PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie spada - ale czy to powod do radosci??

  • 1. Data: 2004-12-07 23:12:30
    Temat: bezrobocie spada - ale czy to powod do radosci??
    Od: "max20001" <m...@g...pl>

    witam,

    ostatnio rzucily mi sie liczby - bezrobocie spadlo w Gdansku o 4 tys osob z
    26tys do 22tys w okresie 10-2003 - 10-2004
    jednak ofert w analogicznym okresie bylo jedynie cos kolo 1,4 tys (o 0,4 tys
    wiecej niz w ubieglym roku)

    pytanie za 10 pkt - gdzie podziali sie bezrobotni?? ja stawiam na emigracje
    (migracje) a wy??

    pozdro,
    max

  • 2. Data: 2004-12-07 23:45:52
    Temat: Re: bezrobocie spada - ale czy to powod do radosci??
    Od: "Shivman" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Pajączek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > osob z 26tys do 22tys w okresie 10-2003 - 10-2004
    >
    > To tylko statystyki. Bezrbotni mogli zostać wyrejestrowani, bo nie stawili
    > się na czas w urzędzie (to jeden z wielu powodów).

    Zgoda. To tylko statystyka.
    Realne bezrobocie w tym samym czasie nawet mogło wzrosnąć.

    Pozdrawiam
    Adamek

  • 3. Data: 2004-12-08 06:28:49
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

> [...]

    To tylko statystyki. Bezrbotni mogli zostać wyrejestrowani, bo nie stawili
    się na czas w urzędzie (to jeden z wielu powodów).

    pozdr

  • 4. Data: 2004-12-08 06:35:53
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>

    Hi!!!

    On Wed, 8 Dec 2004 00:12:30 +0100, "max20001" <m...@g...pl>
    wrote:

    >witam,
    >

    >pytanie za 10 pkt - gdzie podziali sie bezrobotni?? ja stawiam na emigracje
    >(migracje) a wy??

    Wszystkiego po trochu...
    Po pierwsze coraz mniej powodów do zarejestrowania mają osoby, które
    _nie_szukają_pracy_.
    Po drugie jest sporo staży, szkoleń itp. z środków EFS - osoba na
    stażu, szkoleniu nie jest osobą bezrobotną.
    Po trzecie - to co wymieniłeś.
    I jeszcze kilka innych drobnych powodów.

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 5. Data: 2004-12-08 07:50:22
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:ov7dr056a2v2scb5lc2an8g5nk2do96lgt@4ax.com...

> [...]
    > _nie_szukają_pracy_.
    > Po drugie jest sporo staży, szkoleń itp. z środków EFS - osoba na
    > stażu, szkoleniu nie jest osobą bezrobotną.

    To staż ze środków EFS jest inny niż normalny staż z kasy PUPu? Bo na tym
    drugim stażu dalej jest się bezrobotnym.
    pozdr

  • 6. Data: 2004-12-08 08:11:07
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > To staż ze środków EFS jest inny niż normalny staż z kasy PUPu? Bo na tym
    > drugim stażu dalej jest się bezrobotnym.

    obaj macie racje ;)
    1. stazysta jest bezrobotny jesli chodzi o ustawe
    2. stazysta nie jest bezrobotny jesli chodzi o statystycznosc ;)

    Jean

  • 7. Data: 2004-12-08 08:49:54
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    max20001 <m...@g...pl> wrote:
    > jednak ofert w analogicznym okresie bylo jedynie cos kolo 1,4 tys (o
    > 0,4 tys wiecej niz w ubieglym roku)

    Oficjalnych ofert. Bo przeciez nie wszyscy musza sie zglaszac z oferta do
    urzedu pracy itp.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 8. Data: 2004-12-08 09:22:14
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Shivman <s...@p...pl> wrote:
    > Zgoda. To tylko statystyka.
    > Realne bezrobocie w tym samym czasie nawet mogło wzrosnąć.

    Albo znacznie spasc...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 9. Data: 2004-12-08 10:03:52
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>

    On Wed, 8 Dec 2004 08:50:22 +0100, "Mikołaj" <l...@s...com> wrote:

> [...]

    >To staż ze środków EFS jest inny niż normalny staż z kasy PUPu? Bo na tym
    >drugim stażu dalej jest się bezrobotnym.

    Jean już Ci powiedział dlaczego staż "zmniejsza" bezrobocie. A ja
    pisałem o EFS dlatego, że tej kasy jest dużo więcej niż było z
    Funduszu Pracy na staże...

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 10. Data: 2004-12-08 11:03:12
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    napisał w wiadomości news:cp6h5m$39m$1@news.onet.pl...

    > Albo znacznie spasc...

    Poza statystykami na podstawie danych z UP jest cos takiego jak BAEL
    (Badania Aktywnosci Ekonomicznej Ludnosci). Tam mierzy sie bezrobocie metoda
    ankietowa, wylapujac w ten sposob tez osoby, ktorych UP nie wylapie (np.
    niepracujace zony pracujacych mezow, ktore chca pracowac, ale nie rejestruja
    sie, bo ubezpieczenie zdrowotne maja "z meza", a nie wierza, ze UP im pomoze
    i nie chca sie uzerac z urzednikami). Bezrobocie w badaniach BAEL wychodzi
    zazwyczaj wyzsze niz z panstwowych statystyk. Ale mierzone w BAELu
    bezrobocie ostatnio tez spada.

    I.