PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyzur domowy noca za free (again)

  • 1. Data: 2003-06-10 18:48:55
    Temat: dyzur domowy noca za free (again)
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Czy pracodawca powinien uzyskac (na pismie?) zgode na pelnienie
    bezplatnych
    > dyzurow domowych rowniez pora nocna przez pracownika, ktory wychowuje
    > dziecko(ci) do lat 4? W tym czasie zona nie korzysta z tego prawa przez co
    > przechodzi ono na faceta (a czy on musi o tym powiadomic zaklad?)
    > Adam
    >
    >Witam
    Masz niżej art. z kp. przeczytaj- wnioski pozostawiam Tobie- pozdrawiam

    Art. 178. § 1. Kobiety w ciąży nie wolno zatrudniać w godzinach
    nadliczbowych
    ani w porze nocnej. Kobiety w ciąży nie wolno bez jej zgody delegować poza
    stałe miejsce pracy.
    § 2. Kobiety opiekujące się dzieckiem w wieku do czterech lat nie wolno bez
    jej
    zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej, jak również
    delegować poza stałe miejsce pracy

    Te art. znam, ale jest tez taki:

    Art. 1891. § 1. Przepisy art. 129 pkt 3, art. 178 § 2, art. 186 i 188
    stosuje się także do pracownika, z tym że jeżeli oboje rodzice lub
    opiekunowie są zatrudnieni, z uprawnień określonych w tych przepisach może
    korzystać jedno z nich. W zakresie uprawnienia określonego w art. 186
    ograniczenie to nie obowiązuje przez okres trzech miesięcy korzystania z
    urlopu wychowawczego.

    I moje pytanie: jaka forme powinna miec zgoda pracownika ???

    Adam