PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka a % wynagrodzenia brutto

  • 1. Data: 2005-01-16 14:58:42
    Temat: lojalka a % wynagrodzenia brutto
    Od: "ladies_view" <l...@p...onet.pl>

    Jaki % wynagrodzenia brutto udało Wam się wynegocjować od pracodawcy w
    zamian za podpisanie klauzuli o konkurencyjności????

    Stawka minimalna to 25% pensji brutto, taką mi też złożono propozycję, ale
    uwazam ją za śmieszną i niepoważną i chcę ją poddać negocjacji.

    ladies_view

  • 2. Data: 2005-01-16 16:08:56
    Temat: Re: lojalka a % wynagrodzenia brutto
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Jaki % wynagrodzenia brutto udało Wam się wynegocjować od pracodawcy w
    > zamian za podpisanie klauzuli o konkurencyjno?ci????
    Czy to pytanie ma jakieś podstawy prawne? Przyznam że nie wiem. Bo
    jeśli nie, to chyba taka klauzula jest zależna od zbyt wielu
    czynników, aby sztywno określać, co się opłaci?

  • 3. Data: 2005-01-16 16:51:12
    Od: "daniel k" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    a możesz podać jakiś dokładny namiar na akt prawny regulujący tę kwestię?
    dzięki

  • 4. Data: 2005-01-16 16:52:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 17:08:56 +0100, Jan Kowalski <j...@k...pl>
    napisał:

    > Czy to pytanie ma jakieś podstawy prawne?

    Prawnie minimum 25%

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-01-16 16:59:48
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 16:51:12 +0000 (UTC), daniel k
    <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > a możesz podać jakiś dokładny namiar na akt prawny regulujący tę kwestię?
    > dzięki

    dziesiatki razy bylo na grupie, chyba nawet w samym KP.
    wklep w gogle lojalka lub zakaz konkurencji i bedziesz mogl sam dotrzec.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2005-01-16 17:11:32
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 1/16/2005 3:58 PM, ladies_view wrote:
> [...]
    >
    > Stawka minimalna to 25% pensji brutto, taką mi też złożono propozycję, ale
    > uwazam ją za śmieszną i niepoważną i chcę ją poddać negocjacji.

    A ja mam inne pytanie: czy jest tu ktoś, kto nie tylko podpisał ten
    kwit, ale naprawdę dostawał po zakończeniu pracy chociaż te 25%?
    Bo mam wrażenie, że zazwyczaj wpisuje się ten zakaz konkurencji, bo tak
    jest w KP, ale jak przychodzi to płacenia, to pracodawca łapie się za
    kieszeń i zwalnia z tego zakazu (do czego zresztą ma, zgodnie z KP,
    prawo). Oczywiście nie mówimy tu o kwotach rzędu 25% z minimalnej
    pensji, bo tyle to niektórzy z czystej złośliwości mogliby płacić, żaby
    tylko postawić pracownika w trudnej sytuacji.

    Tak więc możesz sobie wynegocjować nawet 500% a pracodawca i tak może Ci
    podziękować po zakończeniu pracy, jeśli uzna, że ten interes mu się nie
    opłaca. Oczywiście, można ponegocjować tak dla samej przyjemności bycia
    docenionym, ale sądzę, że gdybyś był/a naprawdę tak wysoko cenionym
    fachowcem, że ten zakaz konkurencji miałby sens (a każdy % byłby wart
    tysiące zł), to rozmawiał(a)byś o tym ze swoim adwokatem czy doradcą
    finansowym a nie z szarakami na grupie dyskusyjnej.

  • 7. Data: 2005-01-16 17:15:32
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

> [...]
    > pensji, bo tyle to niektórzy z czystej złośliwości mogliby płacić, żaby
    > tylko postawić pracownika w trudnej sytuacji.
    Jeśli zakaz przestaje obowiązywać, to masz możliwość pracować tam,
    gdzie chcesz, więc w czym problem? Nie bardzo rozumiem...

  • 8. Data: 2005-01-16 18:01:44
    Od: "ladies_view" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > tysiące zł), to rozmawiał(a)byś o tym ze swoim adwokatem czy doradcą
    > finansowym a nie z szarakami na grupie dyskusyjnej.

    jeśli sugerujesz, że uważam grupę za zbiór szaraków, to jest to Twoja
    nadinterpretacja ;) pisze tutaj, bo mam kłopot z potencjalnym pracodawcą i
    chcę rzecz jasna bronić swoich interesów, niezależnie od wysokości zarobków
    ;-)

    jeśli pracodawca zniesie tę kaluzulę, to super!!! wolałabym pracowac niż pół
    roku nic nie robić - takowewj gwarancji jednak nie mam. ale jeśli jej nie
    zniesie, to jednak 25% jest zbyt niskie aby sobie na półroczny urlop
    pozwolić. także wolę dmuchać na zimne ....

    pozdr,
    zwyczajna ladies_view

  • 9. Data: 2005-01-16 18:11:17
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [ladies_view] - 2005-01-16 19:01:

> [...]
    > zniesie, to jednak 25% jest zbyt niskie aby sobie na półroczny urlop
    > pozwolić. także wolę dmuchać na zimne ....

    Klauzula lojalnościowa nie zabrania przecież pracy jako takiej a tylko
    działalności konkurencyjnej na stanowisku zbliżonym do zajmowanego w
    firmie o podobnym profilu działalności. Można robić coś innego :)
    Ponoć da się obronić nawet pracę u konkurencji na stanowisku zupełnie
    odbiegającym zakresem obowiązków od zajmowanego u obecnego pracodawcy
    ale osobiście nie próbowałem.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 10. Data: 2005-01-16 20:12:54
    Od: "ladies_view" <l...@p...onet.pl>

    > Klauzula lojalnościowa nie zabrania przecież pracy jako takiej a tylko
    > działalności konkurencyjnej na stanowisku zbliżonym do zajmowanego w
    > firmie o podobnym profilu działalności. Można robić coś innego :)

    Jasne :) Jednak moja branża jest specyficzna, i w zasadzie musiałabym się
    przebranżowić (co i tak robię - uczę się przy okazji innego fachu)

    > Ponoć da się obronić nawet pracę u konkurencji na stanowisku zupełnie
    > odbiegającym zakresem obowiązków od zajmowanego u obecnego pracodawcy
    > ale osobiście nie próbowałem.

    Oby!!! :)