PracaGrupypl.praca.dyskusjefirma ojca + sankcje UP + ubezp. › firma ojca + sankcje UP + ubezp.
    From: daro <d...@k...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: firma ojca + sankcje UP + ubezp.
    Date: Fri, 09 May 2003 22:19:32 +0200
    Sender: z...@p...onet.pl@pa210.przysietnica.sdi.tpnet.pl

    Witam

    Chcialbym prowadzic dzialalnosc gosp. Jako ze koszty ZUS sa dosc spore,
    a moj ojciec juz prowadzi dzialalnosc (sklep), chcialbym jakos "posluzyc
    sie" firma ojca.
    Czy jest mozliwosc zawarcia miedzy mna i ojcem umowy, dzieki ktorej
    moglbym wystepowac w imieniu firmy (podpisywac faktury itp) oraz
    legalnie pracowac w sklepie, a od umowy tej nie placiloby sie ZUSow? Np
    jakis wolontariat???

    Ewentualnie czy moge pracowac u ojca na podstawie umowy o prace, na jak
    najmniejszym wymiarze etatu (np 1/16) ?
    Z tego co mi mowiono, u ojca na podstawie umowy o prace pracowac nie
    moge, czy to faktycznie prawda?

    Druga sprawa - mam zawarta umowe-zlecenie z inna firma. Z tego powodu
    nie moge sie zarejestrowac jako bezrobotny. Jakie sa sankcje gdybym
    jednak taki krok poczynil (chodzi o ubezpieczenie zdrowotne) i sprawa
    wyszlaby na swiatlo dzienne?

    Ostatnia prosba o pomoc - gdzie najkorzystniej dokonac ubezpieczenia np.
    rocznego (chorobowe i wypadkowe) i ile takie ubezpieczenie wynosi?

    Z gory dziekuje za pomoc i przepraszam jesli poruszylem tematy omawiane
    juz na grupie, mysle jednak ze wyjasnienie moich watpliwosci pomoze
    duzemu gronu osob majacych podobne dylematy.

    Dzieki

    Darek