PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalnosc czy umowa o dzielo - edukacja

  • 1. Data: 2006-09-13 21:57:59
    Temat: dzialalnosc czy umowa o dzielo - edukacja
    Od: kondi <k...@g...pl>

    witam, czy mozecie mi przyblizyc jak wyglada sytuacja w przypadku uslug
    edukacyjnych - program autorski wiec chyba 50% kosztow, na pewno w
    przypadku przedmiotow akademickich, ale przy okazji mam jeszcze
    szkolenia z innych dziedzin, ktorych sie pod takie nie podciagnie.

    na uczelni w tej chwili mam stawke z 50% kosztow, ale namawiaja mnie
    silnie na dzialalnosc gospodarcza, jak to wtedy wyglada? wiem, ze zus na
    poczatku jest niewielki, ale na przyklad wtedy jak ja wystawiam fakture
    i dodaje sobie przychod to jak sie rozliczam z urzedem skarbowym? teraz
    z kazdych 100 zl, place podatek z 50, a drugie 50 dostaje na reke, a jak
    wystawie fakture na 100 zl to potem jak to jest? place tyle podatku ile
    mi wyjdzie ze skali podatkowej, ale pomniejszone o jaki koszt uzyskania
    przychodu?

    nie wiem nic o dzialalnosci gospodarczej, bede musial poszperac, a
    dopiero dzis dostalem "propozycje" z uczelni, zeby to im wystawiac
    faktury, a nie oni mnie rachunki i troche mnie to wszystko przeraza

    konrad