PracaGrupypl.praca.dyskusje › działalność gospodarcza - etat

  • 1. Data: 2006-09-03 14:43:39
    Temat: działalność gospodarcza - etat
    Od: "sojeek" <s...@W...gazeta.pl>

    Pracuje na umowe o prace. Niedawno przeliczałem sobie
    ile kosztuje mojego pracodawce mój etat. Wyszło że sporo musi
    dopłacić do mojej pensji państwu dodatkowo.
    A gdybym przeszedł na działalność gospodarczą i całą kwote jaka
    kosztuje go mój etat płacił mi jako firmie a ja sam bym się rozliczał
    z państwem. Moja pensja "na ręke " bardzo mocno by wzrosła.
    W dyskusji chciałbym pominąć to czy mój szef by na to poszedł
    a raczej wolałbym się skupić na tym czy prawnie jest wszystko wporządku.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-09-06 07:29:26
    Temat: Re: działalność gospodarcza - etat
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

    Użytkownik "sojeek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W dyskusji chciałbym pominąć to czy mój szef by na to poszedł
    > a raczej wolałbym się skupić na tym czy prawnie jest wszystko wporządku.

    Pewnie ze mozna (rozumiem ze pracujesz w prywatnej firmie) , tyle ze wez pod
    uwage
    ze jezeli nie zagwarantujesz sobie tego w umowie to nie bedziesz mial prawa
    do urlopu czy chorobowego a jak np zachorujesz czy z jakiegokolwiek innego
    wzgledu
    nie bedziesz mogl przyjsc do pracy to szef - a wtedy to juz w zasadzie firma
    zlecajaca bedzie mogl od ciebie zadac abys zapewnil zastepstwo.
    No i oczywiscie stracisz ochrone wynikajaca z kodeksu pracy i w razie
    jakichkolwiek problemow np z nieterminowymi wyplatami czy jak spowodujesz
    nieumyslna szkode na mieniu pracodawcy
    zostanie ci tylko sad powszechny a wiadomo jak one w Polsce dzialaja.
    No i oczywiscie podatki musialbys placic ty a jak na rozliczeniach z
    fiskusem nie bardzo sie znasz to trzeba by zlecic to biuru rachunkowemu aby
    wszystko bylo w porzadku.

    pzdr

  • 3. Data: 2006-09-06 08:05:05
    Temat: Re: działalno?ć gospodarcza - etat
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 6 Sep 2006 09:29:26 +0200, użyszkodnik "Przemek"
    <o...@m...com> napisał:

    > No i oczywiscie podatki musialbys placic ty a jak na rozliczeniach z
    > fiskusem nie bardzo sie znasz to trzeba by zlecic to biuru rachunkowemu aby
    > wszystko bylo w porzadku.

    no i jak pracodawca a w tym momencie już kontrahent nie zagwarantuje
    sobie tego w umowie to będziesz mógł w pewnym momencie otworzyć mu na
    za rogiem konkurencje i miec o jednego wspólnika do pieniędzy mniej :P

    --
    futszaK
    601061867