PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaki okres wypowiedzenia?

  • 1. Data: 2009-07-01 14:38:07
    Temat: jaki okres wypowiedzenia?
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam, może ktoś z Państwa mógłby nam pomóc. Pracuję na czas
    określony, umowa 3 letnia z 2 tygodniowym wypowiedzeniem. W firmie tej
    pracuję
    już 5 rok, czy w przypadku zwolnienia z pracy przysługuje mi tylko 2
    tygodnie
    wypowiedzenia czy może jednak dłużej?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-01 15:25:04
    Temat: Re: jaki okres wypowiedzenia?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2fscf$8i7$1@news.onet.pl Bogdann

> [...]
    > określony, umowa 3 letnia z 2 tygodniowym wypowiedzeniem. W firmie tej
    > pracuję już 5 rok, czy w przypadku zwolnienia z pracy przysługuje mi tylko
    Opisz to dokładniej.
    Szczególnie - co było przed tą obecną 3-letnią umową, że pracujesz 5 rok.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-07-01 16:04:41
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > pracuję już 5 rok, czy w przypadku zwolnienia z pracy przysługuje mi
    > tylko 2 tygodnie wypowiedzenia czy może jednak dłużej?

    Zgodnie z obowiązującą Cię umową jedynie dwa tygodnie.

  • 4. Data: 2009-07-01 20:51:48
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > Opisz to dokładniej.
    > Szczególnie - co było przed tą obecną 3-letnią umową, że pracujesz 5 rok.

    Witam

    Najpierw pracowałem 3miesiące na czas próbny, potem 2letnia umowa na czas
    określony, a potem 3letnia umowa na czas określony. W tej umowie ostatniej
    na 3 lata jest napisane, że okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie.
    pzdr
    bogdan

  • 5. Data: 2009-07-01 21:01:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2gi93$via$1@news.onet.pl Bogdann

> [...]
    > określony, a potem 3letnia umowa na czas określony. W tej umowie
    > ostatniej na 3 lata jest napisane, że okres wypowiedzenia wynosi 2
    W takim razie nic się niestety nie da wykombinować.
    Wypowiedzenie 2 tygodnie.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-07-01 21:04:14
    Od: "Regand" <r...@w...pl>

    > już 5 rok, czy w przypadku zwolnienia z pracy przysługuje mi tylko 2
    > tygodnie

    kazda umowa na czas okreslony, nawet i na 100 lat, obowiazuje 2 tyg okres
    wypowiedzenia.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-07-01 21:10:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2gj4l$d5v$1@atlantis.news.neostrada.pl Regand
    <r...@w...pl> pisze:

    > kazda umowa na czas okreslony, nawet i na 100 lat, obowiazuje 2 tyg okres
    > wypowiedzenia.
    Nieprawda.
    Nie pisz bzdur bo wprowadzasz ludzi w błąd.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-07-01 21:23:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Regand" <r...@w...pl> napisał

    > kazda umowa na czas okreslony, nawet i na 100 lat, obowiazuje 2 tyg okres
    > wypowiedzenia.

    Nie każda, a jedynie taka, która zawiera_wyraźną_klauzulę o okresie
    wypowiedzenia (defaultowo takie umowy nie mają żadnego okresu
    wypowiedzenia). Jeśli tej klauzuli nie ma, to umowę można rozwiązać tylko
    za porozumieniem stron ew. bez wypowiedzenia (ale nie ot tak sobie z dnia
    na dzień, tylko z określonych powodów).

  • 9. Data: 2009-07-02 09:26:28
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 23:01:48 +0200, Jotte napisał(a):

    > Wypowiedzenie 2 tygodnie.

    A czy zawarty w takiej umowie zwrot:
    "..strony dopuszczają możliwość rozwiązania niniejszej umowy o pracę z dwu
    tygodniowym okresem wypowiedzenia..."
    znaczy tyle że czy to pracodawca czy pracownik korzysta z tego
    obligatoryjnie, czy też znaczy tyle e zostawili sobie furtkę by się dogadać
    w przypadku rozwiązania umowy o pracę?
    Bo musiałbym mieć najebane w deklu by zawierać umowę na czas określony na
    kilak/naście alt z taką formułką i wypierdoleniem na zbity pysk po np. 10
    latach pracy z okresem wypowiedzenia dwóch tygodni.
    Heheh - ponadto to jest szalenie wygodne dla pracodawcy - zawarcie umowy na
    czas określony z klauzulą o dwu-tygodniowym okresie wypowiedzenia. Przy
    wypowiedzeniu takiej umowy nie trzeba podawać UZASADNIENIA.

  • 10. Data: 2009-07-02 09:28:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > czas określony z klauzulą o dwu-tygodniowym okresie wypowiedzenia. Przy
    > wypowiedzeniu takiej umowy nie trzeba podawać UZASADNIENIA.

    Wypowiedzenie jest jednostronne.

    --
    Liwiusz