PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to zrobic

  • 1. Data: 2002-04-24 07:59:08
    Temat: jak to zrobic
    Od: p...@w...pl (Piotrek Szelezin)

    Mam taka sytuacje:
    W tym roku mam do wykorzystania 20 dni urlopu (za ten rok),
    pracuje w firmie na czas nieokreslony od wiecej niz 6 miesiecy.
    Chce rzucic prace z koncem czerwca i wyjechac z Polski. Rozumiem
    ze mam miesiac wypowiedzenia, wiec pod koniec maja mam zlozyc
    wypowiedzenie, tak? Poza tym chcialbym sobie wziasc urlop na
    czerwiec. Moje pytanie: czy pracodawca bedzie zobowiazany
    udzielic mi urlopu? Czy jesli nie udzieli mi urlopu to bedzie
    musial mi zaplacic za niego? Wyjezdzajac z Polski na kilka lat
    (moze na stale) przepada (?) mi urlop i nie chce go stracic....
    Podajcie jakies paragrafy, ktore to reguluja.
    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi,
    Piotr

    Zobacz nowy film w WP ... w środku akcji! < http://film.wp.pl >

  • 2. Data: 2002-04-24 08:59:13
    Temat: Re: jak to zrobic
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek Szelezin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (moze na stale) przepada (?) mi urlop i nie chce go stracic....
    > Podajcie jakies paragrafy, ktore to reguluja.

    IMO to albo Ci musi dać urlop albo musi Ci dać za niego kase. Sczegóły
    Kodeks Pracy. Możesz to jeszcze wrzucić na grupę pl.soc.prawo

  • 3. Data: 2002-04-24 09:08:00
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    aha, jeszcze powinni Ci dać 2 dni na poszukiwanie pracy (szczegóły Kodeks
    Pracy)

  • 4. Data: 2002-04-25 11:24:19
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Piotrek Szelezin wrote:

> [...]
    > (moze na stale) przepada (?) mi urlop i nie chce go stracic....
    > Podajcie jakies paragrafy, ktore to reguluja.

    Skoro przepracowales 0,5 roku (ale jeszcze nie rok) przysluguje
    Ci polowa naleznego urlopu, czyli 10 dni. Pracodawca NIE jest zobowiazany
    dac Ci urlopu w okreslonym przez Ciebie terminie. Zawsze moze powiedziec,
    ze w takim a takim okresie jestes niezbednie potrzebny, a urlop moze Ci
    dac np. dopiero we wrzesniu. We wrzesniu nie bedziesz juz pracownikiem
    firmy, no ale to juz Twoj problem :->

    Ktos tu jeszcze pisal o 2 dniach na znalezienie pracy. Skoro Ty
    chcesz rzucic te prace, to chyba nie musi.

    --
    Mariusz Lotko
    http://www.lotko.magma-net.pl/

  • 5. Data: 2002-04-25 11:56:23
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Mariusz Lotko" <i...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > firmy, no ale to juz Twoj problem :->
    >
    > Ktos tu jeszcze pisal o 2 dniach na znalezienie pracy. Skoro Ty
    > chcesz rzucic te prace, to chyba nie musi.

    Nie rzucic tylko wypowiedziec umowe z miesiecznym terminem wypowiedzenia

  • 6. Data: 2002-04-26 10:51:04
    Od: Tadeusz Studnik <t...@w...pl>

    W artykule <aa8psg$s27$1@katmai.magma-net.pl> Mariusz Lotko napisal(a):

    > Ktos tu jeszcze pisal o 2 dniach na znalezienie pracy. Skoro Ty
    > chcesz rzucic te prace, to chyba nie musi.
    Musi.

    Pozdrawiam,
    Tadeusz Studnik