PracaGrupypl.praca.dyskusje › komunikatywny angielski

  • 1. Data: 2007-01-09 07:28:46
    Temat: komunikatywny angielski
    Od: "ciekawska" <h...@o...pl>

    Witam serdecznie. poszukując pracy spotkałam sie we wielu ofertach z
    określeniem komunikatywny angielski. Na boga co to znaczy? Czy to, że można
    prymitywnie sie porozumieć czyli komunikować nawet przy pomocy słownika i
    gstów czy mówić poprawnie i wszystko. Interesuje mnie praca w Anglii lub
    Irlandii w charakterze opiekunki w domach opieki lecz obawiam się ( może
    niesłusznie) znajomości języka.

  • 2. Data: 2007-01-09 11:28:16
    Temat: Re: komunikatywny angielski
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ciekawska" napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie. poszukując pracy spotkałam sie we wielu ofertach z
    > określeniem komunikatywny angielski. Na boga co to znaczy?

    To znaczy, że można się w nim swobodnie porozumieć. Korzystanie ze słownika
    i machanie rękami to nie jest swobodne porozumiewanie. Generalnie pojęcie
    względne - IMHO będzie oznaczało coś zupełnie innego dla turysty i dla
    lekarza na emigracji.

    pzdr,
    Aga

  • 3. Data: 2007-01-09 11:47:34
    Od: u...@g...pl

    ciekawska wrote:
> [...]
    > gstów czy mówić poprawnie i wszystko. Interesuje mnie praca w Anglii lub
    > Irlandii w charakterze opiekunki w domach opieki lecz obawiam się ( może

    Pierwszy symptom to możliwośc porozumienia się przez telefon, bez
    machania rękami i rysowania na kartce. Ale nie tylko yes,...
    yes,...yes...bye.

    Usjwo

  • 4. Data: 2007-01-09 13:23:55
    Od: "LudziePracy.pl" <s...@o...pl>

    Komunikatywny angielski nie pochodzi od słowa komunikacja (wtedy byłby
    komunikacyjny angielski i rzeczywiście można byłoby się prymitywnie
    porozumieć nawet przy pomocy słownika lub gestów) tylko od słowa
    komunikatywność co oznacza zupełnie co innego!

    Komunikatywność to zdolności interpersonalne, które pozwolą na dobry
    kontakt, czyli brak barier w samym akcie komunikowania się. Idąc dalej,
    komunikatywny angielski to taki, którego stopień znajomości pozwala na dobry
    kontakt, czyli brak barier w samym akcie komunikowania się w języku
    angielskim.

    ===================
    Pzdr.
    SebJak
    ----
    Znajdź w końcu dobrą pracę!
    www.ludziepracy.pl
    ====================

  • 5. Data: 2007-01-09 13:50:31
    Od: u...@g...pl

    Wiatm,

> [...]
    > komunikatywny angielski to taki, którego stopień znajomości pozwala na dobry
    > kontakt, czyli brak barier w samym akcie komunikowania się w języku

    A mógłbyś to powtórzyć w komunikatywnym polskim? Chyba że mój
    polski nie jest zbyt komunikatywny. Może jakoś tak trochę
    praktycznie rozwiniesz temat, bo dla mnie to trochę brzmi jak masło
    maślane, ale mogę się mylić.

    Usjwo

  • 6. Data: 2007-01-09 18:59:33
    Od: "LudziePracy.pl" <s...@o...pl>

    No to jeszcze raz:

    Komunikatywność - zdolności interpersonalne, które pozwolą na dobry
    kontakt, czyli brak barier w samym akcie komunikowania się

    Komunikatywny angielski - to stopień znajomości języka angielskiego, który
    pozwala na dobry kontakt, czyli brak barier w samym akcie komunikowania się
    w języku angielskim.

    Chodziło mi o różnice słów "komunikacyjny" a "komunikatywny". :)

    ===================
    Pzdr.
    SebJak
    ----
    Znajdź w końcu dobrą pracę!
    www.ludziepracy.pl
    ====================

    Wiatm,

  • 7. Data: 2007-01-09 22:09:21
    Od: "Rav" <t...@S...pl>

    ciekawska <h...@o...pl> wrote:
> [...]
    > praca w Anglii lub Irlandii w charakterze opiekunki w domach opieki
    > lecz obawiam się ( może niesłusznie) znajomości języka.

    Moim zdaniem jest to język, który pozwala na swobodne dogadanie się w
    sprawach którymi będziesz zajmowac się w pracy, ale niekoniecznie na
    bardzo wysokim poziomie, w pełni gramatycznie czy pięknym literackim
    językiem. Innymi słowy: dla mnie komunikatywny angielki oznacza że możesz
    robić błędy, nie miec bardzo bogatego słownictwa, nie mieć w pełni
    poprawnej wymowy, ale musisz mówić na tyle, aby rozmówca zrozumiał Cię bez
    wspomnianego wertowania słowników i nadużywania mowy ciała.

    Pozdrawiam
    Rav