PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy nalezy mi sie zasilek ?

  • 1. Data: 2003-04-25 11:54:17
    Temat: czy nalezy mi sie zasilek ?
    Od: t...@o...pl

    Hy
    mam nadzieje ze to odpowiednia grupa :)

    pracowalem na umowe zlecenie prawie poltora roku
    pracodawca placil za mnie wszystkie skladki
    dochod w zeszlym roku ok 5000
    to moje jedyne oficjalne zrodlo przychodow.
    (jestem studentem)
    teraz dostalem wypowiedzenie umowy i zastanawiam sie
    czy moze przez przypadek nie nalezy mi sie kuron
    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-04-25 16:30:28
    Temat: Re: czy nalezy mi sie zasilek ?
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | (jestem studentem)
    | teraz dostalem wypowiedzenie umowy i zastanawiam sie
    | czy moze przez przypadek nie nalezy mi sie kuron

    Jak byłeś studentem (do 26 roku życia) na umowie zlecenie to zleceniodawca
    nie płacił za ciebie żadnych składek (tylko odprowadzał podatek) - zasiłek
    się nie należy.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-04-25 19:25:14
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    1. jesli zarobiles 5000 to i tak na zasilacz za malo, gdyz musialbys
    zarabiac
    przez 12 miechow po 760 zeta, oraz miec oplacany zus, ale skoro jestes
    studentem pewnie byl odprawadzany tylko podatek i zdrowotne
    2. bezrobotnym mozesz byc jesli nie jestes studentem dziennym (nie pisales
    jakim)

    wiec zasilacza nie dostaniesz

    Jean

  • 4. Data: 2003-04-29 19:07:51
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości:
    > pracowalem na umowe zlecenie prawie poltora roku
    [...]
    > teraz dostalem wypowiedzenie umowy i zastanawiam sie
    > czy moze przez przypadek nie nalezy mi sie kuron

    Umowa zlecenie to nie umowa o pracę (nie podlega również pod KP) więc
    niezależnie od dochodów oraz trwania tych umów-zleceń zasiłek się nie
    należy. By otrzymać zasiłek należy pracować 12 miesięcy w ciągu ostatnich 18
    miesięcy na pełnym etacie.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 5. Data: 2003-04-29 21:51:38
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w

> [...]
    | niezależnie od dochodów oraz trwania tych umów-zleceń zasiłek się nie
    | należy. By otrzymać zasiłek należy pracować 12 miesięcy w ciągu ostatnich

    Składki na Fundusz Pracy opłaca się także od przychodów z umów zlecenia w
    przypadku gdy zleceniobiorca podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu
    i rentowym (nie jest np. studentem do 26 roku życia) i jeśli przychód ten
    miesięcznie jest co najmniej równy minimalnemu wynagrodzeniu. Jeśli zostaną
    spełnione pozostałe warunki (12 m-cy umowy zlecenia w ciągu ostatnich 18
    m-cy), zasiłek dla bezrobotnych przysługuje.

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-04-30 10:37:40
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości:
> [...]
    > spełnione pozostałe warunki (12 m-cy umowy zlecenia w ciągu ostatnich 18
    > m-cy), zasiłek dla bezrobotnych przysługuje.

    Sory mój błąd bo skupiłem sie na tym iż autor wątku napisał że jest
    studentem, a tego nie zacytowałem ani nie wspomniałem o tym w swoim poście
    więc dzięki za sprostowanie.

    Pozdrowienia
    Serwiz