PracaGrupypl.praca.dyskusje › co sadzicie o pracy w firmie RINF??

  • 11. Data: 2005-09-17 07:57:56
    Temat: Re: co sadzicie o pracy w firmie RINF??
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego sobota, 17 września 2005 01:31 szanowny(a) Marek Rydzy
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

> [...]
    > dzień zadzwoniła do mnie pani z krakowskiego oddziału, sprawdziła
    > praktycznie moją znajomość angielskiego oraz zapytała ogólnie o moją
    > dotychczasową karierę i kwalifikacje, a następnie umówiła się na rozmowę
    > osobistą i testy w Krakowie.
    >
    > Przyjechałem do Krakowa, odbyliśmy długą rozmowę na temat moich
    > dotychczasowych zajęć, znowu nastąpiła krótka rozmowa po angielsku.
    >
    > Po paru dniach odebrałem telefon z Wrocławia, w którym powiadomiono mnie o
    > szkoleniu i rozmowie w Siemensie.
    >
    > _Podsumowując:_ jak na razie jestem zadowolony, zobaczymy co będzie dalej.

    Czyli zostaniesz zatrudniony przez RINF, a płacić Ci będą koło 1000 zł mniej
    niż byś dostawał w Siemensie. Zgadza się?

    PS. Możesz powiedzieć na jakie stanowisko?

    --
    Pozdrawiam Filip "Fatman" Kata
    E-mail: admin(malpeczka)linuxace(kropeczka)net

  • 12. Data: 2005-09-17 08:52:17
    Od: "zasiu" <z...@n...gower.pl>

    > Jak na razie jest nieźle. Zobaczymy co będzie dzisiaj (czeka mnie
    szkolenie
    > w Rinfie, we Wrocławiu, przed rozmową z Siemensem).

    Nie obiecuj sobie zbyt wiele. Znam pare osob ktore byly na rozmowie i
    szkoleniu, niby je przeszly... i potem CISZA choc w Rinfie zapewniano te
    osoby o szybkim kontakcie. Na samym szkoleniu podobno warto byc,
    przynajmniej potem wiadomo jak gadac z ludzmi z Siemensa.

> [...]
    > Przyjechałem do Krakowa, odbyliśmy długą rozmowę na temat moich
    > dotychczasowych zajęć, znowu nastąpiła krótka rozmowa po angielsku.

    Co do Krakowa nie wiem, nie wypowiadam sie. Do czego tam rekrutuja,
    Motoroli?

    > Po paru dniach odebrałem telefon z Wrocławia, w którym powiadomiono mnie o
    > szkoleniu i rozmowie w Siemensie.

    A podali Ci termin rozmowy w Siemensie? Jestes pewien ze w Siemensie a nie
    Rinfie? Jesli rozmowa ma byc rzeczywiscie w Siemensie to moze cos z tego
    bedzie.

    U mnie wygladalo to tak:

    Wyslalem CV, bardzo szybki telefon z Rinfa ze poszukuja ludzi dla Siemensa
    do jakiegos projektu. Wstepna rozmowa sprawdzajaca angielski, zaproszenie na
    rozmowe do Wroclawia. Na rozmowie pare pytan o projekty i zainteresowania,
    po angielsku i polsku, potem test psychologiczny i ew. test z programowania
    czy co tam jest potrzebne (ja akurat wypelnialem z Linuxa). Potem
    dowiadywalem sie o wyniki rozmowy, bylo pozytywnie, ale okazalo sie ze
    jednak wcale nie maja zadnego konkretnego projektu do ktorego szukaja ludzi,
    mialem czekac na info od nich i szkolenie. Ze szkoleniem sie obudzili po 2
    m-cach kiedy juz znalazlem inna interesujaca prace...

    > _Podsumowując:_ jak na razie jestem zadowolony, zobaczymy co będzie dalej.

    Zapewne nic:/ Z tego co wiem na rozmowe zapraszaja wszystkich ktorzy
    wysylaja CV, a na to okoloweekendowe szkolenie prawie wszystkich (jesli
    jestes po IT to musisz zdac test, jesli telecom wystarcza studia). Tak
    naprawde o tym czy sie dostaniesz do Siemensa decyduje project manager z
    Siemensa ktory dostaje od Rinfa Twoje CV. Albo sie nim zainteresuje, albo
    nie. Lepiej chyba wyslac aplikacje ze strony Siemensa, przynajmniej nie
    tracisz czasu (wazne szczegolnie jak pracujesz i rozmowa/szkolenie w Rinfie
    to stracony dzien urlopu).

    Ciekaw jestem jak to wszystko sie oplaca takiemu Rinfowi. Robia straszna
    masowke, dostaja pieniadze za kazda przepytana osobe? Tworza jakas baze
    danych, sprzedaja ja i za to maja $? Nie wiem, dla mnie to zagadka:-)

    Co do zarobkow w Siemensie: ze dwa lata temu programista-absolwent mial na
    wejsciu 2,5k netto, teraz stawki podobno sie obnizyly. Mimo wszystko jak na
    kogos bez doswiadczenia to bardzo przyzwoicie.

    pozdr
    zasiu

  • 13. Data: 2005-09-17 09:22:03
    Od: amol <a...@d...this.o2.pl>

    On Sat, 17 Sep 2005 10:52:17 +0200, "zasiu" <z...@n...gower.pl>
    wrote:

    >Ciekaw jestem jak to wszystko sie oplaca takiemu Rinfowi. Robia straszna
    >masowke, dostaja pieniadze za kazda przepytana osobe? Tworza jakas baze
    >danych, sprzedaja ja i za to maja $? Nie wiem, dla mnie to zagadka:-)
    swoja droga wlasnie interesuje mnie na jakiej to jest zasadzie; moze nie tyle
    ile i jak konkretnie rozlicza sie siemens/rinf; a raczejjak to wyglasda od
    strony osoby zatrudnianej; czy zatrudniana jest bezposrednio w siemensie czy
    w rinfie? jesli ktorys z tych przypadkow to na jakich zasadach?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 14. Data: 2005-09-17 09:50:41
    Od: "zasiu" <z...@n...gower.pl>

> [...]
    czy
    > w rinfie? jesli ktorys z tych przypadkow to na jakich zasadach?

    Z tego co wiem:
    Rinf prowadzi tylko rekrutacje (zatrudnienie w Siemensie).
    Natomiast inna firma poszukujaca ludzi do Siemensa, Power Media, zatrudnia
    ich sama.

    pozdr
    zasiu

  • 15. Data: 2005-09-17 11:03:33
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego sobota, 17 września 2005 11:50 szanowny(a) zasiu zamieścił(a)
    na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > Z tego co wiem:
    > Rinf prowadzi tylko rekrutacje (zatrudnienie w Siemensie).

    Nie

    > Natomiast inna firma poszukujaca ludzi do Siemensa, Power Media, zatrudnia
    > ich sama.

    Rinf również zatrudnia wszystkich aplikujących i później 'wynajmuje'
    wynajmuje ich Siemensowi w ramach outsourcingu.

  • 16. Data: 2005-09-17 11:11:01
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    zasiu wrote:
    > Co do Krakowa nie wiem, nie wypowiadam sie. Do czego tam rekrutuja,
    > Motoroli?

    Z tego co wiem to Motorola sama ma dział HR i również
    sama rekrutuje, nie korzysta z usług innych firm.

  • 17. Data: 2005-09-17 20:34:35
    Od: "zasiu" <z...@n...gower.pl>

    [ciach]

    > Pozdrawiam
    > Marek Rydzy

    Zapewne niedługo Ci minie ten hurraoptymizm, bo... jak jeszcze nie
    zauważyłeś wszystko, co Cię dotychczas spotkało, odbywa się wewnątrz Rinf-a,
    a decyzje zapadają w _Siemensie_, który zapewne jeszcze o Tobie nawet nie
    wie:-) Ale życzę powodzenia, może akurat:-)

    pozdr
    zasiu

  • 18. Data: 2005-10-01 10:10:47
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    amol <a...@d...this.o2.pl> napisał(a):

    > powiedzcie mi prosze co sadzicie o firmie www.rinf.pl ?

    Co mogę powiedzieć? Dostałem przez nich pracę. Zarabiam bardzo dobrze, więc
    nie interesuje mnie ile rinf bierze dla siebie. Stać mnie na wynajecie
    mieszkania i całkiem przyjemne życie :). Jestem bardzo zadowolony. Polecam.

    Firma zatrudnia u siebie a potem wynajmuje swoich pracowników innym firmom.
    W firmie, w której pracuję (duuuuża niemiecka firma :) chyba ponad 90%
    pracowników to ci z rinfu lub power media. Gdzieś koło początków września
    znów doszła do nas spora grupa nowych pracowników (właśnie z rinfu i z power
    media).

    A tym którym marudzą radzę trochę się podszkolić. Jeżeli rinf nie odpowiada
    to znaczy że słabo wam poszło.

  • 19. Data: 2005-10-01 10:35:27
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego sobota, 1 października 2005 12:10 szanowny(a) zamieścił(a)
> [...]

    > firmom. W firmie, w której pracuję (duuuuża niemiecka firma :) chyba ponad
    > 90% pracowników to ci z rinfu lub power media.

    Prawda. Szkoda, że mają zazwyczaj umowę na 1 rok i dopiero po tym czasie
    mogą, ale nie muszą, dostać ofertę pracy od tej dużej firmy.

    > Gdzieś koło początków
    > września znów doszła do nas spora grupa nowych pracowników (właśnie z
    > rinfu i z power media).

    Prawda

    > A tym którym marudzą radzę trochę się podszkolić.

    Dzięki

    > Jeżeli rinf nie
    > odpowiada to znaczy że słabo wam poszło.

    Rinf nie odpowiadał bo brał dla siebie 1000 zł za wynajmowanie pracowników,
    ale na szczęście olałem Rinf i złożyłem aplikację bezpośrednio do tej dużej
    niemieckiej firmy - Siemensa i wczoraj byłem u nich na rozmowie o pracę.
    Moje przypuszczenia się potwierdziły i z przyjemnością będę pracował dla
    Siemensa, a nie dla Rinfu, w którym Pani mi wciskała kit, że oni są jedyną
    firmą w Polsce, która rekrutuje do Siemensa. Takich firm jest 5. Do tego
    sam Siemens również rekrutuje. Cieszę się, że ominąłem rekrutację w Rinfie
    bo testy były na dość niskim poziomie, tak jak osoba rekrutująca.