PracaGrupypl.praca.dyskusje › konto w banku

  • 1. Data: 2002-07-30 19:59:35
    Temat: konto w banku
    Od: "Kudlaty" <k...@t...pl>

    Witam. Mam takie pytanko:

    Czy pracodawca może mnie zmuszać do założenia rachunku w banku. Jeżeli tak
    to czy mogę sobie wybrac bank który chcę, czy tylko taki, jaki mi pracodawca
    powie. Co na to przepisy. Nie chcę się kłócić z pracodawcą, ale nie podoba
    mi się to, że zmusza on nas do konkretnych banków, tym bardziej , że biorą
    one za wszystko kasę. Chcę się przenieść do Mbanku, ale nie wiem co zrobić z
    szefem. Jak kolega chciał zlikwidować konto, to mu odmówili.

    --
    ------
    Kudłaty

  • 2. Data: 2002-07-30 20:45:36
    Temat: Re: konto w banku
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kudlaty"
    > Czy pracodawca może mnie zmuszać do założenia rachunku w banku.

    nie może, ale moj np musi wiedzieć że kandydat do pracy ma konto - innych
    nie przyjmuje

    > Jeżeli tak to czy mogę sobie wybrac bank który chcę, czy tylko taki,
    > jaki mi pracodawca powie. Co na to przepisy.

    jesli nie to tez mozesz sobie wybrac bank i podac numer rachunku
    pracodawcy - piszesz do pracodawcy pismo i w razie czego bedziesz mial
    odpowiedz na pismie, a odmowe i odpowiedni paragraf to on musialby znalezc
    ;-)))
    nie ma prawa odmowic przelewow akurat do tego banku ktory sobie wybrales i
    nie zrobi tego bo nie znajdzie na to paragrafu, ktory by mu na to pozwalal.
    Moze bedzie ci potracal z pensji np 1,50 zl czyli koszty przelewu elixirem -
    z takim obciazeniem byc moze bedziesz sie musial liczyc bo wiadomo, ze
    pracodawca chce obnizyc koszty przelewow, a w tym samym banku sa tanie

    > Jak kolega chciał zlikwidować konto, to mu odmówili.

    na pismie? moze jest jak u mnie, ze konto trzeba miec - nie spelnia warunku
    przyjecia do pracy to byc moze jest on zapisany gdzies w regulaminie pracy
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-07-30 21:35:16
    Od: Artur Nawrot <n...@o...edu.pl>

    "Kudlaty" <k...@t...pl> wrote in news:ai6r48$7p$1@news.gazeta.pl:

> [...]
    > przenieść do Mbanku, ale nie wiem co zrobić z szefem. Jak kolega
    > chciał zlikwidować konto, to mu odmówili.

    Pracodawca nie ma prawa zmusic Ciebie do wyboru konta w okreslonym przez
    niego banku nie ma na to przepisu prawnego. Jedno co moze zobowiazac Ciebie
    do zalozenia konta ze wzgledow bezpieczenstwa (wyplaty w kasie wymagaja
    przewozu pieniedzy z banku do firmy)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-07-31 07:34:46
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Nawrot" <n...@o...edu.pl> napisał w wiadomości
    .9...

> [...]
    Ciebie
    > do zalozenia konta ze wzgledow bezpieczenstwa (wyplaty w kasie wymagaja

    Dokładnie tak. Kiedyś nawet, podejmując prace w jednym z banków
    zastanawiałem się, czy nie będę, w ramach lojalki, zmuszony do przeniesienia
    do tego banku konta. Okazało się, że bank, jak każdy inny pracodawca, nie ma
    prawa mnie do tego zmusić.

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 5. Data: 2002-07-31 13:20:05
    Od: "Kudlaty" <k...@t...pl>

    wrote:

> [...]
    > przeniesienia do tego banku konta. Okazało się, że bank, jak każdy
    > inny pracodawca, nie ma prawa mnie do tego zmusić.

    Dzięki wielki. Właśnie o to chodzi, że ja mam konto, ale chcialbym się
    przenieść do innego, a pracodawca może mi powiedzieć że nie bedzie
    specjalnie dla mnie robil oddzielnej listy. I teraz jak go przekonać, aby
    nie myslal że się stawiam i żeby jednocześnie się zgodził. Czy może tylko
    dla księgowej pokazać numer nowego rachunku i tyle?

    Kudlaty

  • 6. Data: 2002-07-31 21:29:09
    Od: "Robal" <a...@w...pl>

    Wrecz przeciwnie. Pracodawca nie moze zobowiazac pracownika do zalozenia
    konta w celu przelewu wynagrodzenia za prace. Nie maja tu znaczenia wzgledy
    jakimi kieruje sie pracodawac (bezpieczenstwa, trudnosci organizacyjne, jego
    wygoda). Wynagrodzenie powinno byc platne DO RAK PRACOWNIKA. Inna forma
    platnosci wymaga uprzedniej, PISEMNEJ ZGODY pracownika.

    Podstawa: Kodeks Pracy Art. 86 ze znaczkiem 1, § 3.

    Osobisce uwazam, ze przepis ten jest nieco archaiczny. Pracodawca winien
    miec mozliwosc przesylania wynagrodzenia w forma przelewu bez koniecznosci
    zgody pracownika. Oczywiscie wybor banku to sprawa pracownika.

> [...]
    > nie myslal że się stawiam i żeby jednocześnie się zgodził. Czy może tylko
    > dla księgowej pokazać numer nowego rachunku i tyle?

    To Ty decydujesz na jakie konto ma przelewac wynagrodzenie. Nie zazdrosze
    Ci takiego pracodawcy. Co to dla niego za roznica na jakie konto przesyla
    kase? Niestety, nie mam zielonego pojecia jak go przekonac w delikatny
    sposob do Twoich racji. Wydaje mi sie, ze pomysl ze wskazaniem Twojego
    nowego rachunku jest wlasciwy. Gdybym byl na twoim miejscu i czulbym ze upor
    w tak blahej sprawie moze byc odebrany przez pracodawce negatywnie, to
    machnalbym na to reka. Jezeli bank preferowany przez pracodawce wybitnie by
    mi nie pasowal to zlozylbym dyspozycje przelewu srodkow do drugiego banku.
    Szkoda sie szarpac za pare zlotych jakie trzeba wydac za miesieczne
    prowadzenie rachunku. Przepisy przepisami ale taka jest niestety praktyka
    zycia.

    Pozdrawiam,
    Robal

  • 7. Data: 2002-08-01 07:43:15
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > miec mozliwosc przesylania wynagrodzenia w forma przelewu bez koniecznosci
    > zgody pracownika. Oczywiscie wybor banku to sprawa pracownika.

    Ja pare lat temu bylem zmuszony do zalozenia konta w konkretnym banku
    wskazanym przez pracodawce.W regulaminie zakladu pracy do ktorego sie
    przyjalem bylo to w ten sposob ujete. Poniewaz mialem konto w innym banku
    (zamrozone z powodu braku wplywow- bezrobocie), to musialem isc tam z
    regulaminem (skserowali sobie:)), zeby dogadac sie na "aktywacje konta"
    poprzez zlecenia stale z mojego konta ROR w banku wskazanym przez pracodawce.

    Teraz juz dawno moja firma od tego przymusu odeszla (ktos szum musial
    zrobic), ale wtedy wybor mialem jeden...."nikt nie zmusza pana, zeby pan u
    nas pracowal".

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-08-01 13:30:21
    Od: "Kudlaty" <k...@t...pl>

    > Teraz juz dawno moja firma od tego przymusu odeszla (ktos szum musial
    > zrobic), ale wtedy wybor mialem jeden...."nikt nie zmusza pana, zeby
    > pan u nas pracowal".

    I własnie tak jest nas. jak tylko ktoś coś powie to mu odpowiadają: "Nie
    podoba się, to się zwolnij."
    P....ne praca.

    --
    Kudlaty