PracaGrupypl.praca.dyskusje › firma czy umowa ?

  • 1. Data: 2003-06-04 09:09:16
    Temat: firma czy umowa ?
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    witam

    przez 3 mies mialem umowe o dzielo, jako umowe na czas probny.
    Teraz mam do wyboru: umowe o prace lub na firme.
    Co jest bardziej korzystne finansowo ???

    Dziekuje za kazda odpowiedz :)

    /satos

  • 2. Data: 2003-06-04 09:12:24
    Temat: Re: firma czy umowa ?
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    No i czy w ogole to mozliwe w swietle zmian w kodeksie pracy z dnia 1
    stycznia 2003 roku ......

    pozdro egen

    /satos

  • 3. Data: 2003-06-04 10:14:47
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    satos wrote:

    > No i czy w ogole to mozliwe w swietle zmian w kodeksie pracy z dnia 1
    > stycznia 2003 roku ......
    >
    > pozdro egen
    >
    > /satos

    możliwe :)
    a to co jest bardziej opłacalne to niestety daje się określić tylko na
    konkretnym przypadku z kalkulatorem w ręku i nie tylko.
    /p

  • 4. Data: 2003-06-04 13:19:27
    Od: "satos" <s...@i...pl>

    > możliwe :)

    mozliwe dlatego ze to byla umowa o dzielo ? a nie umowa o prace ???

    > a to co jest bardziej opłacalne to niestety daje się określić tylko na
    > konkretnym przypadku z kalkulatorem w ręku i nie tylko.
    > /p

    jakie sa minusy takiej firmy /??? - bo zus to nizszy, co jest gorszego
    (finansowo ) w firmie ??

    /satos

    PS
    btw Piotrr dzieki za respons :)

  • 5. Data: 2003-06-04 14:03:52
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    satos wrote:

    > jakie sa minusy takiej firmy /??? - bo zus to nizszy, co jest gorszego
    > (finansowo ) w firmie ??
    >
    > /satos
    finansowo to chyba nic się na tym nie traci (trochę zależy od kwot),
    dochodzą jakieś śmieszne koszty biura rachunkowego ale na ogół się
    szybko zwracają. trzeba tylko pilnować obowiązkowych co miesięcznych
    danin na różne instytucje co bywa uciążliwe. rachunki bankowe dla DG
    mają trochę opłat których nie ma na rorach. jest trochę aspektów poza
    finansowych. trzeba sobie zmyślnie skonstruować umowę z pracodawcą albo
    wprost przestawić się na więcej niż jedno źródło utrzymania. tak czy
    kwak dużo używa się kalkulatora. to w zasadzie działa, mam już chyba z
    dziesięć lat takiej jazdy za plecami. dostawcy pieniędzy się zmieniali a
    ja wciąż trwam :)

    /p

  • 6. Data: 2003-06-05 12:24:32
    Od: "Radek Mrozowski" <r...@p...fm>

    Użytkownik "satos" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > przez 3 mies mialem umowe o dzielo, jako umowe na czas probny.
    > Teraz mam do wyboru: umowe o prace lub na firme.
    > Co jest bardziej korzystne finansowo ???

    O jednym pamiętaj przed podjęciem decyzji!
    Masz już jakieś doświadczenia z firmą, dla której masz pracować, będziesz
    więc wiedział w jaki sposób reguluje swoje zobowiązania. Jaka jest różnica?
    Nie wypłacić pensji pracownikowi firmy na ogół się boją (PIP, ZUZ, inne
    nieprzyjemności). Nie zapłacić za fakturę na wykonane usługi (bo tak się
    bedziesz ew. rozliczał) - tu już znacznie więcej chętnych.

    Wszystko zależy od tego jaki układ masz z decydentami i czy już są w Waszej
    firmie ludzie pracujący na takiej zasadzie.

    Powodzenia

    Radek

  • 7. Data: 2003-06-05 21:00:47
    Od: "Pawel S" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > Teraz mam do wyboru: umowe o prace lub na firme.
    > Co jest bardziej korzystne finansowo ???

    Witam
    Nie zapominaj takze o urlopach i ewentualnym zwolnieniu, odprawie i takich
    pierdolach.
    Pozdrawiam i nei ma za co. Pawel