14 20:58:56
    Temat: nagroda jubileuszowa - problem
    Od: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>

    Witam!
    Mam problem co zrobić z nagrodą jubileuszową.
    Zatrudniono pracownika 01.01.2000 r. Na wstępie naliczono mu staż pracy w
    poprzednich zakładach - wyszło tego 13 lat i 4 miesiace.
    W maju 2002 wypłacono mu nagrodę jubileuszową za 15 lat pracy. Wg
    obowiązującego w firmie Układu Zbiorowego Pracy kolejna nagroda przysługuje
    mu za 5 lat, czyli w kwietniu 2007, nagroda jubileuszowa za 20 lat pracy.
    Okazuje się jednak, że pracownikowi został na wstępie źle naliczony staż
    pracy. Zamiast 13 lat i 4 m-cy miał rzeczywiście 15 lat i 7 m-cy. Czyli tak
    naprawdę nagroda jubileuszowa należała mu się w poprzednim zakładzie pracy
    (to był mały zakład i nie bylo tam nagród jubileuszowych).

    Zgodnie z prawidłowymi wyliczeniami stazu pracy pracownik powinien w 2004 r.
    dostac nagrodę za 20 lat pracy.
    Co należy zrobić w takim przypadku?

    Czy pracownik powinien zwrócić nienależną mu nagrodę wypłaconą za 15 lat
    pracy w 2002 r.?
    Czy należy zaliczyć tamtą nagrodę za 15 lat na poczet nagrody za 20 lat i
    ewentualnie zrobić wyrównanie do kwoty nagrody za 20 lat pracy?
    Czy wypłacić nagrode jubileuszową za 20 lat pracy bez względu na to, że nie
    upłynęło 5 lat od daty wypłacenia nagordy za 15 lat?

    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2004-01-15 19:31:58
    Temat: Re: nagroda jubileuszowa - problem
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy wypłacić nagrode jubileuszową za 20 lat pracy bez względu na to, że nie
    > upłynęło 5 lat od daty wypłacenia nagordy za 15 lat?

    Nie ma ogólnopolskich ( ustawowych ) przepisów dotyczących nagrody
    jubileuszowej. Są przepisy dot. pewnych grup zawodowych np. prac. służby
    cywinej ustawa i rozporządzenie wykonawcze. U ciebie jest układ zbiorowy pracy
    może w nim coś pisze, jeżeli nie , przejrzyj ustawę o urzędnikach służby
    cywilnej oraz przepisy wykonawcze do art . dot. nagrody jubileuszowej, albo
    inne przepisy dot. innej grupy zawodowej. Powinnaś coś znaleź, jeżeli nie to
    będziesz musiała wypłaćić nagrodę jubiluszową w pełnej wysokości po 20 latch w
    tym roku. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-01-15 21:16:54
    Od: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>

    Witam!
    W układzie zbiorowym pracy nie ma nic na ten temat. Doradca ekonomiczny
    firmy mówi, że trzeba spisać ugode, że świadczenie za 15 lat pracy było
    świadczeniem nienależnie pobranym i powinna je zwrócić, ale wykazujemy chęć
    dobrej woli jako pracodawca i robimy tylko wyrównanie do nagrody
    jubileuszowej za 20 lat pracy.

  • 4. Data: 2004-01-16 19:05:49
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > świadczeniem nienależnie pobranym i powinna je zwrócić, ale wykazujemy chęć
    > dobrej woli jako pracodawca i robimy tylko wyrównanie do nagrody

    Szanowno Moniko wydaje mi się że robicie błąd ale to wasza sprawa.Jak
    pracownik poda was do sądu to najprawdopodobniej przegracie. Nie wiem z czego
    wyniknoł ten błąd złego naliczenia lat czy z tego że nie było wszystkich
    świadectw pracy czy wy walneliście się przy wyliczaniu.Przypuszczam że to wasz
    błąd ponieważ przejeliście dokumentacje z poprzedniego zakładu pracy i nie
    sprawdziliście wysługi lat.Nie masz się czym martwić takie rzeczy się zdarzały
    i będą się zdarzać. Pozdrawiam.