1. Data: 2002-11-27 18:13:57
Temat:jaka amortyzacja na komputer?
Od:"Asia" <w...@h...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie wiem czy zadaje pytanie na dobrej grupie;)
Czy ktos sie z grupowiczow orientuje, co do zasad amortyzacji sprzetu
komputerowego, jak to wyglada?
Za wszelkie informacje, linki z gory dziekuje.
Pozdrawiam,
- Asia

===================
Asia
gg 680877

2. Data: 2002-11-27 19:47:02
Temat:Re: jaka amortyzacja na komputer?
Od:Marcin Papka <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia wrote:
> [...]
> komputerowego, jak to wyglada?
> Za wszelkie informacje, linki z gory dziekuje.

Jeśli myślisz o zwykłym PCcie to chyba się nie załapie
w minimalną kwotę środka trwałego, a newet jeśli, to zawsze
możesz wziąć fakturę na poszczególne części a nie na
"Zestaw komputerowy" :)) i od razu wrzucić w koszty.
Chyba, że się coś radykalnie pozmieniało od jakiegoś roku
kiedy ostatnio mnie takie rzeczy interesowały :)).

--
papkers

Nie da się uciec przed swoim przeznaczeniem,
szczególnie jeśli się nie ucieka.

3. Data: 2002-11-27 23:04:09
Od:"Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Papka" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Chyba, że się coś radykalnie pozmieniało od jakiegoś roku
> kiedy ostatnio mnie takie rzeczy interesowały :)).

Kolega ma racje, najlepiej jest kupic go w czesciach i wszystko za jednym
zamachem wrzucic w koszty, w przeciwnym wypadku o ile mnie pamiec nie myli
amortyzacja trwa 3lata.

4. Data: 2002-11-28 07:06:24
Od:"Ewfka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stawka amortyzacyjna na komputer wynosi 30%. Komputer musi kosztować co
najmniej 3500zł a okres użytkowania powyżej jednego roku. Te dwa warumki
trzeba spełnić żeby włączyć go w środki trwałe i amortyzować. Jeśli
komputer kosztuje poniżej tej kwoty wpisujesz go w koszty w 100%. Zaznaczam
że drukarka lub monitor nie może być traktowany jako samodzielny środek
trwały ale - jeśli jest na fakturze z komputerem przyjmujesz jako zestaw
komputerowy, a jeśli dokupujesz później to jako ulepszenie środka trwałego i
wtedy podnosisz jego wartość. Jednak wtedy nie musisz już amortyzować ale
wrzucuć 100% w koszty. Faktura na części też jest dobrym wyjściem.
Pozdrawiam
Użytkownik Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:as3j19$d50$...@n...tpi.pl...

5. Data: 2002-11-28 10:02:57
Od:No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy podnosisz jego wartość. Jednak wtedy nie musisz już amortyzować ale
> wrzucuć 100% w koszty. Faktura na części też jest dobrym wyjściem.

Jest też inna metoda, polegająca na tym, że komputer kosztuje 3499 zł, a
oprogramowanie uzupełnia pozostała cenę do zapłaty.

Pzdr: Dogbert