PracaGrupypl.praca.dyskusje › likwidacja firmy a zwolnienie pracownika

  • 1. Data: 2004-03-19 14:27:50
    Temat: likwidacja firmy a zwolnienie pracownika
    Od: "ToMasz" <w...@p...KOM>

    Witam.
    Pracuje w pewnej firmie 9 miesiecy. Nieidzie najlepiej, wiec szef chce
    zamknąć firme od 1 kwietnia. Nie dostałem wypowiedzenia, a do zamniecia
    firmy pozostało zaledwie 8 dni roboczych. Nie wykorzystałem również ani
    jednego dnia urlopu w tym roku.
    Jakie sa moje prawa? wiem ze dostane jakąś kase za proporcjonalny( z 3
    miesiecy) urlop, ale czy dostane coś za fakt ze nie dostałem wypowiedzenia?
    ToMasz

  • 2. Data: 2004-03-22 00:44:50
    Temat: Re: likwidacja firmy a zwolnienie pracownika
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "ToMasz" <w...@p...KOM> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie sa moje prawa? wiem ze dostane jakąś kase za proporcjonalny( z 3
    > miesiecy) urlop, ale czy dostane coś za fakt ze nie dostałem

    Jeżeli nie dostałeś wypowiedzenia, to być może "zamknięcia" firmy (??
    likwidacji, zawieszenia działalności) nie będzie tak szybko lub wcale.
    Być może są to pogłoski, celowo rozgłaszane plotki, aby stworzyć
    atmosferę zagrożenia wśród pracowników.

    Przy likwidacji stanowiska pracy lub likwidacji pracodawcy otrzymanie
    odprawy zależy od rodzaju umowy o pracę (na czas nieokreślony, określony
    i inne), również od liczby zatrudnionych pracowników (ponad 20
    pracowników w dniu 1 stycznia br.).

    Powinieneś otrzymać wypowiedzenie, bez wypowiedzenia nie można zwolnić
    pracownika, chyba że z winy pracownika.

    Nie wyrażaj zgody na zwolnienie za porozumieniem stron (ze względu na
    prawo do zasiłku dla bezrobotnych).

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-03-22 17:27:27
    Od: "ToMasz" <w...@p...KOM>

    > Powinieneś otrzymać wypowiedzenie, bez wypowiedzenia nie można zwolnić
    > pracownika, chyba że z winy pracownika.
    >
    > Nie wyrażaj zgody na zwolnienie za porozumieniem stron (ze względu na
    > prawo do zasiłku dla bezrobotnych).
    Powoli. Firma zostanie zamknieta na 100%. NIe przynosi dochodu, sam pisałem
    dokumenty, potrzebne do zamkniecia. W dalszym ciagu nie dostałem
    wypowiedzenia. PRacuje w firmie niecały rok czasu, i nie rządam odprawy.
    Chciałbym dostać wypowiedzenie z zachowaniem 30 dniowego terminu, ale to juz
    nie możłiwe, wiec co moge zrobić, podpisać przyjecie wypowiedzenia z datą
    wsteczna?

    ToMAsz

  • 4. Data: 2004-03-22 21:20:32
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    to juz
    > nie możłiwe, wiec co moge zrobić, podpisać przyjecie wypowiedzenia z

    Szkoda, że nie napisałeś czy masz umowę o pracę na czas nieokreślony czy
    na czas określony z klauzulą 2-tygodniowego wypowiedzenia i czy
    pracujesz w firmie małej (do 19 pracowników w dniu 01.01.2004 r.) czy
    liczącej ponad 19 pracowników.
    Domyślam się, że aktualnie pracujesz już u kolejnego pracodawcy, skoro
    oczekujesz wypłaty ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy - czy tak jest w
    istocie.

    Nie podpisuj otrzymania wypowiedzenia a datą wsteczną, tylko w dacie
    otrzymania pisma, a 1-miesięczne wypowiedzenie nie może się wcześniej
    skończyć niż 30.04.2004 r.

    Możesz otrzymać wypowiedzenie już po zakończeniu działalności firmy -
    bez obowiązku świadczenia pracy.

    Jeżeli jest tak nieciekawa sytuacja, to szukaj nowej pracy.

    A tak właściwie, to jakiej rady oczekujesz?
    To, że sam pisałeś pisma, to jeszcze niczego nie dowodzi.
    Może to być celowe działanie pracodawcy w celu zastraszenia pracowników.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-03-22 21:53:40
    Od: "ToMasz" <w...@p...KOM>

    Firma zostanie zamknieta na 100%.
    NAPEWNO!!! To ja sam proponowałem zamkniecie firmy. NIE nie jestem debilem,
    poprostu nie chce pracować "jeszcze tylko następny miesiąc, jeszcze jeden i
    jeszcze". Chce mieć stabilną prace, taką w któerj zarabiam na siebie i
    firme, tylko to gwarantuje stabilność. Nie tą to inną, w tym przypadku
    niestety inną.

    > Szkoda, że nie napisałeś czy masz umowę o pracę na czas nieokreślony

    Umowa na czas NIEOKREŚLONY, bez żadnych klauzul, pracuje u tego faceta od
    czerwca, Urlopu mam 26 dni na rok, jestem JEDYNYM pracownikiem ( inni
    pracowali na podstawie porozumień INNYCH niz umowa o prace, i nic nie
    dostaną. ( np. mieli włąsne firmy i wystawiali faktury VAT)

    > A tak właściwie, to jakiej rady oczekujesz?

    Dokładnie takich jak udzielasz!
    Rozumiem ze należy mi sie te 30 dni na wypowiedzenie, niezależnie czy firma
    istnieje czy tea nie, i te 30 dni sa płatnymi dniami, nawet jeśli bede
    przychodził pocałować klmke i wracał do domu? Teoretycznie za ten okres tez
    należy mi sie urlop, ( znowu ponad 2 dni) i powinienem mieć zapłacony ZUUS?

  • 6. Data: 2004-03-22 22:27:34
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <w...@p...KOM> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    > jeszcze". Chce mieć stabilną prace, taką w któerj zarabiam na siebie i
    > firme, tylko to gwarantuje stabilność. Nie tą to inną, w tym przypadku

    To szukaj nowej pracy. Gdy znajdziesz, możesz prosić o rozwiązanie umowy
    o pracę za porozumieniem stron.

    > Umowa na czas NIEOKREŚLONY, bez żadnych klauzul, pracuje u tego faceta
    od
    > czerwca, Urlopu mam 26 dni na rok, jestem JEDYNYM pracownikiem.

    Wypowiedzenie 1-miesięczne, odprawy nie będzie.

> [...]
    > istnieje czy tea nie, i te 30 dni sa płatnymi dniami, nawet jeśli bede
    > przychodził pocałować klmke i wracał do domu?

    Tak, możesz być nawet zwolniony z przychodzenia do firmy, a nawet podjąć
    w tym czasie nową pracę na umowę o pracę lub zlecenie lub o dzieło.

    > Teoretycznie za ten okres tez
    > należy mi sie urlop, ( znowu ponad 2 dni) i powinienem mieć zapłacony
    ZUUS?

    Tak, urlop proporcjonalny i ZUS.

    Pozdrawiam

    wa