PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyka w przyszlosci...

  • 1. Data: 2003-12-31 12:25:28
    Temat: informatyka w przyszlosci...
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

    Witam!
    Widze ze na forach dotyczacych pracy oglasza sie wielu informatykow skoro
    tutaj mamy dyskusje chcialbym poruszyc taki temat ktory mnie ostatnio zaczal
    ciekawic - a mianowicie systemy operacyjne w przyszlosci: jak sadzicie czy
    MS utrzyma pozycje? Bo slyszalem od informatykow pracujacych w roznych
    firmach - rozna opinie jedni mowili ze tylko MS nic innego sie nie liczy,
    inni zas mowili ze w obecnych czasach gdy firmy nie maja pieniedzy na
    licencje postawia na oprogramowanie opensource. Co o tym sadzicie? Pytam
    poniewaz po pierwsze interesuje mnie ten temat a po drugie jako przyszly
    informatyk chcialbym wiedziec na co sie bardziej nastawic czy na MS czy
    Linux? Co o tym sadzicie? Zapraszam do dyskusji.

    P.S. Happy New Year !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2. Data: 2003-12-31 12:53:05
    Temat: Re: informatyka w przyszlosci...
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    slimak wrote:

    > firmach - rozna opinie jedni mowili ze tylko MS nic innego sie nie liczy,

    bzdura :)
    bedzie i to i to :)

    > informatyk chcialbym wiedziec na co sie bardziej nastawic czy na MS czy
    > Linux? Co o tym sadzicie? Zapraszam do dyskusji.

    nie linux a UNIX. ;) poznaj Solka, AIXa i co sie da na i386.
    ale tylko z administracji to juz ciezko bedzie ci wyzyc :) dorzuc bazy
    danych to juz cos.
    to moje zdanie. windowsow sie nie ucze, ale jesli mialbym zajmowac sie
    OSami, to poznalbym i Windows. to nie jest trudne :)
    wniosek : to i to ;)

    m.

  • 3. Data: 2003-12-31 13:14:43
    Od: "Bach2k" <b...@T...gazeta.pl>

    to i to. MS sie utrzyma, szczególnie jesli
    chodzi o uzytkowników domowych
    (czy inne zastosowania nie serwerowe).
    Popatrz na to w ten sposób. Winda w US
    kosztuje 200$. Czy to duzo ? raczej nie,
    jak kupujesz z kompem dostajesz za 99$.
    MS moze zejsc z ceny IMO do 49$,
    wyjsc z niedochodowych dzialów swojej
    dzialalnosci. (albo przeksztalcic je na dochodowe).
    IMO jak zauwazyles M$ ma swoich zwolenników
    i Unix/linux ma, to sie nie zmieni. Po za tym IMO
    w ostatnich latach M$ bardzo poprawil jakosc swoich
    produktów.

    ps. IMO sporym ciosem dla Microsoft jest
    OpenOffice, nawet wiekszym niz Lin, bo
    1) Przejscie na niego to zaden problem
    2) Dostajesz w praktyce to samo
    3) Microsoft chyba wieksze zyski czerpal z
    Office-a niz z Windy (tak slyszalem)

    ps2. oczywiscie MS to wiecej niz tylko winda i office
    ale na ten temat nie bede sie wypowiadal.

    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl

  • 4. Data: 2003-12-31 14:06:42
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bach2k" <b...@T...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Office-a niz z Windy (tak slyszalem)
    >
    > ps2. oczywiscie MS to wiecej niz tylko winda i office
    > ale na ten temat nie bede sie wypowiadal.

    unia europejska coraz bardziej atakuje Microsoft i przymierza sie co chwila
    do oficjalnych dyrektyw wymuszajacych odejscie od jego oprogramowania w
    urzedach. Jesli to wymusza (zainteresowaniu powinni sledzic te tematy
    nabiezaco) to moga sei pojawic miejsca pracy dla informatykow obslugujacych
    jedyne sluszne i prawomyslne dopuszczalne w unii rozwiazania. temat wciaz
    jest otwarty i nie wiadomo kto sie ugnie.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > --
    > pozdrawiam Bach
    > www.bach2k.republika.pl

    ---

  • 5. Data: 2003-12-31 14:21:45
    Od: motto <m...@o...pl>

    Widzisz, odpowiedź nie jest taka prosta jak by się mogło wydawać.
    Mimo, że statystyki pokazują jednoznacznie, iż z roku na rok przybywa
    użytkowników Linuxa kosztem Windowsów to w Polsce ze względu na niska
    świadomość informatyczna społeczeństwa Windows długo jeszcze będzie
    królował, wręcz niepodzielnie. W efekcie końcowym w mierę wzrostu
    świadomości informatycznej społeczeństwa zwycięży lepszy, szybszy,
    stabilniejszy i do tego tańszy.
    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/

  • 6. Data: 2003-12-31 14:50:59
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    slimak <s...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > MS utrzyma pozycje? Bo slyszalem od informatykow pracujacych w roznych
    > firmach - rozna opinie jedni mowili ze tylko MS nic innego sie nie liczy,

    Informatyk znający się na Windowsie mówi, że Windows jest super a Linuks
    jest be, zaś informatyk znający Linuksa będzie mówił, że linuks jest ekstra,
    a windows be be.

    Najlepsze na świecie jest to, na czym się znamy i co umiemy.

    > inni zas mowili ze w obecnych czasach gdy firmy nie maja pieniedzy na
    > licencje postawia na oprogramowanie opensource. Co o tym sadzicie?

    Sądzimy, że jedne sadzają OpenOffica i są zadowolone (lub nie), zas drugie
    kupują i sadzają MS Offica i też są zadowolone (lub nie).

> [...]
    > informatyk chcialbym wiedziec na co sie bardziej nastawic czy na MS czy
    > Linux? Co o tym sadzicie? Zapraszam do dyskusji.

    Najlepiej się ucz informatyki, a nie obsługi tego czy innego systemu lub
    programu.

  • 7. Data: 2003-12-31 15:26:52
    Od: Raf256 <s...@r...com>

    " leszek" <s...@g...pl> wrote in

> [...]
    > linuks jest ekstra, a windows be be.
    >
    > Najlepsze na świecie jest to, na czym się znamy i co umiemy.

    Ja pracuje na windows od dawna, oraz od jakiegos czasu na Linux.
    I nie mam zadnych watpliwosci - windows jest gorszy. Pod wieloma
    wzgledami jest wprost beznadziejny, pod wikszoscia jest gorszy, w paru
    jest taki jak Linux. W nielicznych jest minimalnie lepszy (np - bardziej
    popularny wsrod uzyszkodnikow)

  • 8. Data: 2003-12-31 15:42:38
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

    > nie linux a UNIX. ;) poznaj Solka, AIXa i co sie da na i386.
    > ale tylko z administracji to juz ciezko bedzie ci wyzyc :) dorzuc bazy
    > danych to juz cos.

    z samej administracji nie da sie wyzyc? a przynajmniej narazie Solek, AIX
    nic mi to nie mowi :/
    Bazy danych to SQL? Czy cos innego?

    > to moje zdanie. windowsow sie nie ucze, ale jesli mialbym zajmowac sie
    > OSami, to poznalbym i Windows. to nie jest trudne :)
    > wniosek : to i to ;)

    no tutaj sie z toba nie zgodze - przegladalem sobie troche materialow
    potrzebnych do uzyskania certyfikatow MS - troche tego jest :( fakt ze do
    linuxa wiecej :)

  • 9. Data: 2003-12-31 15:44:54
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

    > to i to. MS sie utrzyma, szczególnie jesli
    > chodzi o uzytkowników domowych
    > (czy inne zastosowania nie serwerowe).

    Chyba nie do konca dobrze zadalem pytanie chodzilo mi o OS-y na serwerkach
    bo wiadomo na userze domowym nie da sie zarobic z perspektywy administratora
    sieci.

  • 10. Data: 2003-12-31 15:46:54
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

> [...]
    > jedyne sluszne i prawomyslne dopuszczalne w unii rozwiazania. temat wciaz
    > jest otwarty i nie wiadomo kto sie ugnie.

    Co do uni to ja bardzo popieram jeszcze aby polska zrobila podobnie bo za
    pieniadze ktore pojda na licencje za produkty MS moznaby chociazby kupic
    komputery do komisariatow policji :/ aby wreszcie sprawy byly zalatwiane na
    komputerach a nie pisemnie.