PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie

  • 1. Data: 2006-02-24 12:26:11
    Temat: bezrobocie
    Od: "deg" <d...@g...pl>

    Ostatnio mnostwo szumu wokol fakty iz bezrobocie znowu wzroslo. Z tym ze rosnie
    ono naturalnie zawsze w zimie. I tutaj moje pytanie- o ile wzroslo faktycznie,
    tzn. w stosunku do roku poprzedniego, nie zas ostatnich miesiecy.
    z gory dzieki.

  • 2. Data: 2006-02-25 08:28:35
    Temat: Re: bezrobocie
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Użytkownik deg napisał:
    > Ostatnio mnostwo szumu wokol fakty iz bezrobocie znowu wzroslo.

    O jakim bezrobociu mówisz? Tym podawanym przez media, czy tym
    faktycznym, którego prawie nie ma?

    Kolejki w UP są, a owszem. Status bezrobotnego to dla większości
    dodatkowa kaska i ubezpieczenie. Dodatkowa do ...pracy na czarno.

    Zastanów się tylko przez krótką chwilę - gdyby w tym kraju PONAD 3 mln
    ludzi nie miało pracy, tym samym pieniędzy Warszawę już dawno zrównali
    by z ziemią. Wystarczyło kilka tys niezadowolonych górników i co się
    działo?
    Przemyśl to zanim zaczniesz pieprzyć o bezrobociu, a dodatkowo poczytaj
    sobie archiwum tej grupy i przekonaj się jak trudno znaleźć pracownika.

  • 3. Data: 2006-02-25 09:04:20
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    minimalna pensja przy absurdalnych wymaganiach co do kwalifikacji i
    umiejętności, takim pracodawcom rzeczywiście trudno znaleźć pracownika

    zaczyna się ciekawa dyskusja,nie uważacie

  • 4. Data: 2006-02-25 10:18:40
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Przemyśl to zanim zaczniesz pieprzyć o bezrobociu, a dodatkowo poczytaj
    > sobie archiwum tej grupy i przekonaj się jak trudno znaleźć pracownika.

    Ty nie szukasz pracownika tylko woła, jeszcze takiego
    który potrafi sobie zabezpieczyć obrok na zimę
    i przerwy w pracy!!!

    Józek

  • 5. Data: 2006-02-25 10:20:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Józek napisał(a):

    [...]

    > Ty nie szukasz pracownika tylko woła, jeszcze takiego
    > który potrafi sobie zabezpieczyć obrok na zimę
    > i przerwy w pracy!!!

    IMHO obaj przesadzacie. Każdy w swoją stronę ;) Na pocieszenie powiem
    Wam, że na wykresie kołowym znajdowalibyście się obok siebie ;P

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 6. Data: 2006-02-25 12:34:05
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Przemyśl to zanim zaczniesz pieprzyć o bezrobociu, a dodatkowo poczytaj
    > sobie archiwum tej grupy i przekonaj się jak trudno znaleźć pracownika.
    Masz farta że bogaty z domu jesteś i oboje rodzice pracują. Ale jest dużo rodzin
    w których pracuje tylko jedna osoba, a mogły by dwie. To niby dlaczego ta druga
    osoba ma się nie rejestrować w UP. Na przeciwko mnie mieszka rodzina. Rodzice
    pracują. Dwie córki skończyłu jakieś szkoły i szukają pracy. Też są bezrobotne.
    Szybko policzysz że w tych 3 milionach prawie wszyscy to właśnie takie osoby. A
    że jakiś niewielki odsetek pracuje na czarno. Więcej ludzi pracowało na czarno w
    PRL niż teraz. Tomek

  • 7. Data: 2006-02-25 12:34:14
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > IMHO obaj przesadzacie. Każdy w swoją stronę ;) Na pocieszenie powiem
    > Wam, że na wykresie kołowym znajdowalibyście się obok siebie ;P

    To, że przesadziłem to wiem - jednak celowo. Was nie wkurza wmawianie
    ludziom, że w kraju mamy 3 milionowe bezrobocie i comiesięczną pogadankę
    w mediach, że spadło o 0,7 % czy wzrosło o 1,2 % !!!!
    Śmiech na sali...
    Może zamiast tej standardowej formułki co miesiąc w dzienniku zacznie
    się w końcu relacjonować, że w Polsce nie jest najwyższe w Europie
    bezrobocie ale wyłudzanie zasiłków socjalnych.

    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2006-02-25 12:58:37
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > w końcu relacjonować, że w Polsce nie jest najwyższe w Europie bezrobocie

    To może podaj ile tych osób wyłudza ten zasiłek??
    Jaki procent bezrobotnych ?

    Józek

  • 9. Data: 2006-02-25 13:06:44
    Od: d...@g...pl

    To ja jeszcze raz zapytam- o ile oficjalnie wzroslo/spadlo bezrobocie w stosunku
    do poprzedniego roku?

  • 10. Data: 2006-02-25 13:17:04
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > To może podaj ile tych osób wyłudza ten zasiłek??
    > Jaki procent bezrobotnych ?

    od 20% do nawet 40 % osób zarejestrowanych jako bezrobotni PRACUJĄ na
    czarno. Skąd ta rozpiętość - stąd, że dane dotyczą także osób
    pracujących za granicą, a to trudno zbadać.

    Źródło: program 'Plus minus' TVP 1

    I co Ty na to, Józek? To może być ponad milion ludzi....którzy mają pracę.