PracaGrupypl.praca.dyskusje › krzyżowe zatrudnianie

  • 1. Data: 2003-03-04 08:04:24
    Temat: krzyżowe zatrudnianie
    Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może wie, jak to było z tym wzajemnym zatrudnianiem, żeby nie
    płacić dużego ZUS-u ?
    Przeszukałam archiwum, ale nie znalazłam wyczerpującej odpowiedzi.

    Chodzi mi o taki "system" kiedy ja zakładam DG i kolega i wzajemnie się
    zatrudniamy.
    Na jakie umowy? Jaka powinna być wysokość pensji? I na podstawie jakiego
    artykułu to się odbywa? Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź.

    pozdrawiam cieplutko
    misiczka (Wrocław)
    --
    Dobry adwokat to taki, który potrafi przekonać sędziego,
    że prawo jest gorsze od czynu jego klienta.

  • 2. Data: 2003-03-04 10:50:05
    Temat: Re: krzyżowe zatrudnianie
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@j...com.pl>

    Dwie firmy to IMHO za mało. Ale jakby były trzy, to byłoby chyba OK.
    Ty zatrudniasz kogoś, kto zatrudnia kogoś, kto zatrudnia Ciebie. Tak to
    mniej więcej wygląda :-)

    Maciej

  • 3. Data: 2003-03-05 16:45:46
    Od: "Promo" <p...@p...onet.pl>

    To było dobre kiedyś. Jeśli miało się DG i było zatrudnionym na 1/2 etatu
    (umowa o pracę) to było się zwolnionym ze składek na ZUS z tytułu DG. Jeśli
    2 osoby z DG się nawzajem zatrudniły na 1/2 etatu to defacto płaciły połowę
    normalnego ZUS-u (a nawet mniej, bo składki były liczone od 1/2 minimalnego
    wynagrodzenia).
    Od paru lat tylko praca na cały etat zwalnia z ZUS-u z DG. Nadal można wten
    sposób zaoszczędzić ale bardzo mało. Otóż za pracownika trzeba płacić ZUS od
    minimalnej płacy (ok. 800 zł brutto), natomiast od DG od ok 1200 zł brutto.
    Czyli składki przy krzyżowym zatrudnieniu nadal wychodzą niższe niż przy
    zwykłym ZUS-e z DG.

    pozdrawiam
    Promo