PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na czas okreslony 10 lat

  • 1. Data: 2006-02-23 19:50:04
    Temat: Re: Umowa na czas okreslony 10 lat
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dtl2ii$bm6$1@achot.icm.edu.pl>
    pracownik <a...@w...pl> pisze:

    > Spotkalem sie z taką praktyką,
    > po 3miesiecznej umowie próbnej, pracodawca zatrudnia na umowe na czas
    > okreslony, na 10 lat. Czy to jest zgodne z prawem

    Tak.

    > pozbawiać pracownika uprawnień wynikających z zatrudnienia na czas
    > nieokreślony?

    A jakież to konkretnie uprawnienia przysługują pracownikowi przy umowie na
    czas nieokreślony, które nie przysługiwałyby przy umowie na czas określony?

    --
    PozdrawiaM

  • 2. Data: 2006-02-23 20:04:51
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 23 Feb 2006 20:31:31 -0000, pracownik napisał(a):

> [...]
    > okreslony, na 10 lat. Czy to jest zgodne z prawem, aby tym sposobem
    > pozbawiać pracownika uprawnień wynikających z zatrudnienia na czas

    A jakie to sa uprawnienia?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2006-02-23 20:07:12
    Od: "TaDeK" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pracownik" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okreslony, na 10 lat. Czy to jest zgodne z prawem, aby tym sposobem
    > pozbawiać pracownika uprawnień wynikających z zatrudnienia na czas

    Ja tez jestem zatrudniony na taka umowe i jestem niezmiernie z tego
    zadowolony. Dlaczego - bo kazdy kij ma dwa konce, ale juz tlumacze: jestem
    zdania ze nigdy nie ma sie na tyle dobrej pracy, zeby nie miec lepszej - i
    tak jak znajde lepsza prace (a poszukuje lepszej stale, chociaz obecnie mam
    niezla) to taka umowe daje mi mozliwosc przejscia do nowego pracodawcy w dwa
    tygodnie, a przy umowie na czas nieokreslony okres wypowiedzenia jest o
    wiele dluzszy, co praktycznie powoduje ze nie moge szukac nowej pracy - po
    prostu zaden pracodawca nie zgodzi sie poczekac na mnie 3 miesiace.

  • 5. Data: 2006-02-23 21:10:02
    Od: "pracownik" <a...@w...pl>

    Czy to jest zgodne z prawem, aby tym sposobem

    > A jakie to sa uprawnienia?

    Np. obustronny okres wypowiedzienia zależny od czasu przepracowanego w danej
    firmie, rosnący do kilku miesięcy.
    I konieczność "uzasadnienia" powodu zwolnienia pracownika.
    Moze też konieczność "odprawki" (ale tego nie jestem pewien)

    DA