PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka umowa

  • 1. Data: 2003-02-03 16:21:37
    Temat: jaka umowa
    Od: "Bimbelt" <==NoSpam==marcin@zdroje.one.pl>

    Jestem studentem studiow dziennych i wkrotce mam podpisac umowe o prace w
    niepelnym wymiarze godzinowym (praca stala). W zwiazku z tym jakie czekaja
    mnie formalnosci i rozliczenia. Jest to moja pierwsza praca i nie wiem co
    mnie czeka. Mozecie mi jakos krotko wytlumaczyc co bede musial zalatwiac sam
    a co zalatwi za mnie pracodawca ??
    Z tego co wiem, to pracodawca ma obowiazek w tym przypadku placic za mnie
    skladki Zusowskie. Czy jest jakis dolny prog pensji ponizej ktorego nie
    placi sie tych skladek? Co dzieki tym skladkom zyskuje, a co trace?

    Pozdrawiam - Bimbelt

  • 2. Data: 2003-02-03 18:56:16
    Temat: Re: jaka umowa
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    To zależy od rodzaju umowy, np:
    - umowa o pracę na czas określony (3-mies. ; 9-mies; itp.);
    - na czas nieokreślony;
    - umowa zlecenie;
    - umowa o dzieło.
    - inne.
    Zakładając, że mamy tu do czynienia z umową na czas określony oraz w
    przypadku umów na czas nieokreślony, to pracodawca płaci za Ciebie wszystkie
    obowiązkowe składki. Pamiętaj, że pierwsza umowa - bez względu na to, czy
    jest to Twoja pierwsza w życiu praca, czy tylko pierwsza w danej firmie (np
    z powodu zmiany m-ca pracy) jest zawsze zawierana na okres próbny (max.
    3-miesięczny).W przypadku, gdy podejmujesz swoją pierwszą pracę, musisz
    jedynie pamiętać o zapisaniu się do wybranego przez siebie Funduszu
    Emerytalnego (masz na to 7 dni od momentu podpisania umowy o pracę). Te dwa
    rodzaje umów regulują przepisy Kodeksu Pracy.
    W pozostałych przypadkach tj.umowy o dzieło, czy umowy zlecenia (oraz
    różnych ich modyfikacjach) zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
    Zdaje się, że w tu pracodawca nie odprowadza za pracownika składek
    obowiązkowych, ale pewności nie mam. Żeby nie wprowadzać nikogo w błąd
    odsyłam do Kodeksu Pracy oraz Kodeksu Cywilnego, szczególnie: (art. 734-751
    kc), (art. 627-646 kc); .
    Pozdr.
    AGA

  • 3. Data: 2003-02-03 19:21:21
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    ps.
    Nie ma żadnego dolnego, ani górnego progu pensji od którego pracodawca płaci
    lub nie płaci składek. Składki, tj: na ubezpieczenie emerytalne i rentowe;
    chorobowe i wypadkowe oraz zdrowotne są obowiązkowe.
    AGA

  • 4. Data: 2003-02-03 19:31:55
    Od: "Bimbelt" <==NoSpam==marcin@zdroje.one.pl>

    Dziekuje za dokladne wytlumaczenie tematu.