PracaGrupypl.praca.dyskusje › brak wynagrodzenia

  • 1. Data: 2003-05-21 09:44:23
    Temat: brak wynagrodzenia
    Od: "dziubeleq" <dziubeleq@wont_ze_spamem_op.pl>

    w pewnej firmie pracodawca, zatrudnił ludzi na umowę o pracę (płaci tzw.
    minimum).
    nadmienić należy że w/w osoby mają prowadzą DG,
    reszta wynagrodzenia (część prowizyjna) - rozliczana jest poprzez faktury.

    1. problem polega na tym że pracodawca nie płaci terminowo (oj
    długoooooooooooooo:-((((
    2. nie bierze faktur (nie przyjmuje, nie chce aby je wystawiano). pracownicy
    godzą się na taki układ.

    bardzo proszę wyjaśnijcie mi sensowność tego chorego układu (brak kosztów),
    i jak dobrać się temu gościowi do d..... (przecież nie płaci)

    zmartwiony dziubeleq

  • 2. Data: 2003-05-21 10:05:48
    Temat: Re: brak wynagrodzenia
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "dziubeleq" <dziubeleq@wont_ze_spamem_op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > reszta wynagrodzenia (część prowizyjna) - rozliczana jest poprzez faktury.
    >
    > 1. problem polega na tym że pracodawca nie płaci terminowo (oj

    Wynagrodzenia z umowy o pracę nie płaci terminowo czy faktur? Ale faktur to
    chyba nie, bo ich nie ma (patrz niżej).

    > 2. nie bierze faktur (nie przyjmuje, nie chce aby je wystawiano).
    pracownicy
    > godzą się na taki układ.

    Pracownicy godzą się na taki układ? Ale mają obowiązek wystawienia faktury
    vat do określonej liczby dni (ustawa o vat). Brak faktury, więc jak potem
    udowodnią, że im się należność=prowizja należy? Jakaś umowa jest odnośnie
    tej prowizji zawarta między dwiema firmami?

    > bardzo proszę wyjaśnijcie mi sensowność tego chorego układu (brak
    kosztów),

    Ale też brak zapłaty ze strony "pracodawcy". Rozumiem, że ten "pracodawca"
    ma sprzedaż, ma obroty, ma klientów, a za ściągnięcie ich do firmy płaci
    swoim przedstawicielom jedynie najniższe wynagrodzenie...

    > i jak dobrać się temu gościowi do d..... (przecież nie płaci)

    Gdzieś tu chyba wyżej/niżej jest wątek o niepłacącym pracodawcy, poszukaj,
    bo nie pamiętam tytułu wątku. Ale to dotyczy braku wynagrodzenia z umowy o
    pracę.
    Kasia

  • 3. Data: 2003-05-22 07:28:48
    Temat: Odp: brak wynagrodzenia
    Od: "dziubeleq" <dziubeleq@wont_ze_spamem_op.pl>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk <k...@U...ceti.pl> napisała

> [...]
    > udowodnią, że im się należność=prowizja należy? Jakaś umowa jest odnośnie
    > tej prowizji zawarta między dwiema firmami?

    części pracownikom płaci po kawałku (50%) reszta potem (w bliżej
    niesprecyzowanym terminie), inni czekają miesiąc, dwa, .... a dług narasta

    > Ale też brak zapłaty ze strony "pracodawcy". Rozumiem, że ten "pracodawca"
    > ma sprzedaż, ma obroty, ma klientów, a za ściągnięcie ich do firmy płaci
    > swoim przedstawicielom jedynie najniższe wynagrodzenie...

    nierozumiem faktu nie przyjmowania faktur przez pracodawcę
    (chociaż to jest sp. z o.o)
    przecież każdemu pracowdawcy zależy na kosztach

    dziubeleq

  • 4. Data: 2003-05-22 07:58:02
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > części pracownikom płaci po kawałku (50%) reszta potem (w bliżej
    > niesprecyzowanym terminie), inni czekają miesiąc, dwa, .... a dług narasta

    Ale to za bardzo nie jest odpowiedź na moje pytanie. O tym, że nie płaci to
    już pisałeś. Ja nie pytam o szczegóły umowy dot. kwot, tylko, czy w umowie
    jest zapis, że np. co miesiąc "pracownicy" będa wystawiać faktury z terminem
    płatności 30 dni...
    Czy tylko obowiązują wszystkich umowy ustne? Chodzi mi tylko o tę część
    prowizyjną, nie o umowy o pracę. Jak umowy dot. prowizji nie ma, faktur nie
    ma, a nagle się okazuje, że firma jest postawiona w stan upadłości, to od
    dobrej woli syndyka zależy, czy przyjmie wszystkie zaległe faktury... i co
    wtedy? Oczywiście pracownikom życzę jak najlepiej! A i tak w pierwszej
    kolejności są płacone zobowiązania wobec pracowników i budżetu, a takie
    faktury to gdzieś chyba na szóstym miejscu...
    Ja bym proponowała wystawianie faktur, ale np. z miesięcznym terminem
    płatności.

    > nierozumiem faktu nie przyjmowania faktur przez pracodawcę
    > (chociaż to jest sp. z o.o)
    > przecież każdemu pracowdawcy zależy na kosztach

    jw.
    A poza tym myślisz, że jest fajnie jak taka spółka ma mnóstwo niezapłaconych
    faktur i wysokie zobowiązania wobec różnych podmiotów? Kto jej zaufa? Z
    otrzymaniem kredytu może mieć spore trudności... Nie ma kosztów, ale może w
    ogóle wykazuje stratę i większej już nie chce? :)

    Państwowa Inspekcja Pracy. Oczywiście tylko wynagrodzenia z umów o pracę.
    Jeśli chcesz podać gościa do Sądu, że nie zapłacił faktur, to musisz te
    faktury mieć...
    Kasia

  • 5. Data: 2003-05-22 11:43:38
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    > nierozumiem faktu nie przyjmowania faktur przez pracodawcę
    > (chociaż to jest sp. z o.o)
    > przecież każdemu pracowdawcy zależy na kosztach

    Jak nie płaci ma najwyrazniej juz duze straty.
    Jak podpisze fakture bedzie miec dług , a tak nie ma!!! :) i jest mu fajnie

    > i jak dobrać się temu gościowi do d..... (przecież nie płaci)

    a za co ma niby płacic - jak nie ma faktury ? :)
    domyslam sie , że jeszcze nie ma na to umowy
    bo pewnie kolesi postraszył ze taka umowa to jest nielegalna
    :)
    w tym kraju niedługo juz nikt nikomu nie bedzie mógł zaufac
    a stracą na tym wszyscy
    a szczególnie mający uczciwe podejscie do biznesu