PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak znaleźć uczniów?

  • 1. Data: 2005-07-26 21:07:33
    Temat: jak znaleźć uczniów?
    Od: "Anna Domal" <a...@T...pl>

    Witam.

    Prosze o radę wszystkich kto ma pomysły na nastepujący temat.

    Opiszę krótko sytuację. Jestem rosjanką, mieszkam tu od roku (wyszłam za
    mąż). Przyjechałam z Petersburga, tam ukończyłam filologię rosyjską.
    Pracowałam jako lektorka rosyjskiego w Petersburgu. Przez ten rok w Polsce
    nie udało mi się znaleźć stałej pracy. Chciałabym dorobić zajęciami z
    rosyjskiego albo tłumaczeniami. Na razie miałam tylko jednego ucznia przez
    dłuższy czas, dobrze nam szło. Wiem, że jest wiele ludzi zainteresowanych
    zajęciami z rosyjskiego - tak prawie wszyscy twierdzą - ale nie wiem jak
    wyjść na nich. Myślę też, że rosjanom często z góry nie ufają a nawet ich
    się boją. Czy ktoś ma pomysł na to w jaki sposób mogłabym się zareklamować
    jako lektorka aby to było skuteczne?

    Z góry bardzo dziękuję za pomysły!
    A.D.

  • 2. Data: 2005-07-26 21:15:24
    Temat: Re: jak znaleźć uczniów?
    Od: lynx <t...@p...fm>

    Użytkownik Anna Domal napisał:

> [...]
    > się boją. Czy ktoś ma pomysł na to w jaki sposób mogłabym się zareklamować

    możę zrób stronkę www i się reklamuj w necie. Zależy też w jakim polskim
    mieście mieszkasz - od tego uzależnione jest jak powinnaś docierać do
    grupy docelowej. Może spróbuj ogłaszać się w gazetach lokalnych

  • 3. Data: 2005-07-26 21:27:13
    Od: "b.marcin" <b...@w...pl>

    > Prosze o radę wszystkich kto ma pomysły na nastepujący temat.

    1. Ogłoszenia w szkołach. Ale nie jedno w mało widocznym miejscu ale
    kilka w kilku miejscach.
    2. Zaatakuj poszczegółne klasy - poproś ładnie prowadzącego zajęcia w
    szkole czy możesz zająć chwilkę w czasie zajęć i poromawiaj z uczniami
    (a jeśli prowdzący sie nie zgodzi to porozmawiaj z uczniami w czasie
    przerwy).
    3. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byla by też promocja w stylu 'pierwszy
    miesciąc na próbę za polowę normalnej ceny'. Jeśli sie komuś nie spodoba
    to trudo a Ty będziesz miała jakiś zwrot kosztów promocji.

    Pozdrawiam i życze sukcesów

    --
    mb

  • 4. Data: 2005-07-26 21:27:20
    Od: "Anna Domal" <a...@T...pl>

    mieszkam w Poznaniu. Dlaczego uważasz że jest to istotne?

  • 5. Data: 2005-07-26 21:30:40
    Od: lynx <t...@p...fm>

    Użytkownik Anna Domal napisał:
    > mieszkam w Poznaniu. Dlaczego uważasz że jest to istotne?

    myślałem że mieszkasz w jakiejś małej miejscowości - więc i trudniej o
    uczniów. Poznań to duże miasto więc możliwości dotarcia do targetu
    (gr.docelowej)jest większe. W zasadzie to "b.marcin" mnie ubiegł co
    możesz zrobić :)

  • 6. Data: 2005-07-26 21:43:41
    Od: lynx <t...@p...fm>

    Użytkownik b.marcin napisał:

> [...]
    > miesciąc na próbę za polowę normalnej ceny'. Jeśli sie komuś nie spodoba
    > to trudo a Ty będziesz miała jakiś zwrot kosztów promocji.

    może też również ogłaszać się w necie na grupie regionalnej dla miasta
    Poznania.

  • 7. Data: 2005-07-26 22:05:02
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    b.marcin wrote:

    > 1. Ogłoszenia w szkołach. Ale nie jedno w mało widocznym miejscu ale
    > kilka w kilku miejscach.
    > 2. Zaatakuj poszczegółne klasy - poproś ładnie prowadzącego zajęcia w
    [...]

    ehem - dlaczego zakladasz, ze uczniowie lektorki jezyka obcego musza
    sie wywodzic z jakiejs typowej szkoly dla mlodziezy?? sadzisz ze
    wsrod doroslych znajdzie sie mniejszy odsetek chetnych do nauki??

    ja w takiej sytuacji probowalbym wykorzystac meza - zakladam, ze on
    gdzies pracuje; i przy okazji jego kontaktow zawodowych roznioslbym
    informacje o dobrze przygotowanej lektorce jezyka rosyjskiego; moze
    w formie jakiejs ulotki np.;

    adas;

  • 8. Data: 2005-07-26 22:15:30
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Anna Domal wrote:

    > mieszkam w Poznaniu. Dlaczego uważasz że jest to istotne?

    np. dlatego, ze Poznan jest duzym osrodkiem akademickim; studenci
    zas to dobry material na Twoich przyszlych uczniow; mozesz wieszac
    ogloszenia na ogolnodostepnych tablicach na uczelniach (oczywiscie
    _raczej_ w trakcie roku akademickiego); jest tez druga strona
    medalu; oczywiscie musisz sie liczyc z bardzo duza konkurencja,
    a co za tym idzie: uczac tego, czego ucza studenci bedziesz miec
    takie stawki jak studenci; a studentow udzielajacych lekcji jest
    raczej duzo;

    moze opowiesz troche o swoich probach poszukiwania pracy?? np.
    w jakich szkolach jezykowach staralas sie o prace?? moze wysylas
    info do duzych biur (niewykluczone ze byliby chetni na stala
    wspolprace)?? bardzo jestem ciekaw;

    jak bedziesz odpisywac, to staraj sie to robic pod cytowanym
    tekstem, zas niepotrzebne fragmenty cytowane tekstu wycinac;
    dzieki temu internauci beda postrzegac Cie jako osobe bardziej
    kulturalna niz obecnie;

    adas;

  • 9. Data: 2005-07-26 22:34:58
    Od: "b.marcin" <b...@w...pl>

    > ehem - dlaczego zakladasz, ze uczniowie lektorki jezyka obcego musza
    > sie wywodzic z jakiejs typowej szkoly dla mlodziezy?? sadzisz ze
    > wsrod doroslych znajdzie sie mniejszy odsetek chetnych do nauki??

    Nie :). Poprostu rzuciłem kilka przykładów jakie przyszły mi do głowy,
    że tak powiem 'ze swojej działki' :). Poza tym na start najlepiej
    wybierać pewne źródła - tzn. o dorosłych może być trudniej i dotarcie do
    niech jest dużo cięższe (czytaj : trzeba więcej nakładów finansowych)

    --
    pozdrawiam
    mb

  • 10. Data: 2005-07-27 16:25:53
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2005 23:07:33 +0200, "Anna Domal" <a...@T...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >Pracowałam jako lektorka rosyjskiego w Petersburgu. Przez ten rok w Polsce
    >nie udało mi się znaleźć stałej pracy. Chciałabym dorobić zajęciami z

    -->> Firmy prowadzące interesy z kontrahentami rosyjskimi.