PracaGrupypl.praca.dyskusje › etat, DG i autorskie

  • 1. Data: 2004-01-14 15:46:46
    Temat: etat, DG i autorskie
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Problem dla znawcow:

    Mam etat w firmie X (nazwijmy to czynnosc A), a oprocz tego robie dla niej
    cos innego (B) na umowe o dzielo (autorska). Chce zalozyc DG przede
    wszystkim na C i D, ale poniewaz w gre wchodzi kompleksowa obsluga firm
    fajnie by bylo dolaczyc do tego tez B.

    No i teraz pytanie: czy wlaczajac B do DG bede mogla dalej wykonywac to B
    dla X w formie autorskiej (wiadomo, 50% kosztow;), czy bede musiala
    wystawiac faktury?

    Pamietam, ze kiedys byly na to jakies obwarowania, ale zupelnie nie wiem jak
    to teraz wyglada. Mozecie mnie oswiecic?

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 2. Data: 2004-01-14 15:51:09
    Temat: Re: etat, DG i autorskie
    Od: "Rafał Siech" <r...@p...onet.pl>

    Jeżeli wykonasz to jako firma to wyłącznie na fakturę.
    Natomiast jesli wykonasz to na umowę o dzieło jako osoba, to nadal masz 50%
    kosztów.

    Jedno nie wyklucza drugiego, więc mając działalnośc możesz wykonywać umowy o
    dzieło, jednak przedmioty tej umowy nie są wówczas elementem Twojej
    działalności.

  • 3. Data: 2004-01-14 15:55:04
    Od: "Rafał Siech" <r...@p...onet.pl>

    I jeszcze jedno - ważne przy rejestracji firmy - jeżeli to co wykonujesz w
    ramach B podasz przy rejestracji jako jeden z rodzajów działalności to
    zostaje tylko faktura.

    Natomiast na umowy zlecenie, o dzieło itp. możesz wykonywać te usługi
    których nie obejmuje działalność firmy.

    Podsumowując nie ma możliwości że daną usługę wykonujesz dla jednej firmy na
    fakturę a dla innej na umowę. Albo 2 faktury, albo 2 umowy.

  • 4. Data: 2004-01-14 19:50:09
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Siech" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podsumowując nie ma możliwości że daną usługę wykonujesz dla jednej firmy
    na
    > fakturę a dla innej na umowę. Albo 2 faktury, albo 2 umowy.

    Aj, a już się łudziłam... A mogło byc tak pięknie:(((
    A teraz muszę wziąć kalkulator i przeliczyć co mi się bardziej opłaca.
    Niedobrze...

    Ale dzięki za info;)

    Pozdrawiam,
    Aga